Szyfrowanie SSL

Oprogramowanie sklepu posiada opcję przesyłu danych pomiędzy klientem sklepu a serwerem w bezpiecznym kanale SSL (Secure Socket Layer). Aby oprogramowanie sklepu mogło korzystać z połączenia bezpiecznego, dla domeny sklepu należy wykupić certyfikat SSL, oraz musi on być zainstalowany na serwerze, na którym pracuje sklep.

Włączenie obsługi HTTPS

  1. Przed włączeniem obsługi HTTPS upewnij się, że sklep jest widoczny pod domeną objętą certyfikatem, oraz że certyfikat jest już zainstalowany na serwerze sklepu
  2. Upewnij się, że domena chroniona certyfikatem jest domeną główną sklepu i że opcja Wymuś adres sklepu jest włączona (w Konfiguracja > Ustawienia podstawowe > Informacje o sklepie)
  3. Przejdź do zakładki Konfiguracja > Administracja, system > Bezpieczeństwo
  4. Opcję Obsługa HTTPS ustaw na wszędzie lub tylko wrażliwe dane wszędzie – połączenie z serwerem będzie zawsze szyfrowane (kłódka potwierdzająca bezpieczeństwo będzie pokazywać się w pasku adresu zawsze) tylko wrażliwe dane – połączenie będzie szyfrowane tylko podczas przesyłania danych klienta na serwer (np. podczas logowania)
  5. Kliknij w przycisk Zapisz aby zapisać zmiany
  6. Od tej pory logowanie do sklepu oraz połączenie np. z aplikacji zewnętrznych powinno odbywać się tylko z domeny chronionej certyfikatem
  7. W przypadku certyfikatu zakupionego w Shoper, wszystkie wskazane powyżej czynności są wykonywane przez naszych pracowników w toku instalacji, nieodpłatnie.

Koszty związane z certyfikatem bezpieczeństwa

ZAKUP

Sklepy, które mają wykupioną własną domenę, wymagają zakupu dla niej certyfikatu. Można go zakupić tutaj.

INSTALACJA

Certyfikaty zakupione na naszej stronie internetowej instalujemy bezpłatnie, najpóźniej następnego dnia roboczego po księgowaniu płatności za usługę.

Instalacja certyfikatu na serwerach Shoper zakupionego zewnętrznie to jednorazowy koszt 250 zł netto.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂