Jak pozbyć się stron z błędem 404 w sklepie internetowym? Z pomocą raportów niestandardowych Google Analytics będzie to całkiem łatwe.

Typowa sytuacja w sklepie internetowym: ktoś kiedyś usunął produkt z oferty na stronie i nagle trafił tam klient, któremu wyświetliła się strona z błędem 404. Ale że sklep oferuje setki produktów, nikt tego wcześniej nie wychwycił i nie zrobił odpowiedniego przekierowania.

Począwszy od wersji oprogramowania 5.8.26, sklepy internetowe Shoper mogą oczywiście samodzielnie tworzyć przekierowania 301, ratując klientów, którym trafiła się „404” od całkowitej ucieczki ze sklepu. Ale żeby to zrobić – trzeba znać dokładne miejsca, gdzie takie „404” się znajdują.

Tu z pomocą przyjdą raporty niestandardowe Google Analytics i opcja zmiany tytułów strony, dzięki którym łatwiej można wychwycić odwiedzane przez użytkowników strony z błędami i przekierować ich w pożądane miejsce.

Żeby to zrobić, otwórz swoje konto Google Analytics i przejdź do opcji DOSTOSOWYWANIE → RAPORTY NIESTANDARDOWE, a następnie kliknij w NOWY RAPORT NIESTANDARDOWY (szczegółowy opis konfiguracji opisuje na swoim blogu Google).

Poniższe linki pozwalają na automatyczne skonfigurowanie Raportu niestandardowego na koncie Analytics:

☞ Skonfiguruj raport – Błędy 404 – linki wewnętrzne
☞ Skonfiguruj raport – Błędy 404 – linki zewnętrzne

 

 

Co dalej zrobić, żeby naprawić błędy 404 spowodowane przez linki wewnętrzne/zewnętrzne?

Przejrzeć adresy, które pojawiły się w uprzednio skonfigurowanym raporcie. I jeśli pojawiły się takowe – naprawić linki lub ustawić przekierowania 301.
Jeśli w raporcie nie pojawią się natomiast podejrzane linki, wyjścia są dwa: albo w twoim sklepie nie ma błędnych URLów, albo coś przy konfiguracji poszło nie tak. Dlatego jeżeli rzeczywiście raport niczego konkretnego „nie wypluje”, warto samemu wpisać adres sklepowej strony z literówką i wtedy sprawdzić, czy zdarzenie faktycznie ma miejsce.

 

 

Więcej przydatnych informacji na temat Google Analytics znajdziesz na stronach Uniwersytetu Shoper.