Jak aktywować integrację z iFirma (faktury VAT) ?

Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym iFirma.pl Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w
iFirma.pl

    1. przejdź do Konfiguracja > Sprzedaż & Dostawy > Faktury
    2. w polu Fakturowanie zewnętrzne zaznacz checkbox
      zewnętrzne oprogramowanie do wystawiania faktur

      przy wysyłaj dane do systemu zewnętrznego.

    3. wybierz iFirmę jako zewnętrzne oprogramowanie do wystawiania faktur
    4. kliknij w przycisk
      Zapisz

      aby zapisać ustawienia

    5. po zapisaniu ustawień, w menu po lewej stronie kliknij w Integracja z iFirma.pl
      Integracja z ifirma.pl
    6. w polu login i hasło podaj dane którymi logujesz się do serwisu iFirma.pl, oraz określ typ płatnika

      W zależności od wyboru typu płatnika, administrator będzie zobowiąznay podać właściwe klucze autoryzacji(w postaci heksadecymalnej) dla poszczególnych pól. Typ płatnika “nievatowiec” będzie zobowiązany również podać podstawę prawną.

      Wprowadź dane dostępowe

Dla nievatowców:
W przypadku zwolnienia podmiotowego podstawą prawną jest art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku zwolnienia przedmiotowego jest to najczęściej właściwy punkt z art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. W celu ustalenia typu zwolnienia, należy skontaktować się obsługą księgową Państwa firmy

Generowanie kluczy API

Generowanie kluczy dla vatowca:

  1. Kliknij w panelu iFirma, Narzędzia > API
  2. W polu “Generowanie nowego klucza symetrycznego” wybierz opcję faktura:
    Wprowadź dane dostępowe
  3. Wygenerowany klucz “Faktura” oraz “Abonent” :
    Wprowadź dane dostępowe

    Wklej w ustawieniach fakturowania zewnętrznego – Konfiguracja > Sprzedaż > Faktury > Integracja z ifirma.pl:

    Wprowadź dane dostępowe
  4. Kliknij w przycisk zapisz, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia.

Generowanie kluczy dla nievatowca:

  1. Kliknij w panelu iFirma, Narzędzia > API
  2. W polu ” Generowanie nowego klucza symetrycznego” wybierz opcję faktura:
    Wprowadź dane dostępowe
  3. Wygenerowany klucz ” Faktura”, “Abonent” oraz “Rachunek” :
    Wprowadź dane dostępowe

    Wklej w ustawieniach fakturowania zewnętrznego – Konfiguracja > Sprzedaż > Faktury > Integracja z ifirma.pl:

    Wprowadź dane dostępowe
  4. Kliknij w przycisk zapisz, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia.

Wysyłanie dokumentów do systemu iFirma

  1. po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij w przycisk
    Zapisz
  2. po złożeniu zamówienia przez klienta w Sprzedaż > Zamówienia pojawi się to nowe zamówienie i po najechaniu myszką na
    Zapisz

Po kliknięciu w sekcji OPERACJE zostanie wysłana sama faktura proforma do systemu Ifirma i wtedy tam należy przekształcić ją w fakturę VAT” Po zalogowaniu do ifirma.pl i przejściu do zakładki: przychody > faktury pro forma, można dla pobranych ze sklepu faktur pro forma wystawić faktury sprzedaży klikając w link “wystaw fakturę sprzedaży” przy wybranych pozycjach.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂