Rozszerzona integracja z Google Analytics – Enhanced Ecommerce

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2024

Integracja sklepu Shoper z Google Analytics

Usługa Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych. Pozwala na zbieranie informacji o zachowaniu klientów w sklepie internetowym, pochodzących z aplikacji (iOS / Android) i strony internetowej (lub wielu witryn, jeśli posiadasz więcej sklepów) w ramach jednego panelu.

Zebrane i przy okazji ujednolicone przez GA4 dane ułatwiają precyzyjną analizę zachowań użytkowników i usprawnianie ścieżek zakupowych klientów.

Działanie Google Analytics 4 opiera się na eventach (czyli określonych zdarzeniach), a nie na sesjach branych pod uwagę w starszym narzędziu Universal Analytics.

Do czego służy rozszerzenie Enhanced Ecommerce?

Rozszerzona integracja z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), dostarcza szczegółowych informacji na temat zachowania użytkownika na naszej stronie. Enhanced Ecommerce jest narzędziem zaprojektowanym z myślą o tych, którzy sprzedają w internecie – pozwala na bardziej dogłębną analizę ścieżki zakupowej, pod kątem tego, jakie działania podejmuje klient przed dokonaniem transakcji (przede wszystkim na karcie produktu i w koszyku).

Jak aktywować integrację usługi Google Analytics Enhanced Ecommerce w sklepie?

Aby aktywować wspomnianą integrację należy:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B) i wciśnij przycisk: KONFIGURUJ (C) pod integracją: Google Analytics.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguruj
Rys 1. Skonfiguruj integrację Google Analytics w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguruj
Rys 1. Skonfiguruj integrację Google Analytics w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Następnie należy aktywować Google Analytics (A), podać: Identyfikator konta Google (B), w polu Silnik wybrać: Universal Analytics (C), a poniżej aktywować: Enhanced E-commerce (D).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguracja > Formularz
Rys 2. Aktywuj rozszerzoną integrację z Google Analytics (Enhanced E-commerce) w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguracja > Formularz
Rys 2. Aktywuj rozszerzoną integrację z Google Analytics (Enhanced E-commerce) w sklepie Shoper.

WAŻNE! Integracja wymaga aktywacji również w panelu: Google Analytics. Można to zrobić w Administracji konta, w zakładce: Ustawienia E-commerce włączając raportowanie dla ulepszonego ecommerce.

Panel Google Analytics > Ustawienia E-commerce > Konfiguracja ulepszonego e-commerce
Rys 3. Aktywuj raportowanie dla ulepszonego e-commerce w panelu Google Analytics.
Panel Google Analytics > Ustawienia E-commerce > Konfiguracja ulepszonego e-commerce
Rys 3. Aktywuj raportowanie dla ulepszonego e-commerce w panelu Google Analytics.

Po dokonaniu tych zmian, Google Analytics zacznie rejestrować bardziej szczegółowe dane na temat zachowania użytkowników w sklepie. Zebrane informacje będzie można znaleźć w zakładce: Konwersje > Ecommerce.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak skonfigurować podstawową integrację z Google Analytics?
  • Dlaczego warto wykorzystać rozszerzenie Enhanced Ecommerce?
  • Jak włączyć rozszerzoną integrację z Google Analytics (Enhanced Ecommerce) na platformie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności