Opis i konfiguracja płatności odroczonych PayPo
- Czym jest usługa PayPo?
- Kto będzie mógł skorzystać z usługi?
- Jak uruchomić usługę?
- Prowizja i rozliczenie
- W jaki sposób przebiega transakcja za pośrednictwem PayPo?
- Jak dokonać zwrotu w ramach PayPo
- Możliwości kontaktu z PayPo
1. Czym jest usługa PayPo?
PayPo to bezpieczna i wygodna metoda płatności, która pozwala kupującym w sklepie internetowym zapłacić za zakupy później – do 30 dni, bez dodatkowych kosztów lub w wygodnych ratach.
Jak to działa dokładnie? Klient dodając produkty do koszyka, wybiera PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję jedynie kodem SMS, bez logowania się do banku, czy podawania numerów kart. PayPo opłaca zamówienie klienta w sklepie, dzięki czemu sprzedawca otrzymuje płatność od razu. Kupujący odbiera produkt, sprawdza go, a na zapłatę za niego, bezpośrednio do PayPo ma 30 dni, bez żadnych kosztów lub jeśli potrzebuje więcej czasu, może rozłożyć płatność na 4 wygodne raty.
Każda płatność realizowana z PayPo to osobna umowa z klientem, która w żaden sposób nie obciąża jego historii kredytowej i nie wpływa na jego zdolność kredytową. PayPo nie raportuje bowiem do BIK.
PayPo jest wpisane do Rejestru Małych Instytucji Płatniczych oraz Rejestru Instytucji Pożyczkowych. Działa już od ponad 5 lat i jest liderem na polskim rynku płatności odroczonych. PayPo dostępne jest w ponad 25 000 sklepów online, a także stacjonarnie. Z usług PayPo regularnie korzysta aż prawie 700 000 kupujących w sieci.
PayPo to bezpieczna, szybka i wygodna forma płatności, która pozwala sklepom internetowym sprzedawać więcej. Średnia wartość koszyka zakupowego z PayPo już po kilku miesiącach współpracy wzrasta aż o 20-40%. Dodatkowo możliwość opłacenia zakupów w późniejszym dogodnym terminie dla kupującego, pozwala uratować średnio 15-20% porzuconych koszyków. Klienci kupujący z PayPo robią zakupy dwa razy częściej, a do tego szybciej i łatwiej decydują się na zakup nawet droższych produktów. Sklepy oferujące PayPo zyskują zatem nowych lojalnych klientów i wyraźnie zwiększają swoją sprzedaż, bez kosztownych inwestycji w reklamę czy marketing.
Sprawdź poniżej, jak w kilku prostych krokach dodasz PayPo do metod płatności w swoim sklepie internetowym na Shoper. Aby sprzedawać więcej i w pełni wykorzystać potencjał płatności odroczonych, po aktywacji PayPo w sklepie, dodaj banner o PayPo na karcie produktu – instrukcję dodania znajdziesz tutaj.
2. Kto będzie mógł skorzystać z usługi?
Aby móc uruchomić usługę należy spełnić następujące warunki:
- być aktualnym użytkownikiem Platformy Shoper,
- posiadać zweryfikowane konto w Płatnościach Shoper, z zastrzeżeniem, że Weryfikacja kart płatniczych nie jest konieczna aby zarejestrować się w PayPo,
- przejść pozytywnie weryfikację poprawności i kompletności danych, dokonywaną przez PayPo, w tym zaakceptować wymagane oświadczenia,
- zaakceptować Regulamin usługi, zawierając tym samym Umowę z PayPo.
Dla sklepów prowadzonych w formie działalności gospodarczej wymagane jest przed uruchomieniem przesłanie skanu dowodu osobistego przygotowanego według tej instrukcji na [email protected]
Usługa PayPo nie jest dostępna dla sklepów internetowych z poniższych branż oraz prowadzonych przez następujące formy działalności:
Branże: alkohol, antyki, dzieła sztuki, aukcje, charytatywna, finanse, fundacja, gry online (nie hazard), loga, dzwonki do telefonu komórkowego, instytucje, karty/kody pre-paid/telekarty, kolekcjonerstwo, masowy wystawca faktur, numizmatyka rachunki, sektor publiczny, VOD, wyroby tytoniowe
Formy działalności: stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia, instytucja publiczna, działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej, jednostka samorządu terytorialnego, samorządowa instytucja kultury, przedsiębiorstwo państwowe, państwowa instytucja kultury, instytucja gospodarki budżetowej, instytut badawczy, kościelna osoba prawna lub jej jednostka, organizacyjna, przedsiębiorca zagraniczny
Rejestracja w usłudze spowoduje przesłanie informacji zapisanych w formularzu Shoper Płatności firmie PayPo sp. z o.o., w celu weryfikacji. Jeżeli informację przesłane w formularzu będą dla PayPo niewystarczające do przeprowadzenia procesu weryfikacji, wówczas może nastąpić kontakt ze strony PayPo w celu otrzymania dodatkowych informacji. Decyzja o możliwości włączenia usługi podejmuje zawsze PayPo sp. z o.o.
3. Jak uruchomić usługę?
Rejestracja w usłudze PayPo odbywa się poprzez edycję formularza Shoper Płatności. Jeżeli posiadasz aktywne konto w Płatnościach Shoper:
- Edytuj formę płatności Shoper Płatności
- Kliknij przejdź do edycji formularza
- Przejdź do drugiego kroku formularza poprzez kliknięcie w Dalej
- Zaznacz opcję Płatności odroczone PayPo
Jeżeli opcja nie jest wyświetlona, oznacza to że forma prowadzonej przez ciebie działalności lub branża nie pozwala na rejestrację.
- Po zaznaczeniu opcji, poproszony zostaniesz o zapoznanie się z nowymi obowiązkowymi oświadczeniami, które będą musiały być zaznaczone aby dyspozycja uruchomienia usługi została wysłana
Oprócz oświadczeń związanych z akceptacją regulaminu, przetwarzaniem danych osobowych oraz tzw “przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” (AML), poproszony zostaniesz o udzielenie upoważnienia do przekazania PayPo Sp. z o.o. jednorazowej informacji na temat rocznego obrotu swojego sklepu Informacja ta jest niezbędna aby PayPo sp. z o.o. mogło w odpowiedni sposób przygotować się na potencjalną sprzedaż Twojego sklepu.
Jeżeli nie posiadasz aktywnej usługi Shoper Płatności, przejdź proces rejestracji zgodnie z tym artykułem. Dodatkowo aktywuj integrację z PayPo od razu podczas rejestracji w usłudze Shoper Płatności. Po pozytywnym zweryfikowaniu przez Blue Media, prośba o weryfikację zostanie przesłana do PayPo sp. z o.o.
O statusie rejestracji zostaniesz powiadomiony mailowo bezpośrednio przez PayPo sp. z o.o. Aktualna informacja o statusie konta jest dostępna również w edycji Shoper Płatności.
Po pozytywnym zweryfikowaniu konta w koszyku sklepu pojawi się forma płatności PayPo Kup teraz, zapłać za 30 dni.
4. Prowizja i rozliczenie
Zgodnie z zapisami Regulaminu świadczenia Usług dla przedsiębiorców firmy PayPo, za zamówienia opłacone za pomocą tej formy PayPo będzie pobierało określoną prowizję.
Prowizja za transakcje przechodzące przez kanał PayPo jest częścią usługi Shoper Płatności. Wysokość prowizji zależy od pakietu sklepu, zgodnie informacją w Cenniku oprogramowania sklepu internetowego Shoper.
Jeżeli w ramach Shoper Płatności posiadasz indywidualną stawkę prowizyjną, to wartość prowizji PayPo wciąż jest domyślnie ustawiona na wartość określoną dla danego abonamentu w Cenniku.
Kiedy otrzymam pieniądze za zamówienie opłacone PayPo?
Rozliczenia za korzystanie z usługi odbywają się bezpośrednio z PayPo sp. z o.o. Środki z transakcji zostają wysłane zbiorczym przelewem wraz z raportem z transakcji następnego dnia roboczego, po zrealizowaniu transakcji przez klienta.
5. W jaki sposób przebiega transakcja za pośrednictwem PayPo?
- Usługa PayPo Kup teraz, zapłać za 30 dni jest dostępna dla transakcji gdy wartość koszyka wynosi między 10 zł – 2000 zł brutto
- Kupujący wybiera formę płatności PayPo Kup teraz, zapłać za 30 dni
- Kupujący przechodzi standardową procedurę zakupową
- Po potwierdzeniu zamówienia, kupujący zostaje przekierowany do zewnętrznego serwisu PayPo
- W przypadku nowego klienta PayPo poprosi o wpisanie numeru telefonu, a następnie o potwierdzenie danych klienta razem z numerem PESEL
- Następnie PayPo prosi klienta o potwierdzenie numeru telefonu poprzez wpisanie otrzymanego kodu SMS
- Po zaakceptowaniu na potwierdzony numer wysyłany jest kod weryfikacyjny
- Po poprawnym wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego kupujący oczekuje na decyzję kredytową
- Dokładny opis transakcji przeczytasz tutaj
Informacja o transakcji opłaconej za pomocą PayPo w szczegółach zamówienia panelu administracyjnego sklepu, widoczna jest w prawej kolumnie w sekcji Szczegóły płatności
Statystyki dotyczące transakcji widoczne są także w panelu PayPo, który jest zakładany w toku rejestracji. Celem uzyskania dostępu do panelu skontaktuj się z obsługą PayPo. Możliwości kontaktu znajdziesz na końcu niniejszego artykułu.
6. Jak dokonać zwrotu w ramach PayPo
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Zamówienia
- W kolumnie akcji przy zamówieniu dla którego chcesz wykonać zwrot, wybierz Edytuj aby przejść do szczegółów zamówienia
- Kliknij na zarządzanie transakcjami
- W oknie Szczegóły płatności pojawią się informacje o płatności oraz o jej realizacji, po rozwinięciu informacji wyświetli się identyfikator transakcji. Dla transakcji ze statusem zakończone możliwe jest wykonanie zwrotu
- Uzupełnij dane formularza zwrotu towaru, zwróć uwagę aby zwrot wykonywany był przez Przelew natychmiastowy i zatwierdź zmiany przyciskiem Zwrot
- Po wykonaniu zwrotu pojawi się informacja wraz ze statusem transakcji, po rozwinięciu informacji, wyświetli się identyfikator transakcji zwrotu
7. Możliwości kontaktu z PayPo
- Najczęściej zadawane pytania: kliknij tutaj
- Tematy ogólne: [email protected]
- Wsparcie techniczne: [email protected]
- Faktury i rozliczenia: [email protected]
- Chcesz, aby logo Twojego sklepu znalazło się na liście dostępnych sklepów na stronie PayPo? Napisz na: [email protected]
Zobacz również:
Jak dodać baner reklamowy PayPo na karcie produktu