Wyszukiwarka w sklepach Premium – rozszerzone opcje konfiguracji

Nowa, zaawansowana wyszukiwarka jest dostępna za darmo w każdej opcji abonamentu Shoper, natomiast klienci abonamentów Premium zyskali dodatkowe możliwości konfiguracji, które pozwalają jeszcze lepiej prezentować klientom dostępny w sklepie asortyment.

Synonimy, czyli słowa pokrewne i używane zamiennie

Synonimy rozszerzają zapytanie, dopasowując je do skonfigurowanych znaczeniowo tożsamych wyrażeń. Nie ma znaczenia, jakiego określenia w nazwie produktu użył producent, a jakiego używa klient próbując go odnaleźć. Niezależnie od tego, czy szukaną frazą będą “buty” czy “obuwie” to wyszukiwarka zwróci te same wyniki. Jeśli wyrażenia mogą być stosowane zamiennie – wystarczy zbudować z nich grupy synonimów. Klient dotrze dzięki temu do interesujących go produktów jeszcze szybciej i wygodniej.

Slownik synonimow wyszukiwarka w sklepie

Dopasowanie słów o węższym znaczeniu

Specjalistyczne nazwy produktów mogą odpowiadać szerszej grupie wyników. Wyszukiwanie działa w tym przypadku jednostronnie – do frazy o szerszym znaczeniu dopasowujemy te o znaczeniu węższym. Przykładowo wpisując w wyszukiwarkę hasło kozakina liście wyników mogą pojawić się produkty opisane jako: oficerki, muszkieterki, kowbojki. Szukając oficerek – wyszukiwarka zaprezentuje nam wyłącznie oficerki.

Wykluczanie niechcianych słów

Lista wyników wyszukiwania może zostać zawężona, dzięki wykluczeniu wybranych słów lub fraz. Opcja ta jest przydatna w momencie, gdy nazwy i opisy produktów zawierają wiele przyimków i zaimków takich jak: z, dla, ze, na, do. Inny przykład zastosowania to wykluczenie produktów (wyrażeń), które celowo nie powinny pojawić się na liście wyników.

Obsługa literówek

Dodatkowe udogodnienie to automatyczna korekta sugestii, w momencie gdy klient popełnia błąd we wpisywanej frazie. Maksymalnie ułatwia klientowi dotarcie do odpowiedniego artykułu w sklepie.

Obsluga literowek wyszukiwarka Premium

 

Możesz utworzyć nielimitowaną liczbę wykluczeń, grup rozszerzeń i synonimów, po zapisaniu zmiany od razu pojawią się na sklepie. Rozbudowane ustawienia wyszukiwarki pozwalają profesjonalnie rozwijać ścieżki dotarcia do konkretnych pozycji w asortymencie sklepu. Oszczędzają czas klienta, a docelowo podnoszą wskaźnik konwersji.

Frazy alternatywne

Frazy alternatywne to wyrażenia, po których klienci mogą dodatkowo wyszukać dany produkt. Na przykład – sprzedajesz modę? Wpisz frazy: „na imprezę”, „do pracy”, „na sportowo”, by klienci mogli wyszukiwać np. sukienki lub spodnie także po ich przeznaczeniu/zastosowaniu.

Więcej o usłudze Shoper Premium znajdziesz tutaj.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂