Warianty produktów

    Mechanizm obsługi wariantów produktów pozwala na definiowanie wariantów nie posiadających stanów magazynowych, w tym wariantów typu: plik, tekst, paleta kolorów, radio, select, checkbox . Dzięki niemu szybko i sprawnie wygenerujesz wiele wariantów, co jest szczególnie istotne dla sklepów z rozbudowanym asortymentem, zwłaszcza w takich branżach jak np. odzież, meble, wyposażenie wnętrz itp.

    Sprawdź też Warianty magazynowe produktów


    Aby utworzyć warianty:

    1. Przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Warianty
    2. Kliknij w DODAJ ZESTAW WARIANTÓW
      Dodaj zestaw wariantów
    3. W polu Nazwa podaj nazwę grupy wariantów, np. Sukienki (będzie widoczna tylko dla ciebie)
    4. Kliknij w przycisk DODAJ CECHĘ
      Dodaj cechę
    5. Podaj nazwę cechy (np. Rozmiar, Kolor – będzie widoczna dla klienta) i wybierz rodzaj pola wyboru (na początek polecamy select)
      Określ typ pola wyboru

    Pola radio, select, paleta kolorów udostępniają trzy dodatkowe opcje:

    • pole obsługa magazynu – umożliwia przy generowaniu wariantów na produkcie ustalenia stanu magazynowego każdego wariantu
    • pole pokazuj w opcjach przeglądania – umożliwia pokazywanie tego wariantu w module Opcje Przeglądania (artykuł tego modułu:
      LINK)
    • pole wartości – służy do podania wartości konkretnej cechy
    pole wyboru - select

    Pole wyboru paleta kolorów daje możliwość wyboru koloru z „color pickera”:

    pole wyboru - paleta kolorów

    Pole wyboru radio daje możliwość zaznaczenia tylko jednej z wartości na karcie produktu:

    pole wyboru - radio

    W przypadku gdy nie ma obsługi magazynu przy wartościach, polu tekstowym, liście kolorów i pliku pojawia się opcja zmiany ceny w edycji danego produktu:

    Zwiększaj cenę o...

    Przy generowaniu wariantów w produkcie można zdefiniować inne wartości ceny, niż zostało to ustalone w grupie wariantów:

    Zmiana o wartość procentową lub kwotową

    W grupie wariantów bez magazynu można zdefiniować czy cena ma się zmniejszać/zwiększać lub pozostać bez zmian. Każde takie ustawienie ceny oznacza +/- od ceny już obowiązującej tzn. gdy produkt kosztuje 10 zł, wybranie koloru (który ma +10) da cenę 10 + 10, gdy wybierzemy kolejny wariant np checkbox który ma +20 będzie 10 +10 +20 itd. Poniżej przykład grupy wariantów, która posiada wszystkie rodzaje pól wyboru:

    • Paleta kolorów
      Paleta kolorów
    • Pole wyboru – select
      Pole wyboru - Select
    • Pole wyboru – radio
      Pole wyboru - radio
    • Pole plik
      Pole - plik
    • Pole tekstowe
      Pole - tekstowe
    • Pole wyboru – checkbox
      Pole wyboru - checkbox


    Generowanie wariantów w edycji produktu

    1. Przejdź do Obsługa sklepu > Produkty
    2. Edytuj produkt, w którym mają być dostępne warianty
    3. Przejdź do zakładki Warianty i wybierz grupę wariantów
      Wybór grupy wariantów
    4. Zaznacz warianty jakie mają być dostępne w tym produkcie (możesz także połączyć zdjęcie z danym wariantem)
      Wybór wariantów w produkcie
    5. Kliknij ZAPISZ

    Warianty możesz wyświetlać w Opcjach Przeglądania, w ten sposób ułatwisz klientom wybór między twoimi produktami. Po więcej informacji kliknij tutaj.


    Warianty omówiliśmy również w wideoporadniku: