Częste błędy w konfiguracji domeny
Domena internetowa (np. adres sklepu internetowego) to twój adres w Internecie. Wybór odpowiedniej domeny pozwoli m.in. na określenie typu działalności lub w jakim kraju prowadzisz biznes.
W artykule znajdziesz opis najczęstszych problemów wynikających z nieprawidłowej konfiguracji domeny.
Poczta e-mail nie jest dostarczana i otrzymuję wiadomości zwrotne
Jeśli poczta nie dochodzi do adresata lub właściciela skrzynki, to w pierwszej kolejności zorientuj się czy nadawca otrzymuje wiadomość zwrotną wysyłaną automatycznie przez serwer pocztowy. Poniżej znajdują się cztery główne powody dlaczego wiadomość e-mail mogła zostać dostarczona:
- unroutable address – adres nie istnieje (zazwyczaj błąd w adresie lub literówka) lub nie jest dostępny w danym momencie (np. jeśli domena nie został opłacona),
- mailbox full/mailbox quota exceeded – skrzynka przepełniona, konto adresata wymaga usunięcia wiadomości ponieważ dostępna przestrzeń jest wykorzystana,
- the attachment size exceeds the allowable limit – załącznik przekroczył limit dopuszczalny przez serwer nadawcy,
- spamcannibal lub podobne nazwy – serwer nadawcy znajduje się na spam liście uwzględnianej przez serwer odbiorcy, w związku z tym wiadomość nie może zostać przyjęta.
Jeśli w wiadomości zwrotnej znajduje się inny powód należy skontaktować się z administratorem serwera obsługującego pocztę. Możesz również poszukać informacji samodzielnie w Google wpisując w wyszukiwarkę: kod błędu.
Błędy związane z przekierowaniami e-mail
Jeżeli na zewnętrznym serwerze ma być realizowana wysyłka mailowa za pomocą serwera pocztowego Shoper oraz innych, to w rekordzie SPF należy umieścić następującą wartość:
include:_spf.dcsaas.net
Nie działają skrzynki po zmianie DNS na Shoper
Jeśli została zmieniona konfiguracja domeny (DNS lub MX) na serwery Shoper (shoper.pl), należy ponownie utworzyć skrzynkę pocztową w sklepie Shoper w sekcji Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia > Ogólne > Konta pocztowe > w prawym górnym rogu kliknij: Dodaj konto pocztowe. W polu: Nazwa konta podaj przedrostek konta np.: biuro, sklep lub inną nazwę, ustal: hasło i kliknij: DODAJ.
Strona sklepu nie pojawia się za każdym razem
Jeśli występuje problem z usługami, należy sprawdzić konfigurację DNS. Pola adresów DNS nie mogą zawierać podwójnych wpisów.
Przykład: jeśli domena została przekierowana na adresy DNS Shoper (shoper.pl) w konfiguracji powinny znajdować się wyłącznie dwa adresy: ns1.dcsaas.net oraz ns2.dcsaas.net
Problem może się pojawić również w przypadku rekordu A przypisanego dla domeny lub subdomeny. Aby uniknąć takiej sytuacji, należy sprawdzić czy w konfiguracji domeny lub subdomeny jest przypisany tylko jeden rekord z adresem IP. Wszystkie rekordy, które nie wskazują na właściwy adres IP należy usunąć.
Sklep nie działa pod adresem z www lub bez www
Jeśli dokonujesz zmiany konfiguracji rekordu domeny lub subdomeny, to w przypadku niektórych serwerów może być wymagane dodanie dwóch rekordów domeny (jeden z przedrostkiem www oraz drugi bez przedrostka www).
Przykład dla domeny shoper.pl:
- Pierwszy rekord: shoper.pl adres IP
- Drugi rekord: www.shoper adres IP
Wideo: domeny w sklepie internetowym Shoper
Zobacz film wyjaśniający podstawowe informacje o domenach i certyfikatach SSL.
Warto zapamiętać!
- jakie błędy pojawiają się przy złej konfiguracji domeny w sklepie.