Rozszerzona integracja z Google Analytics – Enhanced Ecommerce
Rozszerzona integracja z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), dostarcza szczegółowych informacji na temat zachowania użytkownika na naszej stronie. Enhanced Ecommerce jest narzędziem zaprojektowanym z myślą o tych, którzy sprzedają w internecie: pozwala na bardziej dogłębną analizę ścieżki zakupowej, pod kątem tego, jakie działania podejmuje klient przed dokonaniem transakcji (przede wszystkim na karcie produktu i w koszyku).
Integracja usługi Google Analytics Enhanced Ecommerce
Aby aktywować wspomnianą integrację należy przejść do zakładki:
- Przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje
- Wciśnij przycisk Konfiguruj pod integracją Google Analytics
- Następnie, należy aktywować Google Analytics i podać identyfikator konta Google. Aby korzystać z Enhanced Ecommerce, w polu „Silnik” należy wybrać „Universal Analytics”, a poniżej aktywować „Enhanced E-commerce”.
Integracja wymaga aktywacji również w panelu Google Analytics. Można to zrobić w Administracji konta, w zakładce Ustawienia E-commerce włączając raportowanie dla ulepszonego ecommerce.
Po dokonaniu tych zmian, Google Analytics zacznie rejestrować bardziej szczegółowe dane na temat zachowania użytkowników w sklepie. Zebrane informacje będzie można znaleźć w zakładce Konwersje > Ecommerce.