Rozszerzona integracja z Google Analytics – Enhanced Ecommerce

Rozszerzona integracja z Google Analytics (Enhanced Ecommerce), dostarcza szczegółowych informacji na temat zachowania użytkownika na naszej stronie. Enhanced Ecommerce jest narzędziem zaprojektowanym z myślą o tych, którzy sprzedają w internecie: pozwala na bardziej dogłębną analizę ścieżki zakupowej, pod kątem tego, jakie działania podejmuje klient przed dokonaniem transakcji (przede wszystkim na karcie produktu i w koszyku).

Integracja usługi Google Analytics Enhanced Ecommerce

Aby aktywować wspomnianą integrację należy przejść do zakładki:

  1. Przejdź do zakładki Konfiguracja > Integracje > Inne

  2. Wciśnij przycisk “Konfiguruj” pod integracją Google Analytics.

    Ustawienia Konfiguracja > Integracje > Inne
  3. Następnie, należy aktywować Google Analytics i podać identyfikator konta Google. Aby korzystać z Enhanced Ecommerce, w polu “Silnik” należy wybrać “Universal Analytics”, a poniżej, zaznaczyć “Tak” przy polu “Enhanced E-commerce”.

    Enhanced E-commerce

Integracja wymaga aktywacji również w panelu Google Analytics. Można to zrobić w Administracji konta, w zakładce Ustawienia E-commerce włączając raportowanie dla ulepszonego ecommerce.

Konfiguracja ulepszonego e-commerce

Po dokonaniu tych zmian, Google Analytics zacznie rejestrować bardziej szczegółowe dane na temat zachowania użytkowników w sklepie. Zebrane informacje będzie można znaleźć w zakładce Konwersje > Ecommerce.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂