Aktywacja wyświetlania najniższej ceny produktu dla 30 dni sprzed obniżki

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 28 września 2024

Jak włączyć automatyczny mechanizm wyliczania cen dla przecenionych produktów?

Aby włączyć wyświetlanie najniższej ceny produktu z 30 dni przed promocją, aktywuj zalecany automatyczny mechanizm wyliczania cen.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Ustawienia produktów (C). W sekcji: Ceny produktów zaznacz opcję: Pokaż najniższą cenę z 30 dni przed obniżką (zalecenia dyrektywy Omnibus) – (D) i ZAPISZ zmiany na dole ekranu. Dzięki temu aktywujesz wyświetlanie najniższej ceny z 30 dni dla produktów będących w promocji.
Panel administracyjny sklepu Shoper Ustawienia > Ustawienia produktów > Pokaż najniższą cenę z 30 dni
Rys 1. Włączanie najniższej ceny produktu z 30 dni przed promocją w ustawieniach cen produktów.
Panel administracyjny sklepu Shoper Ustawienia > Ustawienia produktów > Pokaż najniższą cenę z 30 dni
Rys 1. Włączanie najniższej ceny produktu z 30 dni przed promocją w ustawieniach cen produktów.
Od tej chwili możesz decydować, które informacje o promowanych produktach mają być wyświetlane zarówno na listach produktów i w modułach produktowych, jak i w karcie produktu. Przejdź do: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Lista produktów (D).

Znajdziesz tutaj następujące opcje (E):

  • Pokazuj cenę regularną (dla produktów w promocji),
  • Pokazuj najniższą cenę z 30 dni przed obniżką – zalecamy jej włączenie.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Lista produktów > Pokaż cenę regularną i pokaż najniższą cenę z 30 dni przed obniżką
Rys 2. Aktywuj funkcję ceny regularnej i ceny z 30 dni przed obniżką na liście produktów.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Lista produktów > Pokaż cenę regularną i pokaż najniższą cenę z 30 dni przed obniżką
Rys 2. Aktywuj funkcję ceny regularnej i ceny z 30 dni przed obniżką na liście produktów.

W zakładce: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D) znajdziesz opcję Data zakończenia promocji (E). Ta opcja jest domyślnie wyłączona.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Lista produktów > Data zakończenia promocji
Rys 3. Włącz opcję wyświetlania daty zakończenia promocji dla produktów.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Lista produktów > Data zakończenia promocji
Rys 3. Włącz opcję wyświetlania daty zakończenia promocji dla produktów.
Przejdź do tworzenia promocji (zgodnie z instrukcją: Jak dodać produkt do promocji?). Informacja o najniższej cenie produktu wyliczy się i pojawi automatycznie na karcie produktu oraz w pozostałych miejscach określonych w punkcie 4 tej instrukcji.
Podczas włączania promocji będziesz mieć możliwość podejrzenia, jaka cena (również dla wszystkich poziomów cenowych, jeżeli z nich korzystasz) będzie wyświetlona twoim klientom, jeśli promocję rozpoczniesz w tym momencie.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Produkt > Promocje > Najniższa cena produktu dyrektywa Omnibus
Rys 4. Przykładowa informacja o zalecanym mechanizmie wyliczania najniższej ceny produktu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Produkt > Promocje > Najniższa cena produktu dyrektywa Omnibus
Rys 4. Przykładowa informacja o zalecanym mechanizmie wyliczania najniższej ceny produktu.

Jeżeli produkt jest dostępny w sprzedaży krócej niż 30 dni przed rozpoczęciem promocji, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.

Jeżeli w ostatnich 30 dniach przed promocją produkt był kilka razy w promocji (lub jego cena regularna była niższa od aktualnej ceny promocyjnej), pod uwagę brana jest najniższa cena produktu dostępna dla klienta w tym okresie. Dotyczy to również sytuacji, w której produkt był niedostępny z powodu braków magazynowych, ale widoczny w sklepie.

Jeśli mimo włączenia opcji i wyczyszczenia pamięci cache sklepu nie widzisz zmian od strony klienta, upewnij się, że pliki źródłowe TPL są aktualne. Jeżeli są zmodyfikowane – wprowadź odpowiednie zmiany.

W razie trudności skonsultuj się z opiekunem technicznym swojego sklepu (jeśli korzystasz z usługi Shoper Premium) lub wyślij e-mail na adres: bok@shoper.pl.

W ramach dyrektywy Omnibus dokonaj jeszcze poniższych zmian:
– jeżeli w swoim sklepie zbierasz opinie o produktach, musisz spełnić obowiązek informacyjny o działaniu opinii w sklepie. Instrukcję, jak to zrobić znajdziesz w artykule: Gdzie włączyć opinie o produkcie?
– jeżeli korzystasz z aplikacji Shoper Regulaminy, pobierz dostępną aktualizację i dostosuj do zmian treść regulaminu sklepu przed 1 stycznia 2023 roku.

Więcej informacji na temat dyrektywy Omnibus i wskazówek jak dostosować swój sklep do jej wymagań, znajdziesz w naszym artykule na blogu: O tych zmianach w prawie dla e-commerce musisz wiedzieć.

Manualna zmiana ceny produktu sprzed 30 dni

Instrukcja: jak zmienić wartość ceny regularnej produktu w razie pomyłki?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak włączyć opcję wyświetlania najniższej ceny dla 30 dni sprzed obniżki?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności