GIODO: Umowa powierzenia danych osobowych
Ważne zmiany w ochronie danych osobowych!
Prowadzenie sklepu internetowego to działalność, która nierozerwalnie związana jest z koniecznością przetwarzania danych osobowych klientów (np. w celu realizacji zamówień) – a tym samym podlega ustawie o ochronie danych osobowych.
Jaki obowiązek mają właściciele sklepów internetowych?
Do 25 maja 2018 roku każdy właściciel sklepu zbierającego i przetwarzającego dane miał obowiązek rejestracji zbiorów danych w GIODO.
Wraz wejściem w życie RODO – nowego, unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, sklepy internetowe nie muszą już tego robić. RODO nałożyło bowiem na e-sprzedawców inne obowiązki w zakresie ochrony danych.
Podstawowe informacje o RODO
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) nakłada na administratorów danych osobowych szereg obowiązków względem instytucji, a także osób, których dane są przetwarzane.
Treść rozporządzenia jest dostępna do pobrania na stronach Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
Najistotniejsze zmiany jakie mogą mieć wpływ na funkcjonowanie sklepów internetowych zostały streszczone w broszurze informacyjnej dostarczonej przez naszego partnera, LegalGeek.
- Więcej informacji: czym jest RODO?
Zasady zgodności sklepu internetowego z RODO
W poniższym artykule znajdziesz porady i wskazówki na temat przygotowania swojego sklepu internetowego na platformie Shoper do ochrony danych osobowych klientów zgodnie z RODO.
- Więcej informacji: jak dostosować sklep internetowy do wymagań RODO?
Warto zapamiętać!
- jakie obowiązki spoczywają na właścicielach sklepów po wejściu RODO,
- podstawowe zasady ochrony danych osobowych w sklepach internetowych,
- jakie kroki podjąć, aby sklep online spełniał wymagania RODO.