Wypróbuj za darmo

    Jak aktywować integrację z iFirma (faktury VAT) ?

    Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym iFirma.pl. Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w iFirma.pl.

     

    Aktywacja integracji z iFirma.pl

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury
    2. Włącz (przesuwając suwak w prawo) Fakturowanie zewnętrzne i zaznacz Integracja ifirma
      zewnętrzne oprogramowanie do wystawiania faktur
    3. Wypełnij dane podstawowe i kliknij ZAPISZ
      Zapisz
    4. Po zapisaniu ustawień, w menu po lewej stronie przejdź do zakładki Integracja z ifirma.pl
      Integracja z ifirma.pl
    5. Podaj swój login do konta ifirma.pl, określ typ płatnika, a następnie w polach klucze podaj dane z serwisu iFirma.pl (generowanie kluczy zostało opisane w dalszej części instrukcji).

      W zależności od wyboru typu płatnika, należy podać właściwe klucze autoryzacji (w postaci szesnastkowej) dla poszczególnych pól. Dla typu płatnika nievatowiec należy również podać podstawę prawną.

      Wprowadź dane dostępowe

    Dla nievatowców:
    W przypadku zwolnienia podmiotowego podstawą prawną jest art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku zwolnienia przedmiotowego jest to najczęściej właściwy punkt z art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. W celu ustalenia typu zwolnienia, skontaktuj się z obsługą księgową swojej firmy.

     

    Generowanie kluczy API w panelu iFirma.pl

    Generowanie kluczy dla vatowca:

    1. W prawym menu panelu iFirma przejdź do Pulpit > Konfiguracja > API
    2. W polu Podstawowe klucze autoryzacji w polach faktura oraz abonent kliknij + wygeneruj
      Wprowadź dane dostępowe
    3. Wygenerowane klucze faktura oraz abonent wyglądają tak
      Wprowadź dane dostępowe

      Klucze wklej w panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.

    4. Po wklejeniu kluczy w ustawieniach panelu administracyjnego sklepu kliknij ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia

    Generowanie kluczy dla nievatowca:

    1. W prawym menu panelu iFirma przejdź do Pulpit > Konfiguracja > API
    2. W polu Podstawowe klucze autoryzacji w polach faktura, abonent oraz rachunek kliknij + wygeneruj
      Wprowadź dane dostępowe
    3. Wygenerowane klucze faktura, abonent oraz rachunek wyglądają tak
      Wprowadź dane dostępowe

      Klucze wklej w panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.

    4. Po wklejeniu kluczy w ustawieniach panelu administracyjnego sklepu kliknij ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia

    Wysyłanie dokumentów do systemu iFirma.pl

    1. Po złożeniu zamówienia przez klienta, pojawi się ono na liście zamówień panelu administracyjnego sklepu w zakładce Obsługa sklepu > Zamówienia. Dla danego zamówienia, w kolumnie Akcje pojawią się opcje iFirmy.
      Zapisz

     

    Po kliknięciu w operacje, do systemu iFirma.pl w zależności od twojego wyboru zostanie wysłana faktura VAT lub pro forma, którą możesz przekształcić w fakturę VAT w systemie iFirma.pl – po zalogowaniu do iFirma.pl i przejściu do zakładki Faktury > Faktury pro forma, dla pobranych ze sklepu faktur pro forma klikasz przy wybranych pozycjach wystaw fakturę sprzedaży.


    Informacje o obsłudze zamówień, przesyłek oraz fakturowaniu omówiliśmy także w wideoporadniku:

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności