Jak dodać kod produktu i dodatkowe kody produktu?
Jaką funkcję pełnią kody produktów?
Kody produktów w sklepie internetowym pełnią rolę identyfikacyjną oraz ewidencyjną, co pozwala na skuteczne rozróżnienie produktów znajdujących się w asortymencie sklepu. Uzupełnienie w produkcie, zwłaszcza kodu kreskowego EAN umożliwia także:
- prowadzenie skuteczniejszej kampanii produktowej i reklamowanie asortymentu w Google, na Facebooku, Tik Toku, oraz innych serwisach reklamowych i społecznościowych,
- lepszą widoczność asortymentu w porównywarkach cenowych np. Ceneo, Nokaut, Skąpiec.
a także wymagane jest w przypadku integracji z:
- systemami ERP np. Subiekt, Comarch,
- systemami zarządzania sprzedażą np. Apilo,
- marketplaceami typu Allegro, Empik itp.
aby zapewnić poprawną obustronną komunikację systemów w zakresie wymiany danych o produkcie.
Jak zdefiniować kod produktu?
Domyślnie w każdym sklepie Shoper w edycji produktu aktywne są pola:
- Kod produktu (SKU – wewnętrzna numeracja w firmie, obowiązkowy) – powinien być unikalny dla każdego produktu.
Domyślną zawartość pola: Kod produktu definiujesz w zakładce: Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Wartości domyślne dla nowego produktu > Kod produktu: Brak, Następne ID, Losowy.
Kod produktu może być wyświetlany klientowi na karcie produktu, pod warunkiem że aktywujesz jego widoczność w zakładce: Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu > Informacje o produkcie > Kod produktu.
- Kod kreskowy – dostępne typy kodów kreskowych: EAN-8, EAN-12, EAN-13, EAN-14, EAN-18, UPC-A, UPC-E, ISSN, GTIN-8, GTIN-12, GTIN-13, GTIN-14, ITF-14.

Z uwagi na specyfikę twojej branży, możesz jednak mieć potrzebę aktywowania dodatkowych kodów produktu, np. Kod BLOZ12, Kod BLOZ7, Kod 39, Kod GTU, Kod ISBN, Koszt KGO, Kod producenta, Kod magazynowy.
Jak dodać dodatkowe kody produktu?


Jeżeli produkt ma warianty zwykłe, to będą one dziedziczyły kody produktu głównego.
Jeżeli produkt ma warianty magazynowe, to istnieje możliwość nadania każdemu wariantowi różnych od produktu głównego czy innego wariantu kodów.
Zestawowi produktów nadajesz własne kody dodatkowe – podczas sprzedaży brany jest pod uwagę kod zestawu, a nie kody produktów wchodzących w skład zestawu.
Dodatkowymi kodami produktu w asortymencie możesz również zarządzać masowo za pomocą pliku CSV.
Warto zapamiętać!
- Do czego służą kody produktowe?
- Jakie kody można przypisać do produktu sklepu?
- Jak włączyć kod produktu i dodatkowe kody na platformie Shoper?