Wyszukiwarka w sklepach Premium – rozszerzone opcje konfiguracji

    Nowa, zaawansowana wyszukiwarka jest dostępna za darmo w każdej opcji abonamentu Shoper, natomiast klienci abonamentów Premium zyskali dodatkowe możliwości konfiguracji, które pozwalają jeszcze lepiej prezentować klientom dostępny w sklepie asortyment.

    Synonimy, czyli słowa pokrewne i używane zamiennie

    Synonimy rozszerzają zapytanie, dopasowując je do skonfigurowanych znaczeniowo tożsamych wyrażeń. Nie ma znaczenia, jakiego określenia w nazwie produktu użył producent, a jakiego używa klient próbując go odnaleźć. Niezależnie od tego, czy szukaną frazą będą “buty” czy “obuwie” to wyszukiwarka zwróci te same wyniki. Jeśli wyrażenia mogą być stosowane zamiennie – wystarczy zbudować z nich grupy synonimów. Klient dotrze dzięki temu do interesujących go produktów jeszcze szybciej i wygodniej.

    Dopasowanie słów o węższym znaczeniu

    Specjalistyczne nazwy produktów mogą odpowiadać szerszej grupie wyników. Wyszukiwanie działa w tym przypadku jednostronnie – do frazy o szerszym znaczeniu dopasowujemy te o znaczeniu węższym. Przykładowo wpisując w wyszukiwarkę hasło kozakina liście wyników mogą pojawić się produkty opisane jako: oficerki, muszkieterki, kowbojki. Szukając oficerek – wyszukiwarka zaprezentuje nam wyłącznie oficerki.

    Wykluczanie niechcianych słów

    Lista wyników wyszukiwania może zostać zawężona, dzięki wykluczeniu wybranych słów lub fraz. Opcja ta jest przydatna w momencie, gdy nazwy i opisy produktów zawierają wiele przyimków i zaimków takich jak: z, dla, ze, na, do. Inny przykład zastosowania to wykluczenie produktów (wyrażeń), które celowo nie powinny pojawić się na liście wyników.

    Obsługa literówek

    Dodatkowe udogodnienie to automatyczna korekta sugestii, w momencie gdy klient popełnia błąd we wpisywanej frazie. Maksymalnie ułatwia klientowi dotarcie do odpowiedniego artykułu w sklepie.

     

    Możesz utworzyć nielimitowaną liczbę wykluczeń, grup rozszerzeń i synonimów, po zapisaniu zmiany od razu pojawią się na sklepie. Rozbudowane ustawienia wyszukiwarki pozwalają profesjonalnie rozwijać ścieżki dotarcia do konkretnych pozycji w asortymencie sklepu. Oszczędzają czas klienta, a docelowo podnoszą wskaźnik konwersji.

    Frazy alternatywne

    Frazy alternatywne to wyrażenia, po których klienci mogą dodatkowo wyszukać dany produkt. Na przykład – sprzedajesz modę? Wpisz frazy: „na imprezę”, „do pracy”, „na sportowo”, by klienci mogli wyszukiwać np. sukienki lub spodnie także po ich przeznaczeniu/zastosowaniu.

    Więcej o usłudze Shoper Premium znajdziesz tutaj.