Warianty produktów

Nowy mechanizm obsługi wariantów, który pozwala na definiowanie wariantów bez stanów magazynowych, w tym wariantów typu: ” plik, tekst, paleta kolorów, radio, select, checkbox “. Ponadto wprowadzone zostały nowe sposoby prezentacji wariantów magazynowych: ” paleta kolorów i radio “. Mechanizm powstał w odpowiedzi na sugestię klientów zgłoszoną na oficjalnym forum Shoper. Dzięki aktywności i zaangażowaniu samych zainteresowanych powstało narzędzie na miarę potrzeb i możliwości. Nowy mechanizm pozwala szybko i sprawnie generować wiele wariantów, co jest szczególnie istotne dla sklepów z rozbudowanym asortymentem, szczególnie w takich branżach jak np. odzież, meble, wyposażenie wnętrz itp.

  1. przejdź do “Asortyment > Warianty produktów”

  2. kliknij w “dodaj zestaw wariantów”

    Dodaj zestaw wariantów
  3. w polu “Nazwa” podaj nazwę grupy wariantów, np. “Ubrania”

  4. kliknij w przycisk “dodaj cechę”

    Dodaj cechę
  5. podaj nazwę cechy i wybierz “rodzaj pola wyboru”

    Określ typ pola wyboru

Pola: ” radio, select, paleta kolorów ” udostępniają trzy dodatkowe opcje: Pole ” obsługa magazynu ” – umożliwia przy generowaniu wariantów na produkcie ustalenia stanu magazynowego każdego wariantu Pole ” pokazuj w opcjach przeglądania ” – umożliwia pokazywanie tego wariantu w module Opcje Przeglądania (artykuł tego modułu:
LINK) Pole ” wartości ” – służy do podania wartości konkretnej cechy:

pole wyboru - select

Pole wyboru ” paleta kolorów ” daje możliwość wyboru koloru z “color pickera”:

pole wyboru - paleta kolorów

Pole wyboru ” radio ” daje możliwość zaznaczenia tylko jednej z wartości na karcie produktu:

pole wyboru - radio

W przypadku gdy nie ma obsługi magazynu przy ” wartościach, polu tekstowym, liście kolorów i pliku ” pojawia się opcja do nadania globanej akcji:

Zwiększaj cenę o...

Przy generowaniu wariantów w produkcie można zdefiniować inne wartości ceny, niż zostało to ustalone w grupie wariantów:

Zmiana o wartość procentową lub kwotową

“W grupie wariantów bez magazynu można zdefiniować czy cena ma się zmniejszać/zwiekszać lub pozostać bez zmian. Każde takie ustawienie ceny oznacza +/- od ceny już obowiązującej tzn gdy produkt kosztuje 10zł, wybranie koloru (który ma +10) da cenę 10 + 10, gdy wybierzemy kolejny wariant np checkbox który ma +20 będzie 10 +10 +20 itd.” Poniżej przykład grupy wariantów, która posiada wszystkie rodzaje pól wyboru:

  • Paleta kolorów

    Paleta kolorów
  • Pole wyboru – Select

    Pole wyboru - Select
  • Pole wyboru – Radio

    Pole wyboru - radio
  • Pole plik

    Pole - plik
  • Pole tekstowe

    Pole - tekstowe
  • Pole wyboru – checkbox

    Pole wyboru - checkbox

generowanie wariantów w edycji produktu

  1. przejdź do “Asortyment > produkty”

  2. edytuj produktu, w którym mają być dostępne warianty

  3. przejdź do zakładki “Warianty” i wybierz grupę wariantów

    Wybór grupy wariantów
  4. zaznacz warianty jakie mają być dostępne w tym produkcie (możesz także połączyć zdjęcie z danym wariantem)

  5. Wybór wariantów w produkcie
  6. kliknij “Zapisz”

Pamiętaj, iż warianty możesz wyświetlać w Opcjach Przeglądania, w ten sposób ułatwisz Klientom wybór między Twoimi produktami. Po więcej informacji kliknij tutaj.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂