Konfiguracja wyszukiwarki i sugestie produktów / kategorii
Wygląd wyszukiwarki na platformie sklepowej Shoper
Przykładowy widok wyszukiwarki na oprogramowaniu Shoper:
Wyszukiwanie jest uruchamianie już przy wprowadzeniu jednego znaku w polu wyszukiwania.
Konfiguracja wyszukiwarki za pośrednictwem Panelu administracyjnego sklepu Shoper
Funkcjonalność wyszukiwarki
- Autouzupełnianie – pokazuje sugestię haseł, możliwość ustawienia maksymalnej ilości podpowiedzi.
- Opcje podpowiedzi produktów – możliwość konfiguracji wyszukiwarki obejmująca preferencje szukania po nazwie produktu, jego kodzie, długim i krótkim opisie, nazwie producenta, nazwie kategorii, wartości wariantu i wartości atrybutu.
- Opcje podpowiedzi kategorii – możliwość konfiguracji wyszukiwarki obejmująca preferencje szukania po nazwie kategorii.
- Opcje podpowiedzi producenta – możliwość konfiguracji wyszukiwarki obejmująca preferencje szukania po nazwie i opisie producenta.
- Wykluczenia – wyklucz niektóre wyrażenia z szukanej frazy.
- Synonimy jednostronne – dla słowa nadrzędnego, o szerokim znaczeniu pokaż także wyniki pasujące do wyrażeń o węższym znaczeniu.
- Synonimy dwustronne – wprowadź grupy słów/wyrażeń, które mają być traktowane jak synonimy.
Dodatkowe możliwości wyszukiwarki
- Opcja przypięcia wyszukiwarki do prawego, górnego rogu ekranu na telefonie – wyszukiwarka cały czas widoczna.
- Możliwość wyboru formy wyświetlania – lista/kafelki.
- Określenie limitu wyboru na stronę.
- Ustawienie jak powinna działać lista wyników w polu wyszukiwania – Przejdź na stronę wyników/Doładuj więcej.
WAŻNE! Zmiana zaawansowanych parametrów wyszukiwania może skutkować pogorszeniem jakości wyników. Pamiętaj, aby testować wyszukiwarkę pod kątem istotności wyników dla klienta. Jeśli jakość wyników się pogorszy, możesz skorzystać z przywrócenia jej wartości domyślnych jednym kliknięciem.
Wyszukiwarka w module – w którym miejscu sklepu życzysz sobie ją umieścić?
Pamiętaj, że wyszukiwarkę możesz przenieść w dowolne miejsce na stronie głównej. Jak tego dokonać?
Przejdź do układu: Strona główna (A) i rozwiń listę dostępnych modułów (B), a następnie znajdź moduł: Szukaj (C).
Ustaw moduł: Szukaj w interesującym cię miejscu (masz także możliwość w jego edycji zmienić wyświetlany nagłówek).
Podejrzyj w Google Analytics, czego szukają Twoi klienci
Jeżeli chcesz widzieć wyszukiwane przez klientów hasła w połączonym ze sklepem kontem, w pierwszym kroku przejdź do: Ustawień (A) w panelu Google Analytics. Wybierz zakładkę: Administracja (B) > Ustawienia widoku (C) i skonfiguruj parametr zapytania (D).
Po zapasaniu parametru zapytania, przejdź do odpowiedniego widoku (D) : Zachowanie (A) > Wyszukiwanie w witrynie (B) > Wyszukiwane hasła (C).
Zwiększ widoczność swojego sklepu internetowego z Google Ads! Umów się na darmową konsultację, aby dowiedzieć się, jak kampanie reklamowe mogą przyciągnąć więcej klientów do twojej strony.
Warto zapamiętać!
- W którym miejscu domyślnie wyświetla się wyszukiwarka dla klientów sklepu?
- W jaki sposób wyszukiwarka na stronie sklepu pomaga klientom?
- Jak zmienić miejsce wyszukiwarki w sklepie internetowym Shoper?
- Jak podejrzeć hasła, które wyszukują klienci twojego sklepu internetowego w Google Analytics?