Konfiguracja Google Analytics 4

    Czym jest Google Analytics 4

    Usługa Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych. Pozwala na zbieranie informacji o zachowaniach klientów w twoim sklepie internetowym, pochodzących z aplikacji (iOS / Android) i strony internetowej (lub stron internetowych jeśli posiadasz więcej sklepów) w ramach jednego panelu. Ujednolicone, zebrane dane pomogą ci w precyzyjnej analizie zachowań użytkowników i usprawnianiu ścieżek zakupowych klientów. Działanie Google Analytics 4 opiera się na eventach (czyli określonych zdarzeniach), a nie na sesjach branych pod uwagę w starszym narzędziu Universal Analytics.

    Aby aktywować integrację z Google Analytics 4, należy uruchomić usługę na tej stronie.

    Jak włączyć integrację z Google Analytics 4

    Przygotuj identyfikator pomiaru dostępny w panelu usługi Google Analytics 4 w zakładce Administracja > Usługa > Strumienie danych
    Integracja Google Analytics 4
    Wybierz strumień Internet i skopiuj indywidualny identyfikator pomiaru widoczny w prawym górnym rogu w formacie G-XXXXXXXXXX
    Integracja Google Analytics 4
    W panelu administracyjnym sklepu:

    1. Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje
    2. Odszukaj Google Analytics 4, a następnie kliknij KONFIGURUJ
      Integracja Google Analytics 4
    3. Zaznacz Aktywność i w polu Identyfikator pomiaru Google Analytics 4 wklej własny identyfikator pomiaru skopiowany z panelu Google Analytics 4 w formacie G-XXXXXXXXXX
      Integracja Google Analytics 4
      Opcjonalnie możesz skorzystać z dodatkowego przesyłania danych za pomocą Google Tag Managera.
    4. ZAPISZ zmiany u dołu strony

    Od tego momentu kod umieszczany jest na stronach sklepu i zaczyna zbierać dane.

    UWAGA: Zalecamy śledzenie równoległe
    Jeżeli do tej pory dane pochodzące z twojego sklepu zbierał Universal Analytics (poprzednia wersja Google Analytics), zalecamy włączenie Google Analytics 4 i zbieranie danych za pomocą obydwu usług jednocześnie. Ze względu na inny format i sposób prezentacji danych, ich eksport z Universal Analytics do Google Analytics 4 nie jest możliwy. Śledzenie równoległe pozwala na poznanie nowej usługi bez utraty dotychczas zebranych danych. Zalecamy równoległe zbieranie danych, aż do momentu wycofania starszej wersji usługi Google Analytics.


    Lista zdarzeń przesyłanych w ramach integracji z Google Analytics 4

    Integracja przesyła do Google Analytics 4 poniższe typy zdarzeń e-commerce, czyli rodzajów interakcji klientów sklepu z treścią sklepu:

    Zdarzenie Wywoływane Przekazywane do GA4 parametry zdarzeń
    add_payment_info gdy użytkownik przesyła informacje o płatności. coupon, currency, items, payment_type oraz value
    add_shipping_info gdy użytkownik przesyła informacje o dostawie. coupon, currency, items, shipping_tier oraz value
    add_to_cart gdy użytkownik dodaje pozycje do koszyka. currency, items oraz value
    add_to_wishlist gdy użytkownik dodaje pozycje do listy życzeń. currency, items oraz value
    begin_checkout gdy użytkownik rozpoczyna proces płatności. coupon, currency, items oraz value
    generate_lead gdy użytkownik przesyła formularz lub prośbę o informacje. value, currency
    purchase gdy użytkownik finalizuje zakup. affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value (wymagany parametr)
    refund gdy wystawiany jest zwrot. affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value
    remove_from_cart gdy użytkownik usuwa pozycje z koszyka. currency, items oraz value
    select_item po wybraniu pozycji na liście. items, item_list_name oraz item_list_id
    select_promotion gdy użytkownik wybiera promocję. items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id
    view_cart gdy użytkownik wyświetla zawartość koszyka. currency, items oraz value
    view_item gdy użytkownik wyświetla pozycję. currency, items oraz value
    view_item_list gdy użytkownik ogląda listę pozycji/ofert. items, item_list_name oraz item_list_id
    view_promotion gdy promocja jest wyświetlana użytkownikowi. items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id
    page_view po każdym wczytaniu strony lub po zmianie stanu historii przeglądania przez aktywną witrynę. page_location (adres URL strony) oraz page_referrer (adres URL poprzedniej strony)
    user_engagement okresowo, gdy aplikacja działa na pierwszym planie. engagement_time_msec
    view_search_results za każdym razem, gdy użytkownik przeprowadzi wyszukiwanie w witrynie, na co wskazuje obecność parametru zapytania w adresie URL. search_term i opcjonalnie q_ (gdzie zawiera dodatkowy gromadzony parametr zapytania, który określasz w ustawieniach zaawansowanych)