Po co mi kody EAN (kody kreskowe)?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia 2024

Kod EAN – co to takiego?

Kod kreskowy (kod EAN nazywany także numerem GTIN) jest unikalnym kodem produktu, który pozwala na jego identyfikację. Składa się on z 12 cyfr oraz jednej cyfry kontrolnej (GTIN-13). 

Schemat budowy kodów kreskowych EAN i GTIN
Rys 1. Jak wygląda kod kreskowy EAN oraz GTIN?
Schemat budowy kodów kreskowych EAN i GTIN
Rys 1. Jak wygląda kod kreskowy EAN oraz GTIN?

Po co mi numery GTIN (kody kreskowe)?

Dzięki kodom kreskowym robot Google lepiej rozpozna dany produkt, a użytkownik łatwiej i szybciej go wyszuka.
Reklamy produktów będą dopasowane bardziej precyzyjnie do preferencji klientów.

Uzupełnione kody kreskowe przy produktach mogą wpłynąć na większą liczbę kliknięć w reklamę przez potencjalnych klientów.

Co, jeśli nie wprowadzę kodów GTIN?

Prawidłowo wprowadzone kody GTIN przy produktach są bardzo ważne przy kampaniach Google Shopping i wpływają na ich efektywność. Brak wprowadzonych kodów EAN może skutkować niższą efektywnością prowadzonej kampanii.

WAŻNE! Pamiętaj przed uruchomieniem kampanii Google Shopping o wprowadzeniu kodów GTIN w swoim sklepie. Możesz to zrobić także w trakcie trwania kampanii. 

Gdzie sprawdzę, czy mam uzupełnione kody GTIN przy produktach do Shoper Kampanii?

Informacje o tym czy przy produktach w sklepie internetowym Shoper zostały uzupełnione kody GTIN, znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji menu: Shoper Kampanie.  

Gdzie w Panelu sklepu mogę sprawdzić czy GTIN zostały uzupełnione przy produktach?
Rys 1. W Panelu administracyjnym sklepu możesz zweryfikować czy przy produktach zostały uzupełnione numery GTIN.
Gdzie w Panelu sklepu mogę sprawdzić czy GTIN zostały uzupełnione przy produktach?
Rys 1. W Panelu administracyjnym sklepu możesz zweryfikować czy przy produktach zostały uzupełnione numery GTIN.

Możesz to też sprawdzić w edycji konkretnego produktu w Panelu administracyjnym sklepu: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B) > Dane podstawowe (C) > Kod kreskowy (D).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Dane podstawowe > Kod kreskowy
Rys 2. Sprawdź, czy numer GTIN został uzupełniony w edycji danego produktu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Dane podstawowe > Kod kreskowy
Rys 2. Sprawdź, czy numer GTIN został uzupełniony w edycji danego produktu.

Skąd mam wziąć numery GTIN?

Jeśli sprzedajesz produkty cudzej marki zwróć się z prośbą o przesłanie numerów GTIN bezpośrednio od producenta lub hurtowni, z którą współpracujesz. Odpowiednie numery GTIN dostaniesz w formie pliku (csv, xml lub inny format). Numery GTIN możesz wprowadzić grupowo we wszystkich produktach

Czy mogę reklamować produkty, które nie posiadają numerów GTIN?

Jeśli jesteś producentem lub tworzysz produkty typu „handmade” i kod GTIN nie został jeszcze nadany, to w takim wypadku nie musisz wpisywać w ogóle kodu GTIN i możesz swobodnie reklamować produkty za pośrednictwem Shoper Kampanii. Pamiętaj, że dotyczy to tylko  produktów, które nie mają nadanego numeru GTIN przez producenta.

Rozróżnianie produktów w sklepie przy użyciu dodatkowych kodów

Instrukcja: jak dodać dodatkowe kody w edycji produktu?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czym jest numer GTIN (kod EAN)?
  • Zastosowanie kodu EAN (GTIN) w produkcie
  • Skutki niestosowania kodów GTIN w sklepie internetowym
  • Jak zweryfikować, czy wprowadzono kody GTIN w produktach?
  • Jak zdobyć numer GTIN dla produktu od producenta lub hurtowni?
  • Czy można reklamować produkt bez kodu EAN?
  • Jak wprowadzić kod kreskowy i inne dodatkowe kody produktów?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności