Jak aktywować integrację z iFirma (faktury VAT) ?
Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym iFirma.pl. Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w iFirma.pl.
Aktywacja integracji z iFirma.pl
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury
- Włącz (przesuwając suwak w prawo) Fakturowanie zewnętrzne i zaznacz Integracja ifirma
- Wypełnij dane podstawowe i kliknij ZAPISZ
- Po zapisaniu ustawień, w menu po lewej stronie przejdź do zakładki Integracja z ifirma.pl
- Podaj swój login do konta ifirma.pl, określ typ płatnika, a następnie w polach klucze podaj dane z serwisu iFirma.pl (generowanie kluczy zostało opisane w dalszej części instrukcji).
W zależności od wyboru typu płatnika, należy podać właściwe klucze autoryzacji (w postaci szesnastkowej) dla poszczególnych pól. Dla typu płatnika nievatowiec należy również podać podstawę prawną.
Dla nievatowców:
W przypadku zwolnienia podmiotowego podstawą prawną jest art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku zwolnienia przedmiotowego jest to najczęściej właściwy punkt z art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. W celu ustalenia typu zwolnienia, skontaktuj się z obsługą księgową swojej firmy.
Generowanie kluczy API w panelu iFirma.pl
Generowanie kluczy dla vatowca:
- W prawym menu panelu iFirma przejdź do Pulpit > Konfiguracja > API
- W polu Podstawowe klucze autoryzacji w polach faktura oraz abonent kliknij + wygeneruj
- Wygenerowane klucze faktura oraz abonent wyglądają tak
Klucze wklej w panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.
- Po wklejeniu kluczy w ustawieniach panelu administracyjnego sklepu kliknij ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia
Generowanie kluczy dla nievatowca:
- W prawym menu panelu iFirma przejdź do Pulpit > Konfiguracja > API
- W polu Podstawowe klucze autoryzacji w polach faktura, abonent oraz rachunek kliknij + wygeneruj
- Wygenerowane klucze faktura, abonent oraz rachunek wyglądają tak
Klucze wklej w panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.
- Po wklejeniu kluczy w ustawieniach panelu administracyjnego sklepu kliknij ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia
Wysyłanie dokumentów do systemu iFirma.pl
- Po złożeniu zamówienia przez klienta, pojawi się ono na liście zamówień panelu administracyjnego sklepu w zakładce Obsługa sklepu > Zamówienia. Dla danego zamówienia, w kolumnie Akcje pojawią się opcje iFirmy.
Po kliknięciu w operacje, do systemu iFirma.pl w zależności od twojego wyboru zostanie wysłana faktura VAT lub pro forma, którą możesz przekształcić w fakturę VAT w systemie iFirma.pl – po zalogowaniu do iFirma.pl i przejściu do zakładki Faktury > Faktury pro forma, dla pobranych ze sklepu faktur pro forma klikasz przy wybranych pozycjach wystaw fakturę sprzedaży.
Informacje o obsłudze zamówień, przesyłek oraz fakturowaniu omówiliśmy także w wideoporadniku: