DAAG: pasja, rzemiosło i nowoczesność. Jak powstają wyjątkowe torebki?

Data publikacji: 14 stycznia 2025 Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2025

W Lublinie, w rodzinnej manufakturze DAAG, powstają torebki, do których wzdychają tysiące Polek. Nie ma w tym nic dziwnego: kiedy nowoczesny design spotyka się z tradycyjnym rzemiosłem, możemy mówić o wybitnej jakości. Jaka jest tajemnica sukcesu firmy i sklepu internetowego e-daag.com.pl? Postanowiliśmy sprawdzić to osobiście.

Masowa produkcja może zdominowała rynek, ale na pewno nie zmieniła jednego: prawdziwa jakość zawsze się obroni – zarówno jeśli chodzi o technologie internetowe, jak i… galanterię skórzaną. Wiemy to w Shoperze doskonale – nie bez przyczyny pracujemy z najlepszymi w swojej branży, udostępniając im narzędzia, które pozwalają osiągnąć sukces w e-commerce. Jako platforma, która ceni relacje, lubimy poznawać bliżej tych przedsiębiorców, którzy od lat wybierają nas jako swoich partnerów. 

Tym razem zgłębiamy tajemnicę sukcesu firmy i sklepu internetowego DAAG, który przypomina nam, jak wielkimi wartościami w dzisiejszych czasach są tradycja, pasja, ręczne rzemiosło, a także… siła rodzinnych więzi i nowoczesne technologie. Założona przed 30 lat firma skutecznie udowadnia, że prawdziwa jakość rodzi się w warsztacie, nie na taśmie produkcyjnej. Jak dokładnie wygląda proces powstawania uwielbianych przez Polki torebek? Postanowiliśmy zapytać o to założycieli brandu.

Inspirować się i być inspiracją. Tak działa DAAG

Każda torebka DAAG to wynik współpracy pokoleń. Z jednej strony doświadczenie i wiedza Agnieszki i Dariusza Lipińskich, którzy zgłębiają tajniki rzemiosła i biznesu już od 1993 roku. Z drugiej strony – perspektywa młodych członków zespołu, w tym przede wszystkim Oskara Lipińskiego, który w okresie pandemii postanowił rzucić dotychczasową ścieżkę kariery, żeby pomóc rodzicom w przeniesieniu biznesu do internetu.

Firma, której początki miały miejsce w małej pracowni, dziś sprzedaje swoje produkty w całej Polsce. Założycielka DAAG, która nieczęsto opowiada o sukcesach założonej przez siebie marki publicznie, zdradza w rozmowie z nami, że prowadzenie biznesu kosztowało sporo wyrzeczeń. Agnieszka Lipińska wspomina z uśmiechem: “Trzy dni przed powstaniem naszej firmy się pobraliśmy. Mieliśmy jechać w podróż poślubną, ale nic z tego nie wyszło”. Dlaczego? “Zaczęliśmy produkcję”.

Piękna tradycja, jeszcze piękniejszy e-commerce

Dziś, również dzięki platformie Shoper, DAAG osiągnął niebywały sukces. Marka udowodniła, że nowoczesny biznes online jak najbardziej może iść w parze z tradycyjnymi wartościami. Dla właścicieli DAAG każda torebka to dzieło sztuki – począwszy od wyboru najlepszej jakości skóry, poprzez proces ręcznego szycia, aż po dopracowanie detali, dzięki którym każdy produkt jest unikalny. I nie zmienia tego skala – brand produkuje kilka tysięcy torebek miesięcznie. Przedsiębiorcy mogą czerpać z historii DAAG inspirację. A co z inspiracjami samych właścicieli lubelskiej marki?

Te znajdują się wszędzie: na zagranicznych targach, np. w Mediolanie, na ulicy, w mediach społecznościowych. Duży wpływ na proces twórczy rodziny Lipińskich mają klientki – to ich głosom i opiniom twórcy DAAG przysłuchują się uważnie i na ich potrzeby starają się odpowiadać każdą kolejną kolekcją. 

Od szkicu po gotowy produkt, czyli jak powstaje jakość

Każda torebka DAAG zaczyna swoją historię od kartki papieru. Projektowanie to pierwszy i kluczowy etap, który wymaga kreatywności, wiedzy o trendach, ale też uwzględnienia konkretnych potrzeb klientek. Później w modelarni powstają wzory konstrukcyjne, które zespół testuje i omawia – zarówno na wewnętrznych spotkaniach, jak i z klientkami, które dzielą się swoimi uwagami np. w mediach społecznościowych. 

sklep DAAG Shoper

Dopiero po dopracowaniu każdego szczegółu i stworzeniu idealnego szablonu projekt przechodzi do kolejnej fazy: produkcji. Efekt końcowy ma spełniać najwyższe standardy jakości. Produkcja każdej torebki DAAG to prawdziwa sztuka wymagająca ogromnej dokładności i cierpliwości. Wycinanie, montaż i zszywanie elementów (nawet 100 oddzielnych!) to nie lada wyzwanie. Ręczne rzemiosło odgrywa tutaj kluczową rolę – to właśnie dzięki niemu każdy dodatek wyróżnia się autentycznością. Wystarczy rzut oka, by dostrzec pracę rąk doświadczonych rzemieślników, którzy wkładają w swoją pracę pasję i długie lata doświadczenia. Docenili je najwięksi za granicą – marka DAAG tworzyła m.in. galanterię dla Porsche i dodatki do filmu “Bękartów wojny” Quentino Tarantino.

Rozwiązania, którym można zaufać

DAAG to marka, która od lat stawia na najwyższą jakość już na etapie wyboru surowców. Do produkcji wykorzystywana jest głównie skóra sprowadzana z najlepszych włoskich garbarni. Wybór takich materiałów nie jest przypadkowy – w końcu to gwarancja, że torebki będą służyć swoim właścicielkom przez lata, zachowując elegancki wygląd i pełną funkcjonalność. Każdy model DAAG przechodzi przez rygorystyczne testy wytrzymałości pod kątem odporności na obciążenia, trwałości szwów czy wytrzymałości okuć. Cel jest jeden: torebki muszą sprostać codziennym wyzwaniom. 

Choć fundamentem działalności marki DAAG jest ręczne rzemiosło, to nowoczesne podejście odgrywa kluczową rolę w optymalizacji procesów produkcji. Chodzi tu nie tylko o zaawansowane narzędzia do cięcia skóry i systemy wspomagające projektowanie, ale też o sukcesywne budowanie wizerunku brandu w sieci czy współpracę z najlepszą platformą e-commerce. Shoper, według Oskara Lipińskiego dzieli te same ideały, co DAAG: stawia na najlepszą obsługę klienta, edukację i networking offline. Oskar tłumaczy, że dla marki jednym z największych wyzwań jest obsługa sklepu w tych momentach, kiedy pojawiają się w nich dropy i zagrożeniem jest brak stabilności e-commerce’u. “Najważniejsze dla nas jest to, by doświadczenia klientów nie były negatywne. I Shoper nam to daje” podkreśla. Agnieszka dodaje też, że skuteczne rozwiązania technologiczne mają jeszcze jedną zaletę dla przedsiębiorców: “więcej czasu dla siebie”.

Z rodziną nie tylko do zdjęcia

Podczas pandemii, gdy wiele firm szukało stabilizacji i nowych ścieżek rozwoju, Oskar Lipiński postanowił dołączyć do rodzinnego biznesu DAAG, by wspólnie z rodzicami zadbać o jego obecność w sieci. Dziś, odpowiedzialny za marketing i e-commerce, wykorzystuje swoje doświadczenie i wiedzę nie tylko wewnątrz przedsiębiorstwa. Jest twórcą podcastu i prelegentem, który kocha dzielić się sprawdzonymi rozwiązaniami z innymi. 

To on wprowadził DAAG na platformę Shoper, kierując się podejściem opartym na weryfikacji technologii i dopasowaniu narzędzi do realnych potrzeb firmy. Jego filozofia pracy, oparta na testowaniu i wybieraniu najlepszych rozwiązań, doskonale wpisuje się w wartości marki – rozwój, autentyczność i dbanie o relacje, zarówno w rodzinie, jak i z klientami. Dla rodziny Lipińskich biznes to coś więcej niż praca. To przestrzeń do nauki, ciągłego rozwoju, ale też budowania relacji i wzmacniania rodzinnych więzi. Work-life balance pozwalają im zachować pozabiznesowe pasje, jak np. granie na gitarze w przypadku Dariusza Lipińskiego, czy sporty walki, które uwielbia Oskar. Jak sam mówi: “To daje nam możliwość wyczyszczenia głowy”. To ważne dla wszystkich – od wejścia w świat online w 2020 roku marka sprzedała już ponad 100 tysięcy torebek, co z dumą podkreśla Agnieszka.

Sukces made in Poland. Więcej niż kolejna torebka

DAAG to marka, która łączy wszystko, co najlepsze w lokalnym rzemiośle, z nowoczesnym podejściem do projektowania. Autentyczność i wysoka jakość wykonania to dwa fundamenty, na których opiera się działalność firmy od 1993 roku. W 2020 równie ważna stała się obecność w sieci – to dla rodziny Lipińskich nie tylko przestrzeń do sprzedaży swoich produktów, ale też kanał komunikacji z klientami

Dzięki takiemu podejściu każda torebka DAAG jest efektem pracy nie tylko doświadczonych rzemieślników, ale też działów designu i marketingu, wyczulonych na potrzeby klientek. Ich opinie mówią same za siebie – trwałość, funkcjonalność i unikalny charakter galanterii lubelskiej firmy są nie do przecenienia, a umiejętność wchodzenia w dialog z odbiorczyniami wyróżnia DAAG na tle konkurencji. 

30 lat tradycji, nowoczesność z Shoper Premium

Tworzone z myślą o klientkach produkty tej marki niezmiennie cieszą się popularnością. Gdzie je kupić? Np. w sklepie online, założonym na platformie Shoper, która relacji z klientami i detalom poświęca tyle samo uwagi, co rodzina Lipińskich. Jak sami właściciele podkreślają, wybór platformy nie był przypadkowy: 

Zależało nam na tym, żeby mieć stabilność tzw. bebechów w e-commerce, żebyśmy mieli pełny wgląd (w statystyki), żeby support reagował na bieżąco. Nie przypominam sobie żadnej sytuacji, żebyśmy mieli jakąś awarię sklepu. Stabilność i bezpieczeństwo to są dwa słowa, które najlepiej opisują współpracę z Shoperem.

Oscar Lipiński e-daag.com.pl

Zainspirował Cię przykład sklepu w jakości Premium? Myślisz o założeniu lub przeniesieniu własnego biznesu? Dowiedz się więcej o ofercie.

Zajrzyj z nami za kulisy DAAG


Chcesz zobaczyć, jak powstają torebki, które podbijają serca Polek? Poznaj bliżej historię rodziny Lipińskich, ich codzienną pracę i pasję, która przenosi się na każdy detal produktów. Zajrzyj za kulisy DAAG i przekonaj się, co kryje się za sukcesem tej wyjątkowej marki. Obejrzyj film o historii DAAG! ?

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności