Plik produktowy dla Facebook Ads

Data publikacji: 28 sierpnia 2019 Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2024

Do czego służy feed produktowy w formacie XML?

Aby móc skutecznie reklamować produkty na portalu Facebook, musisz do niego w odpowiedni sposób przekazać dane na temat bazy produktowej. W tym celu powstał indywidualny feed produktowy w formacie XML.

Plik XML zawiera między innymi listę wszystkich zdjęć produktów, cenę promocyjną i datę jej aktywności. Konfiguracja integracji umożliwia również wygenerowanie wariantów magazynowych (posiadanie wariantów magazynowych w produktach w sklepie jest tu warunkiem koniecznym).

Konfiguracja pliku produktowego dla Facebook Ads

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B) i przy Feedzie produktowym Facebook Catalog Feed kliknij przycisk: Konfiguruj (C).
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 1. Skonfiguruj feed produktowy dla Facebooka w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 1. Skonfiguruj feed produktowy dla Facebooka w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Aktywuj i konfiguruj plik zgodnie z potrzebami dotyczącymi wariantów (A) oraz ZAPISZ (B) ustawienia.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Facebook Catalog Feed
Rys 2. Włącz Facebook Catalog Feed w sklepie Shoper i aktywuj generowanie wariantów do pliku XML.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Inne integracje > Facebook Catalog Feed
Rys 2. Włącz Facebook Catalog Feed w sklepie Shoper i aktywuj generowanie wariantów do pliku XML.
Zaktualizuj adres pliku XML po stronie konfiguracji Facebook, adres pobierz z: Zwiększaj sprzedaż (A) > Porównywarki cen (B). Znajdź na liście dane dla Facebook i skopiuj adres (C).
Panel administracyjny > Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen
Rys 3. Znajdź adres URL dla serwisu Facebook na liście porównywarek cen.
Panel administracyjny > Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen
Rys 3. Znajdź adres URL dla serwisu Facebook na liście porównywarek cen.

Lista pól w pliku produktowym dla Facebook Ads

  • id – numer id produktu,
  • title – nazwa produktu,
  • description – opis produktu,
  • product_type – kategoria główna produktu,
  • link – adres (link) produktu,
  • condition – stan, tylko „new”,
  • availability – dostępność,
  • inventory – stan magazynowy,
  • sale_price – cena produktu,
  • sale_price_effective_date – data zakończenia promocji,
  • brand – producent,
  • mpn – mpn,
  • shipping_weight – waga przesyłki,
  • image_link – link do zdjęcia,
  • additional_image_link – link pozostałych zdjęć.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • W jakim celu powstał feed produktowy?
  • Jak aktywować i zmodyfikować plik produktowy zgodnie z potrzebami dotyczącymi wariantów?
  • Jakie pola zawiera plik XML dla Facebook Ads?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności