Jak włączyć opcję zapytaj o produkt na karcie produktu?

Data publikacji: 21 kwietnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2024

Opcja zapytaj o produkt pozwala osobie kupującej w twoim sklepie internetowym skontaktować się z tobą przed złożeniem zamówienia i dopytać np. o szczegóły, które nie pojawiły się na stronie produktu lub sklepu.

Aktywacja opcji pozwala na wygodny kontakt z tobą, bezpośrednio z dedykowanego formularza, bez konieczności szukania danych kontaktowych na stronach informacyjnych sklepu. Formularz pozwalający na wysłanie pytania, znajduje się na karcie produktu.

Jak włączyć opcję zapytaj o produkt w szablonie Storefront?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły szablonu (D) i uruchom edytor, klikając: EDYTUJ UKŁAD I STYL SZABLONU (E).
Panel administracyjny sklepu u003e Wygląd i treści u003e Wygląd sklepu u003e Obecny szablon graficzny u003e Edytuj układ i styl szablonu
Rys 1. Uruchom edytor Shoper Visual Editor w technologii Storefront.
Panel administracyjny sklepu u003e Wygląd i treści u003e Wygląd sklepu u003e Obecny szablon graficzny u003e Edytuj układ i styl szablonu
Rys 1. Uruchom edytor Shoper Visual Editor w technologii Storefront.
Po lewej stronie ekranu w sekcji: Edytowana strona wybierz opcję: Strony produktu (A) > Produkt (B).
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu
Rys 2. Zaznacz, który układ strony chcesz edytować w aktywnym szablonie sklepu.
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu
Rys 2. Zaznacz, który układ strony chcesz edytować w aktywnym szablonie sklepu.
Po lewej stronie ekranu przejdź do zakładki: + Dodaj moduł (A). Odszukaj moduł: Zapytaj o produkt (B) i umieść go w wybranym miejscu karty produktu. Aby to zrobić kliknij opcję: +Dodaj nowy (C), a następnie nie puszczając przyciska myszy przeciągnij i upuść moduł w wybranym miejscu.
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu > Dodaj moduł > Zapytaj o produkt
Rys 3. Dodawanie nowego modułu Zapytaj o produkt na karcie produktu w sklepie Shoper.
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu > Dodaj moduł > Zapytaj o produkt
Rys 3. Dodawanie nowego modułu Zapytaj o produkt na karcie produktu w sklepie Shoper.
Po umieszczeniu modułu, w lewej kolumnie edytora zobaczysz następujące opcje edycji modułu:
  • Nazwa modułu (A) – wprowadź wewnętrzną nazwę modułu, która będzie widoczna w Panelu administracyjnym sklepu. Pozwoli łatwiej odróżnić moduły, zwłaszcza kiedy umieścisz ich klika na różnych podstronach.
  • Informacje prawne (B) – w tym miejscu zmienisz treść odnośnie przetwarzania danych osobowych, które są wyświetlane przy formularzu do wysłania zapytania o produkt.
  • Widoczność na urządzeniach (C) – w tej sekcji możesz zdecydować na jakich urządzeniach moduł ma być widoczny.
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu > Dodaj moduł > Zapytaj o produkt > Edycja
Rys 4. Zapoznaj się z dostępnymi ustawieniami dla nowego modułu Zapytaj o produkt.
Shoper Storefront > Edytor układu strony > Strona produktu > Dodaj moduł > Zapytaj o produkt > Edycja
Rys 4. Zapoznaj się z dostępnymi ustawieniami dla nowego modułu Zapytaj o produkt.
Po umieszczeniu i skonfigurowaniu modułu, kliknij przycisk: Zapisz znajdujący się po lewej stronie ekranu. Następnie nie zapomnij kliknąć przycisku: Zapisz i opublikuj zmiany w układzie, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

Aktywacja opcji zapytaj o produkt w poprzedniej wersji szablonu sklepu Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D) i w sekcji: Akcje przy opcji: Zapytaj o produkt (E) przesuń suwak w prawo, by ją aktywować. Następnie potwierdź zmianę, klikając przycisk: ZAPISZ (F) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu > Zapytaj o produkt
Rys 5. Aktywacja funkcji zapytania o produkt dla klientów sklepu internetowego Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu > Zapytaj o produkt
Rys 5. Aktywacja funkcji zapytania o produkt dla klientów sklepu internetowego Shoper.

Efekt na karcie każdego produktu wygląda tak:

Strona sklepu Shoper > Karta produktu > Zapytaj o produkt
Rys 6. Wyślij zapytanie o wybrany produkt w sklepie internetowym.
Strona sklepu Shoper > Karta produktu > Zapytaj o produkt
Rys 6. Wyślij zapytanie o wybrany produkt w sklepie internetowym.

Elementy formularza zapytaj o produkt

Po kliknięciu na karcie produktu w element: zapytaj o produkt wyświetli się formularz składający się z pól:

  • Twoje imię (A) – (opcjonalne) – imię / nazwa osoby / firmy przesyłającej pytanie,
  • Twój adres e-mail (B) – (obowiązkowe) – kontaktowy adres e-mail osoby / firmy przesyłającej pytanie, celem umożliwienia kontaktu zwrotnego,
  • Pytanie (C) – (obowiązkowe) – treść pytania do sklepu,
  • przycisk WYŚLIJ (D) powoduje wysyłkę pytania do sklepu i skutkuje komunikatem potwierdzenia.
Sklep internetowy > Karta produktu > Zapytaj o produkt > Formularz
Rys 7. Zadaj pytanie sprzedającemu za pomocą podanego formularza na stronie produktu.
Sklep internetowy > Karta produktu > Zapytaj o produkt > Formularz
Rys 7. Zadaj pytanie sprzedającemu za pomocą podanego formularza na stronie produktu.

Gdzie są wysyłane pytania o produkt?

Pytania o produkt wysyłane są na adres e-mail sklepu podany w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Dane firmy (C) w polu: Główny adres e-mail (D). Odpowiedź na pytanie prześlij bezpośrednio z twojego adresu e-mail wskazanego w formularzu.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Dane firmy > Główny adres email
Rys 8. Sprawdź, jaki adres e-mail ustawiono jako główny na twoim koncie sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Dane firmy > Główny adres email
Rys 8. Sprawdź, jaki adres e-mail ustawiono jako główny na twoim koncie sklepu Shoper.

WAŻNE! Jeżeli obserwujesz dużą ilość pytań z formularza zapytaj o produkt, które nie pochodzą od potencjalnych klientów, a wyglądają na SPAM lub działalność botów, aktywuj zabezpieczenie reCAPTCHA. Więcej informacji jak włączyć zabezpieczenie reCAPTCHA między innymi dla formularza zapytaj o produkt, znajdziesz w instrukcji: Formularz reCAPTCHA.

Dodawanie mechanizmu opinii o produktach na platformie Shoper

Instrukcja: jak skonfigurować opinie o produktach w swoim sklepie internetowym?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak włączyć przycisk zapytaj o produkt na karcie produktu?
  • Jakie pola zawiera formularz sklepu w ramach pytania o produkt?
  • Jak ustawić skrzynkę pocztową, na którą mają zostać wysyłane zapytania o produkt w sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności