Aby oznaczać produkty na Instagramie, profil instagramowy musi być powiązany z kontem firmowym na Facebooku i sam również przekształcony w konto profesjonalne.
Niezbędny będzie katalog produktów (automatyczne wgranie produktów) lub sklep na Facebooku (gdzie produkty dodaje się ręcznie, ale z możliwością kupowania bezpośrednio na Facebooku).
Po spełnieniu odpowiednich wymagań i weryfikacji przez Instagram, musimy poczekać na uruchomienie funkcji Zakupy na naszym profilu. Według relacji licznych użytkowników na grupach czas może znacznie się wahać: od dnia do kilku tygodni – im wcześniej włączymy więc tę opcję, tym lepiej.
Po jej włączeniu, możemy oznaczać produkty na publikowanych zdjęciach. Po wyświetleniu produktu i kliknięciu, można przejść do witryny sklepu.
Jak na Instagramie przekierować do sklepu?
Jeśli działasz na Instagramie, pewnie wiesz, że jedynym linkiem jaki możesz zaserwować swoim obserwującym jest odnośnik dodany do BIO.
Rys 1. Przykład dodanego linka do strony internetowej w opisie (bio) profilu Instagram.
Rys 1. Przykład dodanego linka do strony internetowej w opisie (bio) profilu Instagram.
Co więc, jeśli zrobiliśmy piękne zdjęcie naszego produktu i chcielibyśmy się nim pochwalić i – co ważniejsze – wskazać, gdzie go kupić? W jaki sposób umieścić sklep na Instagramie?
Poniżej znajdziesz ich objaśnienie z instrukcją krok po kroku. Instrukcja została przygotowana dla kont biznesowych na Facebooku.
W wypadku profilu mającego powyżej 10 000 obserwujących, link można również dodać w relacjach na Instagramie. Podczas dodawania relacji pojawi się ikona „łańcucha” oznaczająca możliwość dodania linku.
Przykłady oznaczonych produktów na Instagramie
Jak w praktyce wygląda post z oznaczonymi produktami? Poniżej kilka przykładów profili, które od czasu do czasu korzystają z tej opcji.Pamiętaj, że oznaczenia produktów widać tylko w aplikacji Instagramu. Nie zobaczysz oznaczeń, odwiedzając Instagrama na komputerze czy laptopie.
Rys 2. Przykłady zdjęć na Instagramie z oznaczonymi produktami (ikona torby zakupowej).
Rys 2. Przykłady zdjęć na Instagramie z oznaczonymi produktami (ikona torby zakupowej).
Na powyższym przykładzie z profilu marki Nancy Akcesoria na każdym zdjęciu zobaczysz w prawym górnym rogu ikonę zakupów. Oznacza ona, że na tych zdjęciach zostały oznaczone jakieś produkty. Jak wygląda przykładowe zdjęcie z oznaczeniami?
Rys 3. Przykładowe oznaczenia produktów na zdjęciu opublikowanym na Instagramie.
Rys 3. Przykładowe oznaczenia produktów na zdjęciu opublikowanym na Instagramie.
Zobacz również przykład z innego profilu:
Rys 4. Przykładowe oznaczenie produktu na zdjęciu dodanym na Instagramie.
Rys 4. Przykładowe oznaczenie produktu na zdjęciu dodanym na Instagramie.
Zmiana konta na Instagramie na profesjonalne (firmowe)
Aby korzystać z funkcji biznesowych, takich jak: Zakupy na Instgaramie (oznaczanie produktów z przekierowaniem do sklepu), potrzebujesz konta profesjonalnego.
Zaloguj się do aplikacji mobilnej Instagramu.
W prawym dolnym rogu kliknij ikonę „ludzika”, aby przejść do swojego profilu.
Wybierz menu rozwijane w prawym górnym rogu (ikona trzech poziomych kresek, tzw. „hamburger menu”).
Wysunie się menu boczne. U dołu znajdziesz opcję: Ustawienia.
Przejdź do sekcji: Konto.
Na dole znajdź opcję: Przejdź na konto profesjonalne.
W zależności od tego, czy działasz mocniej jako marka osobista czy firma – wybierz „Twórca” lub „Firma”.
Postępuj z godnie z krokami kreatora. Wybierz kategorię pasującą do swojego sklepu.
W sekcji: Połącz z Facebookiem możesz wybrać stronę, z którą profil będzie powiązany. Jeśli strona jest też dodana do Menedżera Firmy, trafi do niego również profil na Instagramie.
Ale samo powiązanie ze stroną to nie wszystko! Będziesz potrzebować także powiązania z kontem reklamowym. Dodatkowo jeśli w poprzednim punkcie nie udało Ci się powiązać instagramowego profilu ze stroną, możesz zrobić to później, z poziomu Menedżera Firmy.
Będąc zalogowanym na: business.facebook.com, upewnij się, że jesteś na koncie biznesowym, a nie zarządzasz ustawieniami reklamowymi dla konta prywatnego.
Jak przejść do ustawień Menedżera Firmy (Business Managera)?
W prawym górnym rogu musisz zobaczyć nazwę swojego konta biznesowego, a nie swoje imię. W nowym interfejsie Business Managera od razu zobaczysz nazwę swojej firmy.Następnie wybierasz ikonę zębatki w prawym górnym rogu ekranu. W nowym interfejsie Business Managera menu znajduje się po lewej stronie. Wybierz z listy opcję: Ustawienia firmowe.
Proces poniżej jest bardzo podobny dla nowego i starego interfejsu Business Managera.Zrzut ekranu pochodzi z najnowszej wersji Menedżera Firmy. Jeśli twój profil na Instagramie nie jest jeszcze powiązany ze stroną, postępujesz zgodnie z krokami na obrazku:
Rys 5. Instrukcja jak powiązać profil Instagram ze stroną Facebook.
Rys 5. Instrukcja jak powiązać profil Instagram ze stroną Facebook.
Następnie musisz powiązać konto Instagrama z wcześniej utworzonym kontem reklamowym. Po prostu wskaż konto, które chcesz powiązać i kliknij przycisk: Dalej.
Rys 6. Powiązanie konto na Instagramie z kontem reklamowym Facebook.
Rys 6. Powiązanie konto na Instagramie z kontem reklamowym Facebook.
Jeśli profil już widnieje na liście, kliknij jego nazwę. Wybierz opcję: Dodaj zasoby. Następnie zaznacz konto reklamowe tak samo, jak na zrzucie ekranu powyżej.
Katalog produktów na Facebooku
Kolejnym krokiem będzie utworzenie katalogu produktów na Facebooku. W tym temacie przygotowaliśmy osobny poradnik. Oczywiście, jeśli nie integrujesz się z żadną platformą, możesz utworzyć ręcznie sklep na Facebooku, dodać produkty do katalogu i wykorzystać ten katalog do oznaczania produktów na Instagramie.
Odpowiedzialna za to jest opcja, którą pokażemy poniżej i jest uniwersalna – nieważne, czy jesteś klientem platformy Shoper, korzystającym z integracji z Facebookiem, czy integrujesz się z Facebookiem „po swojemu”.
Wejdź do zakładki: Menedżer katalogów (lub Katalogi w starszym interfejsie) na swoim koncie firmowym. Kliknij katalog na liście i przejdź do zakładki: Sprzedaż.
Rys 7. Wejdź do zakładki: Menedżer katalogów (lub Katalogi) na koncie firmowym, kliknij katalog i przejdź do sekcji: Sprzedaż.
Rys 7. Wejdź do zakładki: Menedżer katalogów (lub Katalogi) na koncie firmowym, kliknij katalog i przejdź do sekcji: Sprzedaż.
Na ekranie znajdź i kliknij opcję:
Rys 8. Kliknij opcję: Zakupy na Instagramie.
Rys 8. Kliknij opcję: Zakupy na Instagramie.
Musisz spełniać pierwsze dwa warunki: profil ma być połączony z kontem firmowym oraz w katalogu muszą być produkty. W takiej sytuacji dostępna będzie opcja:
Rys 9. Jeśli spełniasz dwa wymagane warunki, kliknij przycisk: Połącz profil.
Rys 9. Jeśli spełniasz dwa wymagane warunki, kliknij przycisk: Połącz profil.
Weryfikacja konta przez Instagram
Większość warunków, żeby oznaczać produkty na Instagramie, została teraz spełniona.
Centrum Pomocy Instagram informuje, że proces trwa zwykle kilka dni, ale może się wydłużyć. Sprawdź za jakiś czas na koncie Instagram w Ustawieniach > Ustawienia firmowe czy pojawiła się opcja Zakupy. W aplikacji powinien się również pojawić odpowiedni komunikat.
Po wybraniu tej opcji, możesz zobaczyć prośbę o wskazanie katalogu do oznaczania produktów (na jednym koncie może być podpięte wiele katalogów). To produkty właśnie z tego katalogu będziesz oznaczać w postach na Instagramie.
Oznaczanie produktów w postach na Instagramie
To wszystko! Możesz teraz swobodnie oznaczać produkty w postach. Robi się to dokładnie tak, jak przy oznaczaniu znajomego. Po wybraniu zdjęcia i filtrów dostępna będzie opcja: Oznacz produkty.
Rys 11. Podczas dodawania zdjęcia na Instagramie, wybierz opcję: Oznacz produkty.
Rys 11. Podczas dodawania zdjęcia na Instagramie, wybierz opcję: Oznacz produkty.
Gdy ją wybierzesz, Instagram poprosi o wskazanie palcem na zdjęciu, który element chcesz oznaczyć. Dokładnie tak samo jak oznaczasz znajomych.
Następnie system przekieruje Cię do listy produktów z katalogu, gdzie możesz wybrać produkt, który chcesz oznaczyć.
Rys 12. Przykład produktu w trakcie sprawdzania (Instagram).
Rys 12. Przykład produktu w trakcie sprawdzania (Instagram).
Po zatwierdzeniu, post zostanie wyświetlony na urządzeniach mobilnych z taką etykietą:
Rys 13. Etykieta przy zdjęciach z dodanymi oznaczonymi produktami.
Rys 13. Etykieta przy zdjęciach z dodanymi oznaczonymi produktami.
Po jej kliknięciu, wyświetlone zostaną oznaczenia wszystkich produktów na zdjęciu wraz z cenami lub przekreślonymi cenami, jeśli produkt jest na promocji.
Kliknięcie produktu spowoduje wyświetlenie karty informacyjnej o produkcie. Na niej użytkownik może zobaczyć duży przycisk, który przekierowuje już bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego.
Rys 14. Przycisk kup teraz wyświetlany w oknie oznaczonych produktów na Instagramie.
Rys 14. Przycisk kup teraz wyświetlany w oknie oznaczonych produktów na Instagramie.
Jeśli profil na Instagramie ma ograniczyć się do umieszczania zdjęć produktów na białym tle z przekierowaniami do sklepu – to nie tędy droga.
Nie mogę oznaczać produktów na Instagramie
Co robić, jeśli opisana powyżej konfiguracja została dokonana, upłynęło sporo czasu, a mimo to opcja: Zakupy nadal nie jest włączona? Jeśli masz pewność, że wszystko zostało wykonane poprawnie, skorzystaj z opcji pomocy na Instagramie i wyślij prośbę o ponowną weryfikację konta pod kątem opcji: Zakupy.
Kliknij ikonę ludzika w aplikacji mobilnej, aby przejść do swojego profilu.
Wybierz menu rozwijane w prawym górnym rogu (ikona trzech poziomych kresek).
Na samym dole wybierz z rozwijanego menu: Ustawienia.
Następnie kliknij: Pomoc.
Wybierz: Zgłoś problem. Możesz też otworzyć Centrum Pomocy Instagramu.
Widget Instagrama na Twoim sklepie Shoper
Oznaczasz już swoje produkty na Instagramie i skutecznie kierujesz klientów do produktów w sklepie. Chcesz jednak, by odwiedzający Twój sklep mogli również sprawdzić prężnie działający profil na Instagramie i dołączyli do grona obserwujących.
Aby ich do tego odpowiednio zachęcić, skorzystaj z aplikacji Instagram Widget.
Aplikacja umożliwia zagnieżdżenie, w dowolnym miejscu sklepu miniatur najnowszych postów z Instagrama. Pomoże to zbudować społeczność wokół Twojej marki i uwiarygodni zakupy w sklepie.
Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
jak przekierować do swojego sklepu z profilu na Instagramie?
poznasz przykłady kont korzystających z oznaczania produktów?
jak dodać konto na Instagramie do Business Managera na Facebooku?