Aplikacja: Fakturownia

Data publikacji: 26 lipca 2021 Ostatnia aktualizacja: 12 sierpnia 2024

Obszar działania aplikacji Fakturownia – prosty program do faktur dla Twojego sklepu: Panel administracyjny sklepu.

Na co pozwala aplikacja Fakturownia?

Aplikacja Fakturownia automatyzuje proces wystawiania faktur i paragonów do zamówień w Twoim sklepie internetowym na platformie Shoper. Główna funkcja integracji to automatyczne generowanie faktur na podstawie opłaconych zamówień w sklepie internetowym. Dodatkowo Fakturownia może automatycznie wysłać fakturę do klienta, a także bezpiecznie ją przechować dla potrzeb księgowych.

Aby zacząć korzystać z integracji należy posiadać konto w systemie Fakturownia oraz wykonać kilka prostych kroków w celu połączenia obydwu systemów.

Instalacja aplikacji Fakturownia – prosty program do faktur dla Twojego sklepu

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj aplikację: Fakturownia – prosty program do faktur dla Twojego sklepu, a następnie kliknij przycisk: BEZPŁATNIE TESTUJ PRZEZ 14 DNI (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Fakturownia.pl - Prosty program do faktur dla Twojego sklepu
Rys 1. Wypróbuj działanie programu Fakturownia w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Fakturownia.pl - Prosty program do faktur dla Twojego sklepu
Rys 1. Wypróbuj działanie programu Fakturownia w sklepie Shoper.
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij przycisk: Instaluj (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Fakturownia.pl - Prosty program do faktur > Instalacja
Rys 2. Zaakceptuj regulaminy i rozpocznij instalację programu Fakturownia.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Fakturownia.pl - Prosty program do faktur > Instalacja
Rys 2. Zaakceptuj regulaminy i rozpocznij instalację programu Fakturownia.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje.

Jak skonfigurować aplikację Fakturownia – prosty program do faktur dla Twojego sklepu?

Integracja wymaga posiadania konta w systemie Fakturownia.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B), a następnie kliknij ikonę konfiguracji Fakturowni (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturowania.pl - Prosty program dla faktur dla Twojego sklepu
Rys 3. Skonfiguruj integrację Fakturowni ze sklepem Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturowania.pl - Prosty program dla faktur dla Twojego sklepu
Rys 3. Skonfiguruj integrację Fakturowni ze sklepem Shoper.
Teraz zaloguj się (A) do swojego konta w Fakturowni. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta – kliknij zarejestruj (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturowania.pl > Konfiguracja > Logowanie
Rys 4. Podaj login i hasło do konta Fakturownia lub zarejestruj nowe konto.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturowania.pl > Konfiguracja > Logowanie
Rys 4. Podaj login i hasło do konta Fakturownia lub zarejestruj nowe konto.
Po poprawnym zalogowaniu się możesz już korzystać z integracji.

Ustawienia integracji sklepu z systemem Fakturownia

Dostosowanie integracji z systemem Fakturownia do specyfiki Twojego sklepu internetowego jest prostsze niż myślisz. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturownia > Ustawienia i skonfigurujesz ustawienia swojej integracji.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturownia > Ustawienia
Rys 5. Z poziomu aplikacji Fakturownia posiadasz dostęp do ustawień integracji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Fakturownia > Ustawienia
Rys 5. Z poziomu aplikacji Fakturownia posiadasz dostęp do ustawień integracji.

Dostęp do ustawień uzyskasz także bezpośrednio w Twoim koncie Fakturowni, przechodząc do zakładki Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > Shoper > Ustawienia.

Konto Fakturownia > Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > Shoper >Ustawienia
Rys 6. Na koncie Fakturownia znajdziesz ustawienia dotyczące integracji ze sklepem Shoper.
Konto Fakturownia > Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > Shoper >Ustawienia
Rys 6. Na koncie Fakturownia znajdziesz ustawienia dotyczące integracji ze sklepem Shoper.

Ustawienia generowania dokumentów Fakturownia

Na sam początek, wybierz dział, w ramach którego będą wystawiać się dokumenty sprzedaży w Fakturownia
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Dokumenty sprzedaży
Rys 7. Rozwiń listę i wybierz dział Fakturowni do wystawiania faktur.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Dokumenty sprzedaży
Rys 7. Rozwiń listę i wybierz dział Fakturowni do wystawiania faktur.

Dane wystawcy faktury pokrywają się z danymi, jakie sprzedawca wprowadził bezpośrednio w zakładce Ustawienia > Dane firmy w Fakturowni

Aktualizacja i zmiana danych sprzedawcy w panelu Fakturowni nie ma wpływu na dane ustawione w sklepie Shoper.

Wybierz, jaki status zamówienia powinien wywoływać wystawienie dokumentu sprzedaży. Możesz wybrać także kilka statusów – dokument wystawi się dla statusu, który nastąpi jako pierwszy.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Status zamówienia
Rys 8. Zdecyduj, przy których statusach zamówienia program będzie wystawiać faktury.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Status zamówienia
Rys 8. Zdecyduj, przy których statusach zamówienia program będzie wystawiać faktury.
Jeśli chcesz wystawiać korekty, zaznacz odpowiednią opcję i wskaż statusy, które mają generować faktury korygujące.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Korekty
Rys 9. Wybierz statusy zamówienia do generowania korekty w programie Fakturownia.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Korekty
Rys 9. Wybierz statusy zamówienia do generowania korekty w programie Fakturownia.
Zaznacz, jaki rodzaj dokumentu powinien generować się do zamówień w systemie Fakturownia
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Rodzaj dokumentu
Rys 10. Wybierz typ dokumentu, który będzie wystawiany w programie Fakturownia.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Rodzaj dokumentu
Rys 10. Wybierz typ dokumentu, który będzie wystawiany w programie Fakturownia.
Jeśli chcesz, wybierz także dodatkowe ustawienia. Możesz ustawić m.in. wysyłkę dokumentów do Klienta, widoczność dostawy, ukrywanie numeru zamówienia, czy pomijanie wystawiania dokumentów za 0 zł. Najedź kursorem na literkę „i” przy wybranym ustawieniu, aby dowiedzieć się więcej.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Dodatkowe ustawienia
Rys 11. Zapoznaj się z dodatkowymi ustawieniami dla integracji Fakturownia z Shoper.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Dodatkowe ustawienia
Rys 11. Zapoznaj się z dodatkowymi ustawieniami dla integracji Fakturownia z Shoper.

Gdy zaznaczysz opcję wysyłania dokumentu do klienta, pole z nr NIP stanie się niedostępne do edycji. Aby zmienić nr NIP, należy ustawić opcję wysyłania dokumentu do klienta jako nieaktywną.

Ustawienia synchronizacji magazynów w Fakturowni

Jeśli chcesz, możesz skorzystać z podstawowej synchronizacji magazynów (A). Włączenie tej opcji spowoduje jednostronną synchronizację stanów produktów, względem magazynu w Fakturowni.

W tej zakładce możesz wybrać m.in. sposób łączenia produktów, ujednolicenie cen, czy wybrać odpowiedni magazyn. Najedź kursorem na literkę „i” przy wybranym ustawieniu (B), aby dowiedzieć się więcej.

Fakturownia > Ustawienia Shoper > Magazyny
Rys 12. Aktywuj opcję synchronizacji stanów magazynowych w Fakturownia.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Magazyny
Rys 12. Aktywuj opcję synchronizacji stanów magazynowych w Fakturownia.

Jeśli chcesz dokonać początkowej synchronizacji wszystkich produktów, kliknij: Synchronizuj produkty z Fakturownią. Kolejne synchronizacje będą odbywać się automatycznie.

Fakturownia > Ustawienia Shoper > Magazyny > Synchronizacja
Rys 13. Rozpocznij proces synchronizacji wszystkich produktów sklepu Shoper z Fakturownią.
Fakturownia > Ustawienia Shoper > Magazyny > Synchronizacja
Rys 13. Rozpocznij proces synchronizacji wszystkich produktów sklepu Shoper z Fakturownią.

Na sam koniec nie zapomnij zapisać swoich ustawień, klikając: Zapisz

Z panelu Ustawień aplikacji, możesz także zobaczyć status realizacji dokumentów sprzedaży do Twoich zamówień.

Fakturownia >Ustawienia Shoper > Ostatnie dokumenty
Rys 14. Przejrzyj listę utworzonych faktur do zamówień w sklepie Shoper.
Fakturownia >Ustawienia Shoper > Ostatnie dokumenty
Rys 14. Przejrzyj listę utworzonych faktur do zamówień w sklepie Shoper.

Dodatkowe materiały informacyjne

Więcej informacji na temat obsługi znajdziesz w: Instrukcja do aplikacji Shoper vs. Fakturownia.

Wideo: integracja systemu Fakturownia z platformą Shoper

Obejrzyj film instruktażowy jak zintegrować system Fakturownia z platformą Shoper na YouTube.

Wideo poradnik: konfiguracja modułu Fakturownia w sklepie Shoper

Poznaj zaawansowane systemy ERP, które pomagają zarządzać sprzedażą, księgowością i magazynem w sklepie internetowym.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co zyskasz z programem do faktur dla e-sklepu Shoper?
  • Jak zainstalować moduł Fakturownia na platformie Shoper?
  • Jak połączyć sklep Shoper z kontem Fakturowni?
  • Jak zmienić ustawienia w aplikacji Fakturownia – prosty program do faktur dla Twojego sklepu?
  • Jakie inne materiały pomocą Ci w integracji sklepu z Fakturownią?
  • Wideo poradnik: jak zweryfikować działanie integracji z systemem Fakturownia?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności