Integracja z Google Remarketing

Data publikacji: 17 sierpnia 2023 Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2024

Integracja z Google Remarketing pomaga dotrzeć z reklamami do osób, które już raz zapoznały się z twoimi produktami, ale nie zdecydowały się na ich zakup. Reklamy będą wyświetlały się potencjalnym klientom gdy będą przeglądać inne witryny, korzystających z sieci reklamowej Google np. Onet.pl

Instalacja usługi Google Ads – remarketing dynamiczny i śledzenie konwersji

Aby aktywować integrację, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B) i kliknij przycisk: KONFIGURUJ(C) pod integracją: Google Remarketing.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys. 1. Przejdź do konfiguracji remarketingu Google
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys. 1. Przejdź do konfiguracji remarketingu Google
Przygotuj wymagane dane z: Google Ads. Będziesz potrzebować: Identyfikatora konwersji (A) oraz Etykietę konwersji (B). Znajdziesz je, logując się do swojego konta Google Ads za pomocą podanego formularza logowania.

Skopiowane dane wklej w odpowiednie pola w ustawieniach integracji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper. Następnie zaznacz: Aktywność integracji (C), a następnie kliknij: ZAPISZ (D).
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Remarketing
Rys. 2. Wprowadź dane do konfiguracji Google remarketing
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Remarketing
Rys. 2. Wprowadź dane do konfiguracji Google remarketing

    Od tego momentu konwersje Google Ads będą rejestrowane.

    Rozszerzone możliwości integracji z Google Ads Remarketing

    Integracja z Google Ads Remarketing pozwala na włączenie dodatkowych funkcji, które pozwolą ci na jeszcze lepszą analizę wyników twoich kampanii reklamowych.

    Konwersje rozszerzone

    Opcja: Włącz konwersje rozszerzone, pozwala na bardziej precyzyjne śledzenie i pomiar konwersji. Po każdym zakupie zaszyfrowane dane dotyczące klienta są przekazywane do Google, co pozwala na optymalizację twoich kampanii.

    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Remarketing > Konwersje rozszerzone
    Rys. 3. Włącz konwersje rozszerzone
    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Remarketing > Konwersje rozszerzone
    Rys. 3. Włącz konwersje rozszerzone

    WAŻNE! Upewnij się, czy w panelu Google Ads masz aktywne konwersje rozszerzone.

    Jak włączyć konwersje rozszerzone? Przejdź do swojego konta Google Ads za pomocą podanego: formularza logowania. W zakładce: Narzędzia i ustawienia > Konwersje, wybierz z listy konwersję odpowiedzialną za pomiar liczby zakupów i sprawdź, czy ma ona aktywne konwersje rozszerzone. Włączenie tej funkcji wymaga zapoznania się z jej warunkami i zaakceptowania ich.

    Reklamy produktowe

    Opcja: Włącz reklamy produktowe, aktywuje raportowanie konwersji z danymi koszyka. Dzięki niej uzyskasz dane o sprzedanych produktach bezpośrednio w panelu Google Ads.

    Korzystanie z tej funkcji wymaga wcześniejszej odpowiedniej konfiguracji w panelu Google Merchant Center.

    Poznaj sposób aktywacji konta w Google Merchant Center, zaprezentowany w artykule: Reklamowanie produktów za pomocą Merchant Center.

    Zastanawiasz się jak zintegrować Google Merchant Center ze sklepem Shoper? Sprawdź nasz artykuł Centrum pomocy: Integracja z wybranym narzędziem Google.

    Aby włączyć opcję reklam produktowych, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

    Zaloguj się do panelu Google Merchant Center i skopiuj: ID konta.
    Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
    Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje > Inne integracje i kliknij przycisk: KONFIGURUJ pod integracją: Google Remarketing.

    W ustawieniach integracji zaznacz opcję: Włącz reklamy produktowe (A), a skopiowane: ID konta wklej w pole: Identyfikator konta Google Merchant Center (B).
    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google remarketing > Reklamy produktowe
    Rys. 4. Włącz reklamy produktowe google
    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google remarketing > Reklamy produktowe
    Rys. 4. Włącz reklamy produktowe google
    Następnie przejdź do zakładki: Produkty > Pliki danych, by sprawdzić szczegóły pliku produktowego (język i kraj sprzedaży).
    Po weryfikacji tych dwóch parametrów wybierz identyczne w ustawieniach integracji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper i Zapisz wprowadzone zmiany.
    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google remarketing > Reklamy produktowe
    Rys. 5. Zweryfikuj jeżyk i kraj
    Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google remarketing > Reklamy produktowe
    Rys. 5. Zweryfikuj jeżyk i kraj
    Warto zapamiętać!
    W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
    • Jak skonfigurować integrację sklepu z Google Remarketing?
    • Jak aktywować konwersje rozszerzone w Merchant Center?
    • Jak aktywować reklamy produktowe w Merchant Center?
    Czy ten artykuł był pomocny?
    Tak
    Nie
    Dziękujemy za odpowiedź!
    Udostępnij artykuł:

    Przetestuj sklep internetowy
    przez 14 dni za darmo

    Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

    Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
    adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności