Jak dodać, zakupić lub zmienić domenę dla sklepu internetowego?

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2024

Domena sklepu, to adres sklepu widoczny w przeglądarce internetowej. Każdy sklep może być widoczny pod kilkoma domenami – istnieje możliwość podpięcia wielu domen do jednej wersji językowej lub do różnych wersji językowych sklepu.

Więcej informacji o tym jak podpiąć domenę do wybranej wersji językowej sklepu znajdziesz w artykule: Dodawanie domeny do wskazanej wersji językowej.

Edycja strefy DNS domeny (zarówno zakupionej w Shoper, jak i u zewnętrznego dostawcy) jest dostępna od razu po dodaniu domeny do Panelu administracyjnego sklepu, jeszcze przed jej rozpropagowaniem.

Dzięki takiej możliwości możesz od razu np. skonfigurować ustawienie skrzynek pocztowych, przez co minimalizujesz czas oczekiwania na ich prawidłowe działanie.

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

Podpinanie własnej domeny do sklepu internetowego Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Domeny (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ WŁASNĄ DOMENĘ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 1. Kliknij DODAJ WŁASNĄ DOMENĘ, aby dodać domenę, która jest już twoją własnością
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 1. Kliknij DODAJ WŁASNĄ DOMENĘ, aby dodać domenę, która jest już twoją własnością
Wpisz nazwę domeny (A), wybierz język sklepu (B), czyli wersję językową, do jakiej domena ma zostać przypisana, zapoznaj się z informacją poniżej, a w szczególności zapamiętaj lub zapisz dane serwerów DNS Shoper (C) i kliknij: DODAJ (D) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 2. Podaj swoją domenę oraz wersję językową sklepu, do której ma być przypisana
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 2. Podaj swoją domenę oraz wersję językową sklepu, do której ma być przypisana
Na liście domen pojawi się nowo dodana domena. Jeśli ustawienia DNS u operatora domeny, u którego została ona zakupiona są poprawne, w kolumnie: Ustawienia DNS status zmieni się na: poprawne. W przeciwnym wypadku status: niepoprawne informuje o konieczności zmiany ustawień DNS domeny, zgodnie z informacjami w artykule: Dane naszych serwerów DNS.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 3. Jeśli ustawienia DNS nowo dodanej domeny są niepoprawne, przejdź do serwisu, w którym domena została zakupiona i podaj poprawne dane naszych serwerów DNS
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 3. Jeśli ustawienia DNS nowo dodanej domeny są niepoprawne, przejdź do serwisu, w którym domena została zakupiona i podaj poprawne dane naszych serwerów DNS
Po poprawnym dodaniu domeny w Panelu administracyjnym sklepu, oraz właściwej zmianie ustawień DNS, sklep będzie dostępny zarówno pod adresem domeny technicznej (np. sklep123456.shoparena.pl) jak i nowej (np. przykladowadomena.pl). Skrzynki pocztowe utworzone w domenie będą równorzędnie działać na obu domenach, np. sklep@sklep123456.shoparena.pl i sklep@przykladowadomena.pl.
Jeśli nowo dodana domena ma być głównym adresem sklepu, wybierz: Ustaw jako domenę główną z pola: Akcje dla danej domeny.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 4. Jeśli ustawienia DNS są poprawne, możesz ustawić swoją domenę jako główną w sklepie
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Domeny
Rys 4. Jeśli ustawienia DNS są poprawne, możesz ustawić swoją domenę jako główną w sklepie

Zmiana serwerów DNS (propagacja) trwa około 24 godziny, dlatego przed zmianą głównego adresu sklepu, upewnij się, że nowa domena działa już prawidłowo.

Jeżeli planujesz dodać kolejną domenę, powtórz czynności z powyższej instrukcji.

Zakup domeny w Panelu administracyjnym sklepu

Wideo: domeny w sklepie internetowym Shoper

Zobacz film nt. domen oraz certyfikatów SSL w sklepach Shoper.

Wideo: zakup i konfiguracja domeny internetowej w sklepie Shoper
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać własną domenę internetową w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak kupić nową domenę dla sklepu internetowego Shoper?
  • Wideo poradnik: prezentacja najważniejszych ustawień domen internetowych
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności