Podkręć sprzedaż na Black Friday: jak wycisnąć maksimum ze sprzedaży dzięki edrone i AI?
Wielkimi krokami zbliża się jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży e-commerce – Black Friday. Posłuchaj podcastu Shoper Talks, w którym Kinga Kachnik, Customer Success Specialist w edrone, wskazuje, jak AI i funkcje dostępne na platformie edrone mogą pomóc właścicielom e-sklepów w codziennej pracy i zwiększaniu sprzedaży.
Black Friday to dla e-sklepów doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży. Aby jednak odnieść sukces w tym intensywnym okresie wyprzedaży – wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągnąć i zaspokoić oczekiwania klientów – trzeba się do tego przygotować. Najlepiej wykorzystując do tego sztuczną inteligencję. Dzięki jej możliwościom można zautomatyzować żmudne i czasochłonne zadania, szybciej przygotować kampanię, wyróżnić swoje oferty oraz zarządzić rosnącym ruchem.
Sprawdź, jak rozwiązania AI od edrone zwiększą twoją sprzedaż – nie tylko w Black Friday. Obejrzyj całe nagranie na YouTube
Jednym z rozwiązań, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas i zminimalizować stres związany z szaleństwem Black Friday jest edrone, platforma CRM do automatyzacji procesów. Oferuje ona narzędzia AI, które znacząco przyspieszają i ułatwiają działania marketingowe. Zdaniem Kingi Kachnik szczególnie warto zwrócić uwagę na:
☞ Kreator mailingów i newsletterów – wykorzystując treści wiadomości podpowiada różne warianty tematów i call to action (CTA), a także przeprowadza automatyczny audyt, wskazując, które elementy wymagają poprawy (np. brakujące linki do grafik).
☞ Generator tematów i preheaderów – na podstawie treści mailingu proponuje chwytliwe tematy i preheadery, które urozmaica wizualnie emotikonami i otagowuje w celu lepszej personalizacji.
☞ AI Assistant – dzięki “znajomości” wszystkich świąt oraz okazji istotnych dla branży i specyfiki twojego e-sklepu podpowiada treści, jakie warto wysłać w danym czasie.
Chcesz wykorzystać możliwości AI w swoim sklepie internetowym? Zainstaluj aplikację edrone bezpośrednio z panelu swojego sklepu Shoper lub dowiedz się więcej w Shoper App Store.
Ekspresowe tempo przed Black Friday z funkcją ReadyToRun
Większość właścicieli e-sklepów w trakcie przygotowań do Black Friday cierpi na brak czasu. I tu doskonale sprawdzi się funkcja ReadyToRun, która automatycznie tworzy gotowe do użycia kampanie marketingowe na podstawie zaledwie jednej informacji: adresu URL twojego sklepu.
Jak to działa? Szczegółowe wyjaśnienie znajdziesz w naszym podcaście. Po krótce – ReadyToRun analizuje ponad 30 cech sklepu – od podstawowych informacji, takich jak polityka prywatności i dane kontaktowe, po elementy wizualne, jak styl, dominujące kolory i czcionka. Wszystko po to, aby zrozumieć unikalny charakter Twojego sklepu i dostosować wiadomości do jego key visual. Dzięki temu rozwiązaniu, nawet jeśli za późno zaczniesz przygotowania do Black Friday, otrzymasz gotowe kampanie, które wymagają jedynie minimalnych poprawek – bez konieczności ręcznego ich ustawiania.
Black Friday a długofalowa strategia z wykorzystaniem AI
Black Friday to bardzo ważne dla e-commerce wydarzenie w roku, ale komunikacja z klientami nie powinna ograniczać się jedynie do tego wyjątkowego czasu. Aby systematycznie zwiększać zyski swojego e-sklepu, potrzebujesz długofalowej strategii marketingowej. Z podcastu dowiesz się, jak AI może ci w tym pomóc. Poniżej znajdziesz kilka przykładów:
1. Przeanalizuje wyniki twoich poprzednich kampanii i zasugeruje, co warto powtórzyć, a co zmienić.
2. Wykona segmentację klientów na podstawie ich zachowań i cech, co ułatwi personalizację komunikacji.
3. Przeanalizuje, jakie produkty wybierają twoi klienci oraz ci o podobnych preferencjach i na tej podstawie dopasuje ofertę – jak na Netfliksie.
4. Zasugeruje najlepszy moment na wysłanie mailingu, aby osiągnąć najwyższą skuteczność.
5. Podpowie, jak działać zgodnie z najnowszymi trendami, by być lepszym niż konkurencja.
AI to potężne narzędzie, ale to ty jesteś mózgiem każdej operacji. Wykorzystaj sztuczną inteligencję do zoptymalizowania rutynowych zadań, a swój czas, energię i kreatywność przekieruj na tworzenie unikalnych doświadczeń swoich klientów – w czasie Black Friday i nie tylko.
Chcesz zyskać na czasie i efektywnie przygotować się do Black Friday? Posłuchaj podcastu Shoper Talks#45
Sprawdź wszystkie aplikacje do twojego sklepu internetowego Shoper!