FotoForma – czyli jak branża foto sprzedaje w internecie

Data publikacji: 15 listopada 2018 Ostatnia aktualizacja: 25 stycznia 2025

Aparaty cyfrowe, lustrzanki, obiektywy, statywy, lampy błyskowe – jak je skutecznie sprzedawać w sieci? Sklep FotoForma jest dobrym źródłem inspiracji.

FotoForma powstała już w 2002 roku – z młodzieńczej pasji jej założyciela, Bogusława Drwięgi. Z czasem zaczęła poszerzać swoją ofertę o kolejne wiodące marki fotograficzne jako ich autoryzowany sprzedawca.

„Oznacza to, że nie jesteśmy jedynie dostawcą pudełek – oprócz prowadzenia sklepu, aktywnie działamy na rynku fotograficznym, organizujemy warsztaty i szkolenia, mamy własny komis fotograficzny, prowadzimy laboratorium usługowe i wspieramy sprzętowo duże imprezy ogólnopolskie. Nie ma co ukrywać, fotografia to nasza pasja, której oddajemy się bez reszty” – słyszymy w firmie.

Sprzedaż online w branży fotograficznej
Rys 1. Od czego zacząć sprzedaż sprzętu fotograficznego?
Sprzedaż online w branży fotograficznej
Rys 1. Od czego zacząć sprzedaż sprzętu fotograficznego?

Biznes, który zrodził się z pasji

FotoForma dostarcza więc wszystko, czego potrzeba, by fotografować amatorsko lub profesjonalnie. Oferuje m.in. aparaty cyfrowe, lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy, statywy, lampy błyskowe, statki powietrzne, kamery, aparaty profesjonalne, aparaty amatorskie, a także liczne akcesoria fotograficzne… Słowem – myślisz o fotografowaniu, robisz tam zakupy.

Nawet jeśli jesteś z policji. FotoForma działa bowiem szeroko, dostarczając certyfikowany sprzęt fotograficzny jednostkom policji właśnie, wojska, straży granicznej i służbom specjalnym. Od 2013 roku firma wyposaża też fotoreporterów Legii Warszawa, prowadzi również specjalną ofertę dla firm stomatologicznych i kosmetycznych, które potrzebują stałej i profesjonalnej dokumentacji stanu zdrowia pacjenta – przed, po i w trakcie prowadzonego leczenia.

Sklep Fotoforma posiada stacjonarny punkt w Warszawie
Rys 2. Firma FotoForma zaczynała od sklepu stacjonarnego.
Sklep Fotoforma posiada stacjonarny punkt w Warszawie
Rys 2. Firma FotoForma zaczynała od sklepu stacjonarnego.

Działając na tak szeroką skalę, uruchomienie sklepu internetowego było koniecznością. Szeroki wybór sprzętu fotograficznego można zobaczyć w firmowym salonie, przy ul. Andersa 21 w Warszawie, można tam też zasięgnąć fachowej opinii, ale sklep online pozwala docierać do znacznie większego grona potencjalnych klientów, rozsianych po całym świecie.

Sklep internetowy oknem na świat

„Ideą tworzenia sklepu było zaprezentowanie FotoFormy jako sklepu dla fanów fotografii, który jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta, nierzadko szukającego towarów z segmentu premium” – mówi nam Michał Tobiasz z firmy MTON, która zajęła się wdrożeniem sklepu Fotoforma na platformie e-commerce Shoper. A skoro FotoForma to sklep o jakości premium, takiego też potrzebowała oprogramowania – dlatego została zmigrowana z Magento 1.9.3.0 na usługę Shoper Premium.

Jak sklep FotoForma pracuje na oprogramowaniu Shoper?
Rys 3. Sklep FotoForma to dobry przykład migracji na oprogramowanie Shoper.
Jak sklep FotoForma pracuje na oprogramowaniu Shoper?
Rys 3. Sklep FotoForma to dobry przykład migracji na oprogramowanie Shoper.

Zdecydowała o tym głęboka analiza potrzeb firmy, oczekiwań pracowników oraz narzędzia, jakie daje oprogramowanie Shoper – komentuje decyzję przenosin sklepu Michał Tobiasz. – Wybór padł na usługę Premium również dlatego, że w stosunku do zwykłej wersji oprogramowania SaaS lepiej odpowiada naszym potrzebom, a jednocześnie sklep pozostaje prosty w obsłudze, jest odporny na obciążenia i do 10x szybszy. Posiada wszystkie niezbędne funkcjonalności, jakie są nam w tej chwili niezbędne, a jednocześnie czujemy, że dział Premium jest otwarty na nasze sugestie i wspólnymi siłami uda nam się odpowiednio rozwijać FotoFormę w wersji internetowej.

Za przenosiny sklepu z Magento na oprogramowanie Shoper odpowiadała firma MTON, ale w projekcie brał udział jeszcze jeden Autoryzowany Reseller Shoper – firma Getecom, która odpowiadała za wdrożenie indywidualnej szaty graficznej oraz modułów, które rozbudowały podstawowe funkcjonalności sklepu.

– Przed uruchomieniem sklepu, razem z prezesem FotoFormy podjęliśmy decyzję o szeregu działań marketingowych, mających na celu rozwój kanału e-commerce i zaprezentowanie nas jako jednego z najbardziej profesjonalnych sklepów z branży foto w kraju. Postawiliśmy na działania SEO, reklamę w Google, na Instagramie i Faceboooku – wymienia podjęte przy migracji sklepu działania Michał Tobiasz. – Kolejnym elementem była decyzja o reaktywowaniu bloga w nowym sklepie. Chcemy informować na nim o nowościach w ofercie, będziemy też publikować tam materiały edukująco-doradcze, np. w temacie wyboru sprzętu. Wszystko po to, by za sprawą FotoFormy grono pasjonatów fotografii stale się powiększało.

Trzymamy kciuki, żeby tak właśnie było.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak pasja do fotografii przekształciła się w dynamiczny biznes?
  • Jak FotoForma zdobywa rynek online dzięki nowoczesnym rozwiązaniom?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności