Data publikacji: 14 listopada 2025 Aktualizacja: 14 listopada 2025

Aplikacja: MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu

Integracja z MailerLite za pomocą darmowej aplikacji, umożliwia właścicielom sklepów Shopera rozpocząć lub rozwinąć działania e-mail marketingowe w swoim sklepie. Dzięki integracji w prosty sposób możesz połączyć Twój sklep internetowy z MailerLite, a Twoje dane np. subskrybenci, produkty, kategorie czy zamówienia, będą automatycznie synchronizowane i gotowe do użycia w kampaniach marketingowych. Ponadto integracja zapewnia dostęp do dodatkowych funkcji e-commerce w MailerLite, jak automatyzacje z porzuconym koszykiem czy bloki produktów w szablonach e-mail.

Instalacja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu na platformie sklepowej Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje > Aplikacje i wyszukaj: MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ.
Instalacja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Rys 1. Zainstaluj aplikację MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu
Instalacja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Rys 1. Zainstaluj aplikację MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu
Po akceptacji regulaminu Appstore kliknij: Instaluj
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Instalacja
Rys 2. Złóż zamówienie na abonament aplikacji MailerLite w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Instalacja
Rys 2. Złóż zamówienie na abonament aplikacji MailerLite w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij ikonkę konfiguracji pokazaną na obrazku poniżej.
Konfiguracja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Rys 3. Zacznij korzystać z aplikacji MailerLite w swoim sklepie Shoper.
Konfiguracja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Rys 3. Zacznij korzystać z aplikacji MailerLite w swoim sklepie Shoper.

Konfiguracja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu na platformie sklepowej Shoper

Łączenie konta MailerLite ze sklepem Shoper

Jeśli posiadasz konto w MailerLite, kliknij: Połącz z MailerLite (A). Jeśli chcesz zarejestrować nowe konto, kliknij: Zarejestruj się za darmo (B).
Za pomocą aplikacji w sklepie Shoper zaloguj się do MailerLite lub założ konto
Rys 4. Logowanie do MailerLite z poziomu aplikacji
Za pomocą aplikacji w sklepie Shoper zaloguj się do MailerLite lub założ konto
Rys 4. Logowanie do MailerLite z poziomu aplikacji
MailerLite poprosi o dostęp do Twojego sklepu. Aby go udzielić, kliknij: Autoryzuj.
Autoryzacja połączenia MailerLite i sklepu Shoper
Rys 5. Autoryzuj połączenie MailerLite i sklepu Shoper
Autoryzacja połączenia MailerLite i sklepu Shoper
Rys 5. Autoryzuj połączenie MailerLite i sklepu Shoper

Jak zsynchronizować konta klientów w Shoper z MailerLite?

Po autoryzacji system poprosi Cię o wybranie grupy subskrybentów w MailerLite, do której zostaną dodani klienci z Twojego sklepu Shoper. Możesz wybrać z listy Twoich istniejących grup lub stworzyć nową.
Łączenie grup subsrybentów MailerLite z grupami w subsrybentów w Shoper
Rys 6. Połącz grupy subskrybentów MailerLite i sklepu Shoper lub utwórz nowe
Łączenie grup subsrybentów MailerLite z grupami w subsrybentów w Shoper
Rys 6. Połącz grupy subskrybentów MailerLite i sklepu Shoper lub utwórz nowe
Zdecyduj czy chcesz zsynchronizować wszystkich klientów, czy tylko tych, którzy wyrazili zgodę na komunikaty marketingowe (znajdują się w grupie subskrybentów).
Decydowanie o tym którzy klienci sklepu maja być zsynchronizowani w kontem w MailerLite
Rys 7. Decydowanie o tym, którzy klienci sklepu mają być zsynchronizowani w kontem w MailerLite
Decydowanie o tym którzy klienci sklepu maja być zsynchronizowani w kontem w MailerLite
Rys 7. Decydowanie o tym, którzy klienci sklepu mają być zsynchronizowani w kontem w MailerLite

Zsynchronizuj wszystkie: wybranie tej opcji spowoduje, że wszyscy Twoi klienci zostaną dodani do MailerLite, niezależnie od tego, czy wyrazili zgodę na marketing, czy nie.
Tylko ze zgodami: wybranie tej opcji spowoduje, że tylko klienci, którzy akceptują marketing zostaną dodani do MailerLite.

Dostępna jest też opcja: Uruchom ścieżkę automatyzacji dla zaimportowanych odbiorców. To funkcja, która odnosi się do automatyzacji tworzonych w MailerLite, czyli automatycznych ścieżek wiadomości e-mail (lub innych akcji), które możesz ustawić na koncie raz, a które potem będą pracować za Ciebie. Więcej o automatyzacjach dowiesz się z tego artykułu. Jeśli jeszcze nie posiadasz żadnych automatyzacji, możesz, ale nie musisz ich tworzyć na tym etapie.

Jeśli zaznaczysz tę opcję, każdy odbiorca zaimportowany z Twojego sklepu Shoper do MailerLite, zostanie dodany do Twoich obecnych i przyszłych automatyzacji, pod warunkiem że spełni kryteria wyzwalaczy danej automatyzacji (np. dołączenie do grupy, aktualizacja pola dodatkowego). 

Funkcje dostępne w ramach integracji MailerLite x Shoper

1. Synchronizacja danych i śledzenie sprzedaży

Kiedy synchronizujesz swoich klientów Shoper z MailerLite, wszystkie ich dane są synchronizowane, w tym imię, nazwisko, adres e-mail i informacje o zamówieniach. Te informacje są dodawane do pól dodatkowych odbiorców.

Pola dodatkowe dotyczące sklepu Shoper:

  • [Nazwa sklepu] Łączna wartość zakupów – łączna suma środków wydanych przez klienta w sklepie Shoper.
  • [Nazwa sklepu] Liczba zamówień – liczba zamówień dokonanych przez klienta.
  • [Nazwa sklepu] Zgoda marketingowa – informacja na temat zgód lub braku zgód marketingowych.

Możesz również śledzić sprzedaż dokonaną dzięki kampaniom, aby zmierzyć sukces Twoich działań e-mail marketingowych.

Aby śledzić sprzedaż dokonaną dzięki kampaniom w panelu MailerLite:

Tutaj możesz znaleźć liczbę zamówień dokonanych za pośrednictwem tej kampanii, całkowity wygenerowany przychód oraz procent odbiorców, którzy przekonwertowali na sprzedaż.

2. Precyzyjna segmentacja odbiorców

Po wykonanej integracji i synchronizacji danych, na Twoim koncie MailerLite znajdziesz 6 automatycznie utworzonych segmentów Twoich klientów. Dzięki temu nie tylko możesz na bieżąco monitorować liczbę klientów z danej kategorii, ale także oszczędzić czas na Tworzeniu takich segmentów ręcznie i użyć ich w automatyzacjach czy kampaniach e-mail.

Aby zobaczyć segmenty, w panelu MailerLite przejdź do zakładki Odbiorcy -> Segmenty.

Znajdziesz tam 6 segmentów:

  • [Nazwa sklepu] Klienci z zaakceptowanymi zgodami marketingowymi
  • [Nazwa sklepu] Nowi klienci 
  • [Nazwa sklepu] Zarejestrowani użytkownicy, którzy jeszcze nie dokonali zakupu 
  • [Nazwa sklepu] Klienci wydający najwięcej (500 zł i więcej)
  • [Nazwa sklepu] Klienci powracający (5 lub więcej razy)
  • [Nazwa sklepu] Klienci powracający i wydający najwięcej

3. Bloki produktowe w Twoich newsletterach, landing page’ach i stronach internetowych

Możesz dodawać produkty ze sklepu bezpośrednio do newsletterów, landing page’y i stron za pośrednictwem intuicyjnych kreatorów drag & drop. Bloki produktowe automatycznie importują zdjęcia, opisy i ceny Twoich produktów i linkują bezpośrednio do Twojego sklepu Shoper.

Aby dodać blok produktowy do swoich newsletterów w panelu MailerLite:

Otwórz swój edytor kampanii.
W lewym pasku bocznym użyj rozwijanego menu, aby wybrać bloki integracji E-commerce.
Przeciągnij i upuść preferowany blok produktowy do swojego newslettera.
Kliknij blok produktowy, aby go wybrać.
W prawym pasku bocznym kliknij Dodaj produkty z Twojego sklepu.

Pojawi się okienko, w którym możesz wybrać produkty, które chcesz wyświetlić.
Po wybraniu produktu kliknij Wstaw.

Jeśli chcesz edytować informacje wyświetlane w bloku produktowym, kliknij blok produktowy, aby go wybrać. Następnie na pasku bocznym kliknij ikonę ołówka obok swojego produktu.

Tutaj możesz edytować nazwę produktu, adres URL, cenę i przycisk CTA.

Bloki produktowe dla landing page’y i stron internetowych możesz znaleźć bezpośrednio w edytorze stron. Zlokalizuj blok produktowy w sekcji Elementy -> Specjalny -> Produkty i dodawaj produkty analogicznie, jak w przypadku kreatora newsletterów.

4. Zaawansowane automatyzacje

Dzięki integracji możesz odzyskać porzucone koszyki i automatyzować komunikację po zakupie z danej kategorii lub produktu, dzięki funkcji automatyzacji z dedykowanymi scenariuszami dla e-commerce. Możesz skorzystać z gotowych scenariuszy lub stworzyć własną ścieżkę automatyzacji od zera.

Do wyboru masz 4 wyzwalacze e-commerce:

  • Porzucony koszyk
  • Zakup dowolnego produktu
  • Zakup konkretnego produktu
  • Zakupy z kategorii

Szczegółowe instrukcje znajdziesz w naszym poradniku: jak stworzyć automatyzację.

5. Dodawanie formularzy typu pop-up

Aby dodać formularz typu pop-up z MailerLite do Twojego sklepu w Shoper, upewnij się, że masz utworzony formularz na swoim koncie MailerLite. Jeśli go jeszcze nie posiadasz, zobacz poradnik, jak utworzyć formularz pop-up.

Mając utworzony formularz pop-up:

W panelu sklepu Shoper, przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje, odszukaj aplikację: MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu i kliknij ikonę jej konfiguracji.
Konfiguracja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Konfiguracja aplikacji MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu w panelu sklepu Shoper
Następnie w zakładce: Ustawienia (A), w sekcji: Włącz lub wyłącz pop-upy, kliknij: Włączone (B).

W ustawieniach aplikacji MailerLite w panelu Shoper włącz wyświetlanie okien pop-up
Rys 11. Włącz pop-upy w ustawieniach
W ustawieniach aplikacji MailerLite w panelu Shoper włącz wyświetlanie okien pop-up
Rys 11. Włącz pop-upy w ustawieniach
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zintegrować system e-mail marketingowy MailerLite ze sklepem internetowym Shoper?
  • Jak zainstalować aplikację MailerLite: Automatyzacja e-mail marketingu
  • Jak utworzyć lub połączyć grupy subskrybentów w sklepie z MailerLite?
  • Jakie funkcje dostępne są w MailerLite?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności