Jak realizowane są reklamy Google Ads przez Shoper Kampanie?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Google to niezmiennie najbardziej popularna wyszukiwarka w Polsce i na świecie. W naszym kraju codziennie korzystają z niej, miliony użytkowników. Reklama Google Shopping jest jedną najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów w e-commerce.

Wyróżnia się tym, że to nie ty szukasz klientów, to klienci szukają twoich produktów! Dzięki kampaniom produktowym Google Shopping docierasz do osób, które mają sprecyzowaną potrzebę i intencję zakupową. Prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu, jest dużo większe, niż w przypadku innych form reklam.

Nie ważne czy jesteś małym sklepem internetowym, czy prężnie działasz na rynku e- commerce. Reklama twoich produktów będzie pojawiać się na pierwszej stronie w Google, najczęściej nad wynikami tekstowymi. Co więcej, nie płacisz za wyświetlenia reklamy, a za kliknięcia, czyli realne przekierowania do twojego sklepu.

Jak wygląda reklama produktowa w wyszukiwarce Google?

Produkt wyświetla się w postaci graficznej z najważniejszymi informacjami, takimi jak cena czy koszt dostawy.

Dzięki temu klient może podjąć bardziej świadomą decyzję o tym, czy chce się przekierować do twojego sklepu, a szansa na dokonanie zakupu właśnie u ciebie jest większa.

Przy odpowiednim dbaniu o najważniejsze elementy, które wpływają na decyzję użytkownika, zwiększysz szansę na sprzedaż.

Przykładowy wygląd reklamy produktowej Google Ads

Jak wygląda reklama produktowa w Google w ramach Shoper Kampanie reklamowe
Rys 1. Przykład reklamy produktowej w Google Ads.
Jak wygląda reklama produktowa w Google w ramach Shoper Kampanie reklamowe
Rys 1. Przykład reklamy produktowej w Google Ads.

Kiedy wyświetli się reklama w Google Ads?

Reklama może się wyświetlić, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę kluczową związaną z twoimi produktami (o ile taka fraza znajduje się w tytule/opisie produktu).

Pamiętaj, że tytuły i opisy produktów muszą być szczegółowe i rozbudowane, aby reklama mogła dotrzeć do jak największej liczby osób.

Prowadzimy działania dwutorowo:

  • docieramy do nowych użytkowników, którzy wyszukują twoich produktów (reklama produktowa);
  • kierujemy reklamę do użytkowników, którzy byli zainteresowani twoimi produktami, ale jeszcze nie sfinalizowali transakcji (remarketing dynamiczny). Dzięki reklamie śledzącej docieramy ponownie do użytkownika, wyświetlając produkty, którymi byli wcześniej zainteresowani. Reklama dynamiczne dostosowuje się do strony, na której jest wyświetlana, użytkownika oraz miejsca docelowego. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów finalizacji kampanii.

Gdzie wyświetlają się reklamy produktowe?

Na stronie głównej Google wyników wyszukiwania

Przykładowa reklama produktowa w wyszukiwarce Google
Rys 2. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google.
Przykładowa reklama produktowa w wyszukiwarce Google
Rys 2. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google.

W wyszukiwarce grafiki Google (zakładka Grafika)

Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce grafiki Google
Rys 3. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki grafiki w Google.
Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce grafiki Google
Rys 3. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki grafiki w Google.

W wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy

Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy
Rys 4. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google w zakładce Zakupy.
Przykładowa reklama produktu w wyszukiwarce Google w zakładce Zakupy
Rys 4. Przykład reklamy produktowej wyświetlanej na stronach wyszukiwarki Google w zakładce Zakupy.

Remarketing dynamiczny w reklamach Google Ads

Pamiętaj, że remarketing dynamiczny zostaje uruchomiony, kiedy zbierzemy odpowiednio dużą liczbę klientów, która przekierowuje się na twoją stronę.

Jeśli nie pozyskujesz ruchu z innych źródeł niż kampania Google Shopping – to ten proces potrwa dłużej.

Przykładowy remarketing dynamiczny reklam Google Ads na stronie onet.pl
Rys 5. Przykład remarketingu dynamicznego w Google Ads na stronie onet.pl.
Przykładowy remarketing dynamiczny reklam Google Ads na stronie onet.pl
Rys 5. Przykład remarketingu dynamicznego w Google Ads na stronie onet.pl.

Wybór produktów do reklamowania w Google Ads

Reklamowane produkty to te, których klienci szukają w danej chwili, dlatego staramy się promować wszystkie artykuły ze sklepu.

Produkty, które są najbardziej popularne i chętniej szukane przez użytkowników będą wyświetlane częściej. Zostanie na nie przeznaczona większa część budżetu.

Produkty do kampanii są pobierane bezpośrednio z twojego sklepu, z pliku produktowego (XML). Aby produkt był reklamowany, musi spełniać warunki kampanii produktowej Google:

  • musi być uzupełniony producent,
  • musi być uzupełniony termin wysyłki
  • powinien być dodany numer GTIN (jeśli twoje produkty posiadają takie kody).

Nowe produkty spełniające zasady zostaną automatycznie dodane do kampanii w ciągu 24 godzin.

Poradnik wideo: zasady działania reklam Google Shopping

Zapoznaj się z wideo wyjaśniającym jak wyświetlane są reklamy w Google Shopping.

Poradnik wideo: reklamy produktów w Google Shopping
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak użytkownicy widzą reklamy produktowe w Google?
  • W jakich sytuacjach reklama produktowa zostanie wyświetlona?
  • Jakie są miejsca emisji reklam produktowych Google Ads?
  • Kiedy zostanie uruchomiony remarketing dynamiczny?
  • Jakie warunki muszą spełniać produkty dla kampanii Google Shoppin?
  • Jak działa reklama produktów w Google?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności