Nowa i zaawansowana wyszukiwarka w sklepach Shoper
Aktualizacja oprogramowania Shoper o numerze 5.19.1 wprowadza w sklepach nową, zaawansowaną wyszukiwarkę. Mogą z niej już korzystać e-sklepy pracujące we wszystkich planach abonamentowych Shoper, a sklepy w abonamencie Premium mają do dyspozycji dodatkowe opcje konfiguracji.
Nowa wyszukiwarka dla klientów sklepu Shoper
Co najważniejsze – zwiększył się nie tylko zakres przeszukiwanych danych, ale również funkcje i możliwości. Nowa wyszukiwarka jest teraz lepiej dostosowana do urządzeń mobilnych oraz skuteczniej przeszukuje asortyment sklepu.
- Jak włączyć nową wyszukiwarkę w sklepie Shoper?
- Sklepy Premium mogą więcej – zobacz rozszerzone opcje konfiguracji.

Dzięki nowej wyszukiwarce Twoi klienci nie tylko znajdą produkt, ale wyraźnie przyspieszą zakupy
Nowy mechanizm wyszukiwania został opracowany według najlepszych przyjętych standardów, co sprawia, że działa on bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie.
Do tej pory wyszukiwanie następowało po wciśnięciu na klawiaturze klawisza: ENTER, teraz wyszukiwarka przeszukuje sklep już od momentu wpisania do niej pierwszego znaku. Zaawansowany mechanizm oceny częstotliwości występowania fraz sugeruje na podstawie statystyki najlepiej pasujące podpowiedzi wyszukiwanych haseł. Aby skutecznie wyszukiwać, zbiera informacje dotyczące produktów, kategorii i producentów – łącznie z 12 miejsc, w tym również licznych wariantów i atrybutów przypisanych do produktów.
Sugestie, wyniki produktów i producenci – teraz każdy znajdzie dokładnie to, czego szuka
Mechanizm sugestii (autouzupełnianie) działa już od pierwszej litery i może prezentować do 10 najlepiej dopasowanych do wprowadzanej frazy sugestii – maksymalną liczbę sugestii można skonfigurować w Panelu administracyjnym sklepu. W części sugestii dodatkowo wyświetlane są opcje do wyszukiwania frazy w kategorii, skróty do wyświetlenia widoku kategorii oraz historia wyszukiwanych haseł.

Wyniki wyszukiwania są wyświetlane poniżej sugestii i prezentują najlepiej dopasowane produkty. Oprócz zdjęcia, nazwy i ceny, wyświetlana jest też informacja o aktualnej promocji, ocenie produktu w formie gwiazdek, stanie dostępności czy podpowiedzi dot. wariantów dla danego towaru. Całość sposobu prezentacji sprawia, że wyszukiwarka może zastąpić konwencjonalną nawigację po sklepie.

Ostatnia sekcja pokazuje dopasowania zapytań do producentów, przeszukiwana jest nazwa oraz opis producenta. Opis producenta jest nowym polem, dodanym w bieżącej aktualizacji.
Sklepy Premium mogą jeszcze więcej
W abonamencie Premium wyszukiwarka pozwala również na korektę wyników z uwagi na literówki popełniane podczas wpisywania haseł oraz daje możliwość bardziej zaawansowanego definiowania wagi poszczególnych pól dla sugerowanych podpowiedzi.

Różnice między podstawową i zaawansowaną wyszukiwarką w sklepie Shoper
Aby lepiej zobrazować zakres zmian, w poniższej tabeli znajdują się różnice w zakresie możliwości oferowanym przez podstawową i zaawansowaną wyszukiwarkę.
Funkcje | Podstawowa | Zaawansowana | |
---|---|---|---|
Sugestie haseł w trakcie pisania: auto-uzupełnianie | – | ✓ | |
Sugestie produktów: wyszukiwanie w trakcie pisania | – | ✓ | |
Sugestie zawężenia: wyszukiwanie w kategorii | – | ✓ | |
Prezentacja produktów w wynikach wyszukiwania | – | ✓ | |
Liczba jednocześnie przeszukiwanych grup danych | 4 | 12 | |
Liczba opcji konfiguracji | 6 | 45 | |
W abonamencie Shoper Premium dodatkowo: | |||
Obsługa literówek | – | ✓ | |
Konfiguracja wag do podpowiedzi | – | ✓ | |
Liczba opcji konfiguracji | – | 75 | |
Grupy danych | Zakres przeszukiwania | ||
Produkty | Nazwa produktu | ✓ | ✓ |
Kod produktu | ✓ | ✓ | |
Nazwa producenta | – | ✓ | |
Nazwa kategorii | – | ✓ | |
Długi opis | ✓ | ✓ | |
Krótki opis | ✓ | ✓ | |
Wartość wariantu | – | ✓ | |
Wartość atrybutu | – | ✓ | |
Kategorie | Nazwa kategorii | – | ✓ |
Opis kategorii | – | ✓ | |
Producenci | Nazwa producenta | – | ✓ |
Opis producenta | – | ✓ |
Opcje konfiguracyjne pozwalają na szerokie dopasowanie do specyfiki sklepu, dla większości przypadków ustawienia domyślne będą jednak najlepszym wyborem (są one efektem długich testów i osiągnięcia największej trafności zwracanych wyników na całej platformie). Korzystanie z zaawansowanych ustawień rekomendujemy w przypadku nietypowej specyfiki asortymentu sklepu. Ustawienia domyślne można przywrócić w każdym momencie.
Instrukcja uruchomienia nowej wyszukiwarki w sklepie Shoper
UWAGA! Każdy po otrzymaniu aktualizacji będzie musiał włączyć nową wyszukiwarkę ręcznie w Panelu administracyjnym sklepu – poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Jeśli posiadasz zmodyfikowany szablon graficzny w sklepie, koniecznie upewnij się, że jest on zgodny ze zmianami wniesionymi w aktualizacji.
Już teraz zadbaj o odpowiednią ekspozycję nowej wyszukiwarki i daj znać swoim klientom, że mogą jeszcze wygodniej kupować w Twoim sklepie.
Pobierz materiały i udostępnij je swoim klientom – wiadomości gotowe do wysłania.
Warto zapamiętać!
- Jakie nowe mechanizmy wprowadzono w wyszukiwarce sklepu po aktualizacji?
- Czym różni się zaawansowana wyszukiwarka od podstawowej wersji?
- Jak uruchomić nową wyszukiwarkę z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper?