Dlaczego nie mogę ustawić domeny jako głównej (niepoprawne DNS)?

Data publikacji: 11 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 19 października 2024

Co uniemożliwia ustawienie domeny jako głównej?

Najczęściej występującym błędem uniemożliwiającym ustawienie domeny jako głównej jest komunikat o niepoprawnych ustawieniach DNS, który wyświetlany jest w sekcji Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia > Ogólne > Domeny.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 1. Jeśli ustawienia DNS domeny są niepoprawne, zmień konfiguracje domeny i skieruj ją na serwery DNS shoper.pl.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 1. Jeśli ustawienia DNS domeny są niepoprawne, zmień konfiguracje domeny i skieruj ją na serwery DNS shoper.pl.

Po przypisaniu domeny w Panelu administracyjnym sklepu w kolumnie: Ustawienia DNS wyświetlany jest status: niepoprawne, wymaga zmiany delegacji.

ROZWIĄZANIE: zaloguj się do panelu administracyjnego domeny, aby zmienić ustawienia delegacji DNS w taki sposób, aby skierować domenę na serwery DNS shoper.pl.

Skopiuj
ns1.dcsaas.net
Skopiuj
ns2.dcsaas.net

Propagacja domeny (czyli zapisanie i odświeżenie ustawień delegacji domeny) może potrwać do 24 godzin – w tym czasie skrzynki pocztowe mogą chwilowo nie działać prawidłowo.

Na jakie adresy Shoper przekierować DNS-y domeny?

Zalecamy przekierowanie całej strefy DNS na serwery Shoper, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić właściwą obsługę i skalowanie ruchu w twoim sklepie, gwarantując jego płynne i stabilne działanie.

Shoper daje pełną możliwość zarządzania strefą DNS skierowanej z zewnątrz domeny (lub subdomeny) w Panelu administracyjnym sklepu.

Nawet jeżeli zdecydujesz się pozostawić swoje skrzynki pocztowe utworzone w domenie (subdomenie) u zewnętrznego operatora, zarządzanie strefą DNS domeny dostępne w sklepie, pozwoli na dodanie rekordów MX i SPF operatora twojej skrzynki pocztowej i jej poprawne funkcjonowanie na zewnątrz.

Edycja strefy DNS domeny (zarówno zakupionej w Shoper jak i u zewnętrznego dostawcy) jest dostępna od razu po dodaniu domeny do Panelu administracyjnego sklepu, jeszcze przed jej rozpropagowaniem.

Dzięki takiej możliwości możesz od razu np. skonfigurować ustawienie skrzynek pocztowych, przez co minimalizujesz czas oczekiwania na ich prawidłowe działanie.

Dodawanie domeny do wybranej wersji językowej sklepu Shoper

Sklep Shoper umożliwia przypisywanie różnych domen do różnych wersji językowych. Funkcjonalność obejmuje maksymalnie 10 wersji językowych.

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania możesz polepszyć doświadczenie klienta, np. poprzez zastosowanie domen krajowych dla każdej wersji językowej.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • na czym polega błąd z niepoprawnymi ustawieniami DNS po przypisaniu domeny.
  • jak dokonać zmiany domen pomiędzy językami w sklepie.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności