Przekierowanie domeny i poczta po zmianie oprogramowania sklepu

Data publikacji: 5 października 2021 Ostatnia aktualizacja: 23 maja 2024

WAŻNE! Jeżeli adres twojego sklepu znajduje się w domenie z rozszerzeniem: .shoplo.com nie zmienisz samodzielnie DNS-ów domeny – docelowo zrobimy to za ciebie.

Domeny z rozszerzeniem: .shoplo.com będą utrzymane również po wygaśnięciu infrastruktury Shoplo. Możesz jednak rozważyć zakup własnej domeny – przeczytaj: jak dobrze wybrać domenę dla sklepu?

Edycja strefy DNS domeny (zarówno zakupionej w Shoper jak i u zewnętrznego dostawcy) jest dostępna od razu po dodaniu domeny do Panelu administracyjnego sklepu, jeszcze przed jej rozpropagowaniem.

Dzięki takiej możliwości możesz od razu np. skonfigurować ustawienie skrzynek pocztowych, przez co minimalizujesz czas oczekiwania na ich prawidłowe działanie.

Co zrobić po zmianie oprogramowania sklepu na Shoper?

Zmiana dotychczasowego oprogramowania sklepu na Shoper, nierozerwalnie wiąże się z przekierowaniem domeny. Jeżeli posiadasz skrzynki pocztowe z adresem domeny, musisz zwrócić szczególną uwagę na proces przekierowania domeny, jeżeli nie chcesz utracić dotychczas zgromadzonych wiadomości e-mail.

Skrzynki pocztowe możesz nadal obsługiwać na dotychczasowym serwerze, albo przenieść je do Shoper. Tworzenie i utrzymywanie skrzynek w Shoper jest bezpłatne, każda z nich ma standardową pojemność 2GB, z możliwością bezpłatnego powiększenia do 10GB.

W poniższym artykule znajdują się opcje przeniesienia. Wybierz swój przypadek i postępuj zgodnie z podanymi krokami:

  1. Mam skrzynki pocztowe w domenie i chcę, aby pozostały tam gdzie dotychczas.
  2. Mam skrzynki pocztowe w domenie, ale chcę je przenieść na Shoper.
  3. Nie mam skrzynek pocztowych w domenie.

Mam skrzynki pocztowe w domenie i chcę, aby pozostały u dotychczasowego operatora

Jeżeli masz skrzynki pocztowe w domenie sklepu i chcesz aby pozostały w miejscu, w którym je obecnie obsługujesz, wykonaj następujące akcje:

Przekieruj DNS-y domeny zgodnie z danymi naszych serwerów DNS na adresy:
  • ns1.dcsaas.net,
  • ns2.dcsaas.net.

Propagacja domeny może potrwać do 24 godzin, w tym czasie skrzynki pocztowe mogą chwilowo nie działać prawidłowo.

Następnie oddeleguj rekord MX oraz SPF (których wartości uzyskasz od docelowego dostawcy usługi pocztowej) zgodnie z tą: instrukcją ustawienia poczty.

Zmiany zaktualizują się w przeciągu kilku minut do kilku godzin (dokładną informacją dysponuje operator domeny), dlatego od momentu dokonania propagacji za obsługę skrzynek pocztowych odpowiada zewnętrzny serwer.

Zaloguj się do swoich skrzynek i korzystaj jak dotychczas.

Mam skrzynki pocztowe w domenie, ale chcę je przenieść na Shoper

Jeżeli masz skrzynki pocztowe w domenie, ale chcesz przenieść usługę pocztową wraz z zawartością skrzynek e-mail, to aby nie utracić ich zawartości:

Najpierw pobierz zawartość istniejącej skrzynki do bezpłatnego programu: Thunderbird, zgodnie z: instrukcją przeniesienia poczty do Shoper.
Dalej postępuj zgodnie z krokami podanymi w w/w instrukcji – jeżeli masz kilka skrzynek, powtórz czynności dla każdej z tych skrzynek.

Nie mam skrzynek pocztowych w domenie

Jeżeli nie masz skrzynek pocztowych w domenie sklepu, przekieruj DNS-y domeny zgodnie z danymi naszych serwerów DNS na adresy:

  • ns1.dcsaas.net,
  • ns1.dcsaas.net.

W tym celu zaloguj się w panelu domeny i dokonaj przekierowania zgodnie z instrukcjami operatora domeny.

Propagacja domeny może potrwać do 24 godzin.

Dzięki temu typowi przekierowania pod adresem domeny wyświetla się twój sklep internetowy, a tworzenie skrzynek pocztowych w domenie i ich obsługa możliwe jest przez Panel administracyjny sklepu Shoper.

Instrukcja jak w Panelu administracyjnym sklepu stworzyć bezpłatne skrzynki pocztowe w domenie, znajduje się tu: Jak zarządzać kontami e-mail na serwerach poczty Shoper?

Zaawansowana konfiguracja DNS

Jeżeli posiadasz zaawansowaną konfigurację strefy DNS poza Shoperem (mogą to być subdomeny w domenie skierowane na np. bloga, stronę firmową itp.), to po zmianie DNS domeny głównej na Shoper, cała strefa DNS (również wspomnianych subdomen) przenosi się do Shopera.

W takim przypadku należy jak najszybciej na nowo utworzyć subdomeny w Shoper (zgodnie z instrukcją: Jak utworzyć subdomenę, po to aby delegować ją na zewnątrz) i oddelegować je z powrotem do docelowego miejsca.

Wideo: przekierowanie domeny na DNS platformy sklepów internetowych Shoper

Obejrzyj, jak przekierować DNS-y w najpopularniejszych panelach zarządzania domenami.

Wideo poradnik: informacje o przekierowaniu domen internetowych na DNS platformy Shoper

Jak zmienić serwery DNS u przykładowych operatorów domen?

Przeczytaj artykuły, jak zmienić serwery DNS u innych operatorów domen:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie czynności podjąć przy zmianie platformy sklepu na Shoper?
  • Jak przekierować domenę, gdy skrzynka pocztowa pozostała u dotychczasowego operatora?
  • Jak przekierować domenę i przenieść skrzynkę pocztową na serwery Shoper?
  • Jak przekierować domenę, gdy nie posiadamy skrzynek pocztowych?
  • Jakie kroki podjąć przy zaawansowanej konfiguracji strefy DNS poza Shoperem?
  • Wideo poradnik: jak prawidłowo wykonać przekierowanie domeny internetowej?
  • Instrukcje przygotowane przez popularnych operatorów domen internetowych
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności