Wypróbuj za darmo

    Autopay: Opis i konfiguracja płatności odroczonych PayPo

    1. Czym jest usługa PayPo?
    2. Kto będzie mógł skorzystać z usługi?
    3. Jak uruchomić usługę?
    4. Prowizja i rozliczenie
    5. W jaki sposób przebiega transakcja za pośrednictwem PayPo?
    6. Jak dokonać zwrotu w ramach PayPo
    7. Możliwości kontaktu z PayPo

    1. Czym jest usługa PayPo?

    Usługi PayPo to opcja na bezpieczne i wygodne płatności, które pozwalają kupującym w sklepie internetowym zapłacić za zakupy później. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa “PayPo – Zapłać za 30 dni”, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach.

    Jak działa ta metoda płatności? Dodając produkty do koszyka, klient wybiera PayPo jako formę płatności i potwierdza transakcję kodem SMS lub jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej – bez logowania się do banku czy podawania numeru karty (za pierwszym razem podaje jedynie swoje dane). PayPo opłaca rachunek klienta w sklepie internetowym, dzięki czemu sprzedawca otrzymuje płatności od razu (płynność jest zachowana przez cały czas) i może przystąpić do realizacji zamówienia. Kupujący odbiera produkt, sprawdza go i podejmuje decyzję.

    Z PayPo sklepy internetowe mogą sprzedawać więcej. Średnia wartość koszyka zakupowego z PayPo już po kilku miesiącach współpracy wzrasta aż o 20-40%. Co więcej, możliwość opłacenia zakupów w późniejszym terminie pomaga uratować średnio 15-20% porzuconych koszyków. Klienci PayPo robią zakupy dwa razy częściej, a dodatkowo szybciej i łatwiej decydują się na nabycie produktów z wyższej półki czy w pierwszej cenie. Sklepy internetowe oferujące PayPo zyskują więc większą sprzedaż oraz nowych, lojalnych klientów – bez kosztownych inwestycji w reklamę lub inne działania marketingowe.

    PayPo działa na rynku od 2016 roku i jest niekwestionowanym liderem usług BNPL w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Z tej usługi korzysta ponad milion kupujących w sieci. Możliwość zapłaty z PayPo oferuje już z kolei ponad 25 000 sklepów internetowych, a usługa płatności odroczonych coraz częściej oferowana jest również w sklepach stacjonarnych – zgodnie z koncepcją omnichannel.

    PayPo możesz dodać do metod płatności w swoim sklepie internetowym na Shoper w kilku prostych krokach. Aby sprzedawać więcej i w pełni wykorzystać potencjał płatności odroczonych, po dodaniu PayPo w sklepie, zadbaj również o umieszczenie baneru reklamowego PayPo z CTA “Zapłać za 30 dni” na karcie produktu. Instrukcję dodania znajdziesz tutaj.

    2. Kto będzie mógł skorzystać z usługi?

    Aby móc uruchomić usługę należy spełnić następujące warunki:

    • być aktualnym użytkownikiem Platformy Shoper,
    • posiadać zweryfikowane konto w Płatnościach Shoper, z zastrzeżeniem, że Weryfikacja kart płatniczych nie jest konieczna aby zarejestrować się w PayPo,
    • przejść pozytywnie weryfikację poprawności i kompletności danych, dokonywaną przez PayPo, w tym zaakceptować wymagane oświadczenia,
    • zaakceptować Regulamin usługi, zawierając tym samym Umowę z PayPo.

     

    Usługa PayPo nie jest dostępna dla sklepów internetowych z poniższych branż oraz prowadzonych przez następujące formy działalności:

    Branże: alkohol, antyki, dzieła sztuki, aukcje, charytatywna, finanse, fundacja, gry online (nie hazard), loga, dzwonki do telefonu komórkowego, instytucje, karty/kody pre-paid/telekarty, kolekcjonerstwo, masowy wystawca faktur, numizmatyka rachunki, sektor publiczny, VOD, wyroby tytoniowe

    Formy działalności: stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia, instytucja publiczna, działalność nieewidencjonowana osoby fizycznej, jednostka samorządu terytorialnego, samorządowa instytucja kultury, przedsiębiorstwo państwowe, państwowa instytucja kultury, instytucja gospodarki budżetowej, instytut badawczy, kościelna osoba prawna lub jej jednostka, organizacyjna, przedsiębiorca zagraniczny

     

    Rejestracja w usłudze spowoduje przesłanie informacji zapisanych w formularzu Shoper Płatności x Autopay firmie PayPo sp. z o.o., w celu weryfikacji. Jeżeli informację przesłane w formularzu będą dla PayPo niewystarczające do przeprowadzenia procesu weryfikacji, wówczas może nastąpić kontakt ze strony PayPo w celu otrzymania dodatkowych informacji. Decyzja o możliwości włączenia usługi podejmuje zawsze PayPo sp. z o.o.

    3. Jak uruchomić usługę?

    Rejestracja w usłudze PayPo odbywa się poprzez edycję formularza Shoper Płatności x Autopay. Jeżeli posiadasz aktywne konto w Płatnościach Shoper:

    1. Edytuj formę płatności Autopay w ramachnShoper Płatności
    2. Kliknij przejdź do edycji formularza
      PayPo w sklepie internetowym
    3. Przejdź do drugiego kroku formularza poprzez kliknięcie w Dalej
      PayPo w sklepie Shoper
    4. Zaznacz opcję Płatności odroczone PayPo
      Jak uruchomić PayPo w Shoper

      Jeżeli opcja nie jest wyświetlona, oznacza to że forma prowadzonej przez ciebie działalności lub branża nie pozwala na rejestrację.

      Aktywacja Płatności odroczonych PayPo poprzez zaznaczenie suwaka nie wiąże się z koniecznością wykonania przelewu weryfikacyjnego w wysokości 19 zł pod warunkiem, że żadne inne dane we wniosku nie są zmieniane.

    5. Po zaznaczeniu opcji, poproszony zostaniesz o zapoznanie się z nowymi obowiązkowymi oświadczeniami, które będą musiały być zaznaczone, aby dyspozycja uruchomienia usługi została wysłana
      Jak uruchomić PayPo w sklepie Shoper

    Oprócz oświadczeń związanych z akceptacją regulaminu, przetwarzaniem danych osobowych oraz tzw “przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” (AML), poproszony zostaniesz o udzielenie upoważnienia do przekazania PayPo Sp. z o.o. jednorazowej informacji na temat rocznego obrotu swojego sklepu Informacja ta jest niezbędna aby PayPo sp. z o.o. mogło w odpowiedni sposób przygotować się na potencjalną sprzedaż Twojego sklepu.

    Jeśli numer konta twojej firmy nie widnieje na Białej liście podatników VAT to konieczne będzie wykonanie przelewu weryfikacyjnego w wysokości 1 zł. Przelew musi być wykonany z tego numeru konta, który został zadeklarowany we wniosku aktywacyjnym. Po weryfikacji wpłata w wysokości 1 zł jest zwracana na konto.”

    Jeżeli nie posiadasz aktywnej usługi Shoper Płatności x Autopay, przejdź proces rejestracji zgodnie z tym artykułem. Dodatkowo aktywuj integrację z PayPo od razu podczas rejestracji w usłudze Shoper Płatności x Autopay. Po pozytywnym zweryfikowaniu przez Autopay, prośba o weryfikację zostanie przesłana do PayPo sp. z o.o.

    O statusie rejestracji zostaniesz powiadomiony mailowo bezpośrednio przez PayPo sp. z o.o. Aktualna informacja o statusie konta jest dostępna również w edycji Shoper Płatności x Autopay.

    Po pozytywnym zweryfikowaniu konta w koszyku sklepu pojawi się forma płatności PayPo Kup teraz, zapłać za 30 dni.

    4. Prowizja i rozliczenie

    Zgodnie z zapisami Regulaminu świadczenia Usług dla przedsiębiorców firmy PayPo, za zamówienia opłacone za pomocą tej formy PayPo będzie pobierało określoną prowizję.

    Prowizja za transakcje przechodzące przez kanał PayPo jest częścią usługi Shoper Płatności x Autopay. Wysokość prowizji zależy od pakietu sklepu, zgodnie informacją w Cenniku oprogramowania sklepu internetowego Shoper.

    Jeżeli w ramach Shoper Płatności x Autopay posiadasz indywidualną stawkę prowizyjną, to wartość prowizji PayPo wciąż jest domyślnie ustawiona na wartość określoną dla danego abonamentu w Cenniku.


    Kiedy otrzymam pieniądze za zamówienie opłacone PayPo?

    Rozliczenia za korzystanie z usługi odbywają się bezpośrednio z PayPo sp. z o.o. Środki z transakcji zostają wysłane zbiorczym przelewem wraz z raportem z transakcji następnego dnia roboczego, po zrealizowaniu transakcji przez klienta.

    5. W jaki sposób przebiega transakcja za pośrednictwem PayPo?

    1. Usługa PayPo – Zapłać później jest dostępna dla transakcji, gdy wartość koszyka wynosi między 10 zł a 3000 zł brutto
    2. Kupujący wybiera formę płatności PayPo – Zapłać później
      Jak aktywować PayPo
    3. Kupujący przechodzi standardową procedurę zakupową
      Jak aktywować PayPo w sklepie Shoper
    4. Po potwierdzeniu zamówienia, kupujący zostaje przekierowany do zewnętrznego serwisu PayPo
    5. W przypadku nowego klienta PayPo poprosi o wpisanie numeru telefonu, a następnie o potwierdzenie danych klienta razem z numerem PESEL
    6. Następnie PayPo prosi klienta o potwierdzenie numeru telefonu poprzez wpisanie otrzymanego kodu SMS
    7. Po zaakceptowaniu na potwierdzony numer wysyłany jest kod weryfikacyjny
    8. Po poprawnym wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego kupujący oczekuje na decyzję kredytową
    9. Dokładny opis transakcji przeczytasz tutaj

    Informacja o transakcji opłaconej za pomocą PayPo w szczegółach zamówienia panelu administracyjnego sklepu, widoczna jest w prawej kolumnie w sekcji Szczegóły płatności
    Jak włączyć PayPo

    Statystyki dotyczące transakcji widoczne są także w panelu PayPo, który jest zakładany w toku rejestracji. Celem uzyskania dostępu do panelu skontaktuj się z obsługą PayPo. Możliwości kontaktu znajdziesz na końcu niniejszego artykułu.

     

    6. Jak dokonać zwrotu w ramach PayPo

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Zamówienia
    2. W kolumnie akcji przy zamówieniu dla którego chcesz wykonać zwrot, wybierz Edytuj aby przejść do szczegółów zamówienia
    3. Kliknij na zarządzanie transakcjami
      Jak zapłacić przez PayPo
    4. W oknie Szczegóły płatności pojawią się informacje o płatności oraz o jej realizacji, po rozwinięciu informacji wyświetli się identyfikator transakcji. Dla transakcji ze statusem zakończone możliwe jest wykonanie zwrotu
      Płatności odroczone w Shoper
    5. Uzupełnij dane formularza zwrotu towaru, zwróć uwagę aby zwrot wykonywany był przez Przelew natychmiastowy i zatwierdź zmiany przyciskiem Zwrot
      Płatność odroczona w sklepie Shoper
    6. Po wykonaniu zwrotu pojawi się informacja wraz ze statusem transakcji, po rozwinięciu informacji, wyświetli się identyfikator transakcji zwrotu

    7. Możliwości kontaktu z PayPo


    Zobacz również:

    Jak dodać baner reklamowy PayPo na karcie produktu

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności