Data publikacji: 2 lutego 2015
Aktualizacja: 5 sierpnia 2025
Monitoring Internetu – to nie takie straszne!
Monitorowanie mediów, ze szczególnym uwzględnieniem społecznościowych, jest jednym z najważniejszych narzędzi współczesnego marketingu. Systematyczne obserwowanie treści zamieszczanych w mediach pozwala trzymać rękę na pulsie, nie tylko w obszarze własnej firmy czy konkurencji, ale także całej branży. Dzięki analizie zebranych informacji możliwe jest szybkie i aktywne reagowanie na opinie, komentarze o firmie, czy trendy rynkowe.
Od kilku lat w Polsce mamy „trend na monitoring”. Korzystają z niego nie tyko duże firmy, ale niemal każdy, kto docenia potencjał mediów w budowaniu marki i rozwijaniu sprzedaży. Regularne śledzenie zachowań konsumentów, zmieniających się tendencji w branży pozwala budować skuteczną strategię działań.
Shoper korzysta z usług jednej z najbardziej znanych firm z obszaru monitorowania mediów – Brand24. Poprosiłam Mikołaja Winkla by pokazał, jak w prosty sposób można zmienić swój sposób myślenia o monitoringu.
7 powodów za tym, by monitorować media
Mikołaj Winkiel – Chief Evangelist Brand24. Od ponad 6 lat związany z branżą internetową profesjonalnie jak i hobbystycznie. Szlify marketingowe zbierał w agencji Heureka (obecnie VML), aby poprzez zarządzanie działem marketingu szeptanego i social media w Vacaloca, trafić do FacebookNOW na stanowisko social media managera. Od grudnia 2011 w Brand24 zajmuje się obsługą klientów, tworzeniem analiz, szkoleniami z obsługi narzędzia i prelekcjami na konferencjach takich jak: Marketing Progress, Targi Reklamy czy NowGoOnline.