Jak zostać liderem w swojej branży?
Rozmowa z panem Marcinem Mielczarkiem, właścicielem sklepu e-zabawkowo.pl.
– Profil sklepu: Zabawki i artykuły najlepszej jakości dla dzieci
– Profil klienta: Rodzice, dziadkowie, praktycznie każdy kto potrzebuje dobrej zabawki dla dziecka lub akcesoriów
– Czy firma prowadzi również handel tradycyjny (działalność stacjonarną)?: nie
– Data startu: 28 maj 2008 rok
– Złota zasada e-commerce wg e-zabawkowo.pl: Jakość obsługi klienta i szybka wysyłka zamówień.
1. Sklep internetowy e-zabawkowo.pl zajął II – gie miejsce w konkursie na Wirtualnego Lidera Branży, organizowanego przez redakcję ?Świat zabawek?. Jakie elementy sklepu były oceniane w konkursie?
W pierwszym etapie konkursu to klienci oraz czytelnicy czasopisma dokonywali wyboru – praktycznie każdy, kto wiedział o konkursie, mógł oddać swój głos. Nie ukrywam, że w tym etapie bardzo pomocny okazał się dla nas facebook a także mailing do klientów.
Do drugiego etapu wybrano 10 sklepów i hurtowni z branży zabawkarskiej. I tu już Jury w składzie:
Anna Wakulak ? Redaktor Naczelna ?Świata Zabawek?;
Łukasz Duda ? dyrektor biura reklamy Adkontekst;
Marcin Mazurek ? programista, project manager;
Michał Kraus ? PR & marketing manager Empathy Internet Software Housewybierało najlepszą stronę www pod względem praktycznym i wizualnym.
2. Czy udział w konkursie wymagał od Pana dodatkowych przygotowań?
Nie, nie było takiej potrzeby. Natomiast konkurs pokazał, że to co robimy – robimy dobrze, jest zauważane i doceniane, ma znaczenie dla kupujących i specjalistów z branży e-commerce.
3. Sklep e-zabawkowo.pl istnieje na rynku od ponad 4 lat. Czy są rzeczy, które zrobiłby Pan inaczej, patrząc wstecz, z perspektywy czasu i doświadczeń?
Tak, od razu wybrałbym lepszy serwer i oprogramowanie do obsługi magazynu (nie mylić ze skryptem sklepu). Jednak kapitał jakim wtedy dysponowaliśmy mocno ograniczał nas w tym obszarze.
4. Które obszary działalności e-sklepu są Pana zdaniem najważniejsze, w które warto inwestować?
Zdecydowanie własny magazyn i zaplecze logistyczne a także powiększanie asortymentu.
Reklama – w rozumieniu reklama sklepu jako marki a nie promowanie się np. w porównywarkach cen by pokazać jakie to mamy niskie ceny. Wydaje mi się, że nie tędy droga, bo obsługa zamówienia: zapakowanie go, wysłanie itd. po prostu kosztuje.
5. Sklepów działających w Państwa branży jest wiele, a jednak to Was nagrodzono. Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?
Myślę, że naszym atutem jest szybka wysyłka. 99,6% zamówień wysyłamy praktycznie w 24 godziny. Klienci cenią nas również za przyjazną nawigację na stronie sklepu oraz obsługę – takie opinie można znaleźć o nas np. na opineo: e-zabawkowo.pl i innych serwisach opinii konsumenckich.
6. Jakie są Państwa plany na przyszłość? Jak zamierzacie Państwo dalej rozwijać swój sklep?
Na pewno skupimy się na powiększeniu asortymentu i promowaniu naszego sklepu jako marki godnej zaufania. Zaufanie klienta do sklepu to podstawa w tej branży. Bo klient jest najważniejszy. Ponadto mamy też klika pomysłów, jednak na tę chwilę nie chcę ich zdradzać 🙂
Dziękuję za rozmowę 🙂