Data publikacji: 14 listopada 2021 Aktualizacja: 1 sierpnia 2025

Daj klientom dodatkowy powód do zakupów z aplikacją PragmaPay

Mocna konkurencja na rynku e-commerce zachęca, a wręcz wymaga od sklepów internetowych, szukania coraz to nowszych sposobów na przyciągnięcie klienta. Zobacz, jak możesz to zrobić z aplikacją PragmaPay. Teraz mamy dla Ciebie specjalną promocję!

Kup teraz, zapłać później z PragmaPay

Dynamicznie rosnący rynek e-commerce rzuca kolejne wyzwania sprzedającym, którzy muszą dostosowywać swoje sklepy internetowe i ich ofertę do zmieniających się nawyków zakupowych klientach. Ci z kolei chcą dziś robić zakupy szybko, łatwo i bezpiecznie. Dodatkową zachętą jest dla nich szeroki wybór płatności – jedni chcą płacić kartą, inni szybkim przelewem albo wygodnymi systemami BLiK lub Google Pay. Jeszcze inni chcą mieć dzisiaj w sklepie internetowym wybór rat lub odroczonej płatności i nie martwić się w dniu zakupu uciekającą gotówką. Co to znaczy?

Sprawdź, jak zmieniały się metody płatności w sklepach online na przestrzeni lat.

Odroczone płatności i rozłożenie na raty to coraz popularniejsza metoda zapłaty za towar w sklepach online. W dużym skrócie: pozwalają one na cieszenie się zakupami tu i teraz, ale opłata za nie może być odłożona w czasie nawet do 60  kolejnych dni. Takie rozwiązanie oferuje PragmaPay, czyli aplikacja, którą znajdziesz w naszym App Store i zintegrujesz ze sklepem internetowym Shoper. Dasz tym samym swoim klientom dodatkowy argument, by robili u Ciebie zakupy:  60-dniowe odroczenie płatności lub rozłożenie jej nawet na wygodne  12 rat

Aplikację PragmaPay znajdziesz w Panelu administracyjnym swojego sklepu Shoper, w zakładce: Dodatki i integracje > Aplikacje.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo

Rys 2. Aplikacja umożliwiająca rozłożenie płatności za zakupy na raty.

Jak działa aplikacja PragmaPay w sklepach Shoper?

Zasada działania aplikacji jest bardzo prosta: jeżeli zdecydujesz się na integrację swojego sklepu internetowego z wtyczką PragmaPay, Twoi klienci będą mogli podczas finalizowania zakupów skorzystać z odroczonych płatności o 14, 30, 60 dni lub rozłożyć ją na raty (3, 6, 9, 12). 

Ważne! Klienci firmowi robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym na platformie Shoper będą mogli ująć w kosztach firmy całość raty, co sprawia, że to również świetny sposób na wygenerowanie odpowiedniego poziomu kosztów dla firmy, rozłożonych nawet na trzy lata.

Gdy klient wybierze liczbę rat, będzie mógł przejść do wypełnienia krótkiego wniosku ratalnego. Po jego zaakceptowaniu, Twój sklep natychmiast otrzyma płatność za zakupione produkty, a dalsza część procesu ratalnego odbywa się już między klientem a PragmaPAY. Co więcej, PragmaPay zobowiązuje się do przejęcia ryzyka niewypłacalności klienta, a umowa ratalna zawierana jest bezpośrednio z klientem końcowym, dzięki czemu po otrzymaniu należności za zamówienie możesz spokojnie przejść do dalszej pracy i obsługiwać kolejnych kupujących.

Przykład: pan Mateusz chce dokonać zakupów firmowych na stronie Twojego sklepu internetowego. W koszyku umieszcza kilka produktów o łącznej wartości 2 600 zł. Następnie wybiera sposób płatności – PragmaPay – i decyduje się na rozłożenie zakupu na 6 miesięcy. Już po wyborze tej cyfry, wyświetla mu się informacja o wysokości rat. Pan Mateusz następnie potwierdza zamówienie i trafia na stronę wniosku ratalnego, który wypełnia w trzech szybkich krokach, po czym weryfikuje przelewem na kwotę 1 zł z rachunku firmowego. Twój sklep otrzymuje środki za zamówienie przelewem błyskawicznym od PragmaPay.

Przykładowy widok zawartości koszyka i metod płatności

Rys 3. Przykład zastosowania płatności PragmaPay – podgląd koszyka w sklepie Wagner Polska.

Jakie korzyści przynosi aplikacja PragmaPay?

Aplikacja PragmaPay niesie za sobą szereg korzyści dla Twojego sklepu internetowego.

  • Po pierwsze: dzięki  PragmaPay udostępniasz swoim klientom możliwość zrobienia zakupów w wygodny sposób, co realnie zwiększa atrakcyjność oferty Twojego e-sklepu,
  • Po drugie: oferując klientom raty, nie angażujesz żadnych środków finansowych należących do Twojej firmy. To PragmaPay opłaca zamówienie, a następnie pilnuje, by należność została zwrócona,
  • Po trzecie: pieniądze za dokonane w ten sposób zakupy otrzymasz na konto sklepu od razu, przez co nie musisz martwić się o ich odzyskiwanie. Wszelkie ryzyko związane z ewentualną niewypłacalnością klienta bierzemy na siebie,
  • Po czwarte: aplikacja, którą dodasz do swojego sklepu internetowego Shoper, wyposażona jest w szereg opcji, które skonfigurujesz według własnego upodobania. Do wyboru są między innymi warianty liczb rat, które możesz zaproponować swoim klientom albo opcje dostawy. Część ustawień jest jednak konieczna dla prawidłowego działania wtyczki,
  • Po piąte: dzięki elastycznemu podejściu do klientów i zaoferowaniu im dodatkowej metody płatności, dostarczysz do swojego sklepu większą liczbę klientów i zapewnisz sobie wzrost ilości i wartości sprzedaży.

Ile kosztuje aplikacja PragmaPay?

Instalacja aplikacji PragmaPay na Shoper, nic nie kosztuje. Ty zapłacisz marżę od transakcji dopiero w momencie, gdy klient zakupi produkt. Twój koszt będzie wynosił od 1,3% do 2,3%, zależy on od wyboru okresu finansowania przez klienta. Koszt wyliczany jest na podstawie kwoty brutto kupowanego towaru.

Co zyskają Twoi klienci? Poza obopólną korzyścią, jaką jest nowa forma płatności do wyboru, klienci sklepu, którym zarządzasz, będą mogli zakupić potrzebne im produkty bez konieczności oczekiwania na przyznanie pożyczki. Zamiast tego mogą wysłać wniosek ratalny z poziomu Twojego sklepu, a następnie ich zamówienie trafi od razu do realizacji – dzieje się tak dlatego, że Twój sklep otrzymuje pieniądze natychmiast. Dzięki temu skróceniu ulega czas oczekiwania na zamówione produkty.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że całość procesu ratalnego odbywa się online – klienci nie muszą odwiedzać żadnych placówek, składać papierowych dokumentów czy podpisywać wniosków. Weryfikacja klienta odbywa się poprzez przelew weryfikacyjny na kwotę 1 zł.

W ramach systemu ratalnego PragmaPay, klienci Twojego sklepu otrzymają limit kwotowy, który mogą wykorzystywać do powtarzających się zakupów – może to mieć pozytywny wpływ na ich powracalność. Zamiast składać wniosek o raty za każdym razem, gdy będą chcieli kupić coś na firmę, będą mogli po prostu opłacić zamówienie z pomocą przyznanego wcześniej limitu.

Ważne! Wysokość limitu dla klientów Twojego sklepu może wynieść od 500 do nawet 50 tys. zł brutto! 

Ostatnią, ale nie mniej ważną zaletą skorzystania z systemu ratalnego PragmaPay, jest czas realizacji finansowania – w standardowym procesie od momentu złożenia wniosku do wpływu środków na konto sklepu mija nie więcej niż dwie godziny.

Proces ten może się przedłużyć w wyjątkowych sytuacjach – na przykład w przypadku braku pomyślnej weryfikacji przelewem weryfikującym ze strony klienta lub gdy wniosek ratalny przekracza kwotę limitu – 50 tys. zł. W takim przypadku pracownik PragmaPay kontaktuje się bezpośrednio z klientem i przedstawia mu indywidualną ofertę.

Ile zapłacą Twoi klienci?

Przykładowe koszty zakupów: klient zamawia towar o łącznej wartości 1 tys. zł brutto. Płatność zdecydował się podzielić na 12 rat. W takim przypadku wysokość raty będzie wynosić1601 zł, a koszt całych zakupów dla klienta wyniesie 1 160 zł.

Ważne! Klienci firmowi robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym na platformie Shoper będą mogli ująć w kosztach firmy całość raty, co sprawia, że to również świetny sposób na wygenerowanie odpowiedniego poziomu kosztów dla firmy, rozłożonych nawet na trzy lata.

Jak zainstalować aplikację PragmaPay w sklepie Shoper?

Instalacja aplikacji PragmaPay na Shoper to stosunkowo łatwy proces, który można zamknąć w kilku krokach. Aby maksymalnie uprościć tę procedurę, przygotowaliśmy praktyczny poradnik w formie wideo, dzięki któremu samodzielnie zainstalujesz wtyczkę i zintegrujesz swój sklep internetowy z płatnościami odroczonymi i systemem ratalnym PragmaPay.

Jeżeli potrzebujesz więcej pomocy z przejściem przez proces instalacji i konfiguracji aplikacji PragmaPay, przeczytaj tutaj kompletną instrukcję.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności