E-commerce - ściągaj, czytaj, sprzedawaj!

Te materiały powstały specjalnie dla Ciebie

Polecamy materiały przygotowane z myślą o Twoim sklepie i biznesie. Od pomysłów na sprzedaż, przez konfigurację strony, na reklamie i obsłudze klienta skończywszy - dodaj tę stronę do ulubionych i zaglądaj tu po kolejną porcję przydatnej wiedzy. Kolejne ebooki, które pozwolą ci rozkręcić sprzedaż w internecie, już są w drodze.

Zwiększ funkcjonalność swojego sklepu
i zainspiruj się pomysłami innych

Wybierz ebook, który cię interesuje, ściągnij go i czytaj do woli.

Postaw na e-commerce.
Zobacz, jak sprzedaje się dziś w sieci

Stawiasz pierwsze kroki w e-handlu? A może szukasz kolejnego rozwiązania do uruchomienia sprzedaży online? Poznaj najważniejsze informacje o branży e-commerce i wykorzystaj jej potencjał.

Z naszych materiałów dowiesz się:

  • czym jest e-commerce,
  • jakie są najważniejsze pojęcia związane z e-commerce,
  • jakie oprogramowanie e-commerce wybrać,
  • jak wykorzystać możliwości, jakie daje branża e-commerce.

Na przestrzeni ostatnich lat rynek e-commerce nabiera rozpędu. Sprzedaż internetową, np. poprzez własny sklep internetowy Shoper, można uruchomić szybko i wygodnie. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swoich działalności do internetu i rozwijanie tam swoich marek. Z myślą o wszystkich, którzy chcą lub już sprzedają online, ale chcą się rozwijać razem z branżą e-commerce, przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji, które pomogą im lepiej działać na rynku sprzedaży online. Zapraszamy do lektury!

Shoper ebook

Co to jest e-commerce?

Pojęcie e-commerce pochodzi z języka angielskiego i z definicji oznacza handel elektroniczny.

E-handel polega na prowadzeniu sprzedaży za pomocą nowych technologii. Najbardziej popularną formą e-commerce jest sprzedaż za pośrednictwem sklepów internetowych, których z każdym rokiem wyraźnie przybywa. Jak wynika z naszych corocznych raportów, bazujących na danych ze sklepów internetowych Shoper, kolejne firmy uruchamiają sprzedaż online, by jak najlepiej wykorzystać potencjał branży e-commerce i docierać ze swoją ofertą do klientów, którzy coraz częściej wybierają zakupy internetowe. Konsumeci korzystający z zakupów online przekonali się o ich wygodzie, szybkości i bezpieczeństwie, a to jedne z najważniejszych czynników, poza ceną, decydujące o wyborze miejsca zakupów.

Zobacz, jak zacząć przygodę z e-commerce - obejrzyj nasz webinar

Jak sprzedawać na rynku e-commerce?

Sprzedaż internetowa, czyli e-commerce, to całość działań, podejmowanych w kanale online, w celu dotarcia do klienta i zachęcenia go do sfinalizowania zakupu. Sprzedaż online można dzisiaj prowadzić za pośrednictwem popularnych serwisów sprzedażowych, tzw. marketplace (Amazon, Allegro), można też ją robić dzięki możliwościom popularnych serwisów społecznościowych (tzw. social selling na Facebooku czy Instagramie).

Najpopularniejszym rozwiązaniem jest jednak sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego, który można połączyć zarówno z marketplacem, jak i serwisami social media - z jednego miejsca prowadząc sprzedaż wielokanałową. Własny sklep internetowy pozwala na budowę silnej marki i daje niemal nieograniczone metody sprzedaży - dzięki licznym integracjom i funkcjonalnościom, z poziomu jednego sklepu można zarządzać sprzedażą krajową i międzynarodową.

Zobacz, co ci daje nowoczesny sklep internetowy

Krótki słownik pojęć związanych z e-commerce

Aby móc działać na rynku e-commerce, warto poznać podstawowe pojęcia związane ze sprzedażą internetową. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych z nich. Zapraszamy też do zapoznania się z naszym pełnym słownikiem na Uniwersytecie Shoper, w którym znajdziesz jeszcze więcej ważnych pojęć e-commerce, kluczowych dla właścicieli e-sklepów.

E-commerce

Handel elektroniczny, prowadzony w internecie. Jednym ze sposobów sprzedaży online jest prowadzenie własnego sklepu internetowego Shoper.

Branding

Szereg działań mających na celu skojarzenie produktu z marką i wywołanie pozytywnych skojarzeń. Pomaga zrozumieć klientom, czym firma różni się od konkurencji, jaką posiada misję i wartości.

Lejek sprzedażowy

Proces sprzedaży podzielony na kilka etapów.

ROAS

Z angielskiego return on advertising spending, czyli zwrot z wydatków na reklamę. ROAS oblicza się poprzez podział przychodów przez wydatki, a wyraża procentowo.

Dropshipping

Model sprzedaży internetowej, w którym sklep internetowy pełni rolę pośrednika między kupującym a hurtownią, z której bezpośrednio wysyłane jest zamówienie.

Zobacz, jak połączyć sklep internetowy z hurtownią

Cross selling

inaczej sprzedaż krzyżowa lub dosprzedaż. Oferowanie klientowi produktów uzupełniających, np. torebka pasująca do zakupionej sukienki, pasta do zębów przy zakupie szczoteczki itd.

SaaS

Z ang. Software as a Service, czyli usługa dostarczania oprogramowania na zasadzie subskrypcji (abonamentu). Tak działają m.in. sklepy internetowe Shoper.

Up selling

Technika sprzedaży, w której klientowi oferuje się rozwiązanie klasy wyższej niż to, które chciał kupić, np. zaoferowanie wyższej klasy laptopa lub zachęcenie do oferty przedłużającej gwarancję o dodatkowe dwa lata.

Sprawdź, jak prowadzić sprzedaż komplementarną w branży e-commerce

Fulfillment

Kompleksowa obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną. Sprzedawca zapewnia dostawy towaru do magazynu firmy fulfillmentowej, a po jej stronie zostaje całość realizacji zamówienia (kompletowanie, pakowanie, wysyłka).

Omnichannel

Prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach, online i offline, z tą samą ofertą w każdym z nich.

Pozycjonowanie

Z ang. search engine optimization, czyli działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Sprawdź, jak poprawić swoją pozycję w Google

UX

Z ang. user experience, czyli doświadczenia użytkownika z użytkowania produktu, aplikacji czy strony internetowej. Bardzo ważne na rynku e-commerce.

E-commerce w służbie planecie: sprawdź, jak prowadzić sklep internetowy w duchu zero waste

Rozwiązania dla e-commerce: oprogramowanie sklepu internetowego

Czy to rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce, czy szukając nowego/dodatkowego miejsca do sprzedaży online, warto dobrze przeanalizować wybór oprogramowania dla sklepu internetowego. To właśnie ono powinno być stabilnym fundamentem, na którym budowany będzie twój biznes.

Dziś, chcąc sprzedawać przez internet, można wybrać np. dedykowane oprogramowanie, budowane od podstaw na twoje zlecenie. Jest to kuszące rozwiązanie, jednak bardzo czasochłonne i generujące koszty. Ktoś musi je postawić na twoje specjalne życzenie, a potem jeszcze utrzymać. Dlatego potrzebny będzie na to właściwy budżet.

Innym rozwiązaniem jest oprogramowanie open source, do którego dostęp jest darmowy. Trzeba mieć jednak na uwadze, że tylko on - o ile bowiem sam dostęp do takiego oprogramowania nie wymaga opłat, o tyle korzystanie z niego, zwłaszcza na poziomie profesjonalnego, rozwijającego się sklepu, już tak. Wymaga bowiem odpowiedniej wiedzy technicznej i wsparcia, za które właściciel sklepu, jeśli sam nie jest specjalistą IT, będzie musiał zapłacić.

Trzecią opcją jest oprogramowanie w modelu Saas (ang. Software as a Service) - udostępniane jako gotowa usługa w formie abonamentu. Decydując się na nie, właściciel firmy otrzymuje w ramach jednej, np. miesięcznej lub rocznej opłaty, zestaw narzędzi do prowadzi sklepu online, a także – co bardzo ważne – stałe wsparcie techniczne i aktualizacje systemu. Jeśli potrzebuje rozwiązań, które wychodzą poza standardowe ramy oprogramowania, może skorzystać z dodatkowych aplikacji i narzędzi, w zależności od jego firmowych i branżowych potrzeb.

Dziś, chcąc sprzedawać przez internet, można wybrać np. dedykowane oprogramowanie, budowane od podstaw na twoje zlecenie. Jest to kuszące rozwiązanie, jednak bardzo czasochłonne i generujące koszty. Ktoś musi je postawić na twoje specjalne życzenie, a potem jeszcze utrzymać. Dlatego potrzebny będzie na to właściwy budżet.

Jak znaleźć niszę w e-commerce i przekuć ją w sklep internetowy? Sprawdź!

Zacznij sprzedawać w e-commerce!

Gdy znasz już podstawowe pojęcia związane z e-commerce i wiesz, jakie oprogramowanie dla swojego sklepu internetowego wybrać, możemy przejść do najważniejszego: sprzedaży!

Na platformie Shoper własny sklep internetowy założysz dosłownie w kilka minut. Na początku możesz skorzystać z darmowego, 14-dniowego okresu próbnego, w czasie którego możesz testować możliwości oprogramowania i dostosowywać wygląd sklepu do własnych potrzeb.

Shoper daje ci wszystko, co niezbędne, do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży na rynku e-commerce: nowoczesne, stabilne i w pełni bezpieczne oprogramowanie sklepu, najważniejsze integracje pozwalające na uruchomienie sprzedaży oraz obsługę zamówień (płatności, kurierzy), a jeśli twój biznes potrzebuje niestandardowych rozwiązań i wdrożeń, do twojej dyspozycji jest usługa Premium, dedykowana najbardziej wymagającym biznesom w branży e-commerce.

Zacznij sprzedawać w e-commerce i na Shoper

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności