RODO: Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Data publikacji: 16 maja 2018 Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Częste pytania dot. RODO

Czym są dane osobowe według RODO?

Dane osobowe to informacje o osobie fizycznej, którą w sposób pośredni lub bezpośredni można zidentyfikować np. przy pomocy identyfikatora, którym może być imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, adres IP, dane lokalizacyjne albo inne czynniki określające tożsamość osoby. Przetwarzanie danych to wszystkie operacje związane z danymi osobowymi. Przykładem jest: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, dopasowania, przeglądania jak i usuwanie czy niszczenie.

Czy muszę podpisywać z Shoper dodatkową umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych?

Nowa umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych jest załącznikiem do nowego regulaminu licencji abonamentowej. Regulamin wraz z treścią umowy jest dostępny na naszej stronie: Licencja i opłata abonamentowa.

Każdy sklep w wersji abonamentowej poprzez akceptację regulaminu ogłoszonego 10.05.2018 r. zawiera z Shoper umowę o powierzeniu przetwarzania danych osobowych, która wraz ze zmianą treści regulaminu stała się jego integralną częścią. Dzięki takiemu rozwiązaniu sklep działający na platformie Shoper nie musi zawierać dodatkowych umów i tym samym spełni jeden z ważniejszych punktów rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Takiej umowy nie trzeba też drukować, podpisywać, ani odsyłać.

Czy w związku z RODO muszę zgłaszać dane do jakiegoś urzędu?

W momencie wejścia w życie RODO ustał obowiązek zgłaszania danych osobowych do GIODO. Należy jednak prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych osobowych i udostępniać go w przypadku ewentualnej kontroli ze strony Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Wzór rejestru czynności przetwarzania – z instrukcją wypełnienia, dostępny jest w ramach aplikacji Shoper RODO PRO lub Shoper Regulaminy PRO, w naszym App Store.

Czy Shoper wprowadzi przykładowe treści do zgód marketingowych do mojego sklepu?

Zgody marketingowe to kwestia indywidualna dla każdego sklepu i różnych branż. Trudno przyjąć takie same zgody dla wszystkich sklepów. Domyślnie w naszym oprogramowaniu jest obowiązkowa zgoda na akceptację regulaminu. Inne zgody administrator sklepu powinien wprowadzić we własnym zakresie (polecamy w tym temacie poradnik: Czy stare zgody marketingowe pozostaną ważne?).

Shoper udostępnia przykładowe wzory zgodnych z RODO zgód marketingowych: Zgody na przetwarzanie danych osobowych w wiadomości e-mail i SMS.

Kto jest administratorem danych osobowych i kto odpowiada za bezpieczeństwo danych?

Administratorem danych osobowych (ADO) jest właściciel sklepu, Shoper natomiast jest podmiotem przetwarzającym (procesorem), który przetwarza powierzone dane. Odpowiedzialność za ochronę danych osobowych ponosi zarówno Shoper, jak i administrator danych osobowych.

Inne artykuły o ochronie danych osobowych

Przeczytaj także inne artykuły pomocy związane z rozporządzeniem RODO:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie wątpliwości budzi nowe rozporządzenie RODO odnośnie prowadzenia sklepu internetowego?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o rozporządzeniu RODO?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności