Aplikacja: Homebook (feed)

Data publikacji: 13 czerwca 2019 Ostatnia aktualizacja: 12 sierpnia 2024

Generuj konfigurowalny plik XML z produktami z Twojego sklepu.

Aplikacja umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów, które mają znaleźć się w pliku oraz rozbudowaną konfigurację samego feeda. Dzięki niej masz pełną kontrolę jakie produkty i w jaki sposób znajdują się w pliku, przez co Twoje działania marketingowe będą skuteczniejsze i bardziej efektywne.

Zastosowanie aplikacji Homebook

Za pomocą aplikacji możesz:

  • ustawić aby wybrane magazynowe warianty stały się osobnymi produktami w pliku,
  • dokonać mapowania wymaganych atrybutów.

W dodatku możesz skonfigurować, które produkty mają się znaleźć w pliku, ze względu na:

  • producentów,
  • kategorie,
  • cenę,
  • stan magazynowy,
  • priorytet.

A także wykluczyć lub uwzględnić produkty:

  • z ceną promocyjną,
  • będące nowościami,
  • będące bestsellerami,
  • będące zestawami.

Oczywiście poza stosowaniem powyższych filtrów możesz ręcznie wybrać produkty, które mają być uwzględnione lub wykluczone, za pomocą masowych akcji.

Proces instalacji aplikacji Homebook w Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Homebook na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Homebook
Rys 1. Dodaj aplikację Homebook do sklepu internetowego na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Homebook
Rys 1. Dodaj aplikację Homebook do sklepu internetowego na platformie Shoper.
Po akceptacji regulaminu Appstore (A), kliknij przycisk: Zamawiam (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Homebook > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Aby skorzystać z aplikacji Homebook, należy zamówić i opłacić abonament w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Homebook > Zamawianie abonamentu
Rys 2. Aby skorzystać z aplikacji Homebook, należy zamówić i opłacić abonament w sklepie Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji, znajdziesz ją w sekcji Panelu administracyjnego sklepu: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonę konfiguracji (C), aby przejść do ustawień aplikacji.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook
Rys 3. Przejdź do podstawowych ustawień aplikacji generującej feed produktowy dla serwisu Homebook.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook
Rys 3. Przejdź do podstawowych ustawień aplikacji generującej feed produktowy dla serwisu Homebook.

Jak skonfigurować aplikację Homebook w sklepie Shoper?

Po kliknięciu ikony ołówka na ekranie zostanie wyświetlona zawartość zakładki: Feed produktowy. W menu po lewej stronie przejdź do zakładki: Konfiguracja.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Brak konfiguracji
Rys 4. Podstawowe ustawienia feeda ustawisz w zakładce: Konfiguracja.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Brak konfiguracji
Rys 4. Podstawowe ustawienia feeda ustawisz w zakładce: Konfiguracja.

W wyświetlonym formularzu konfiguracji uzupełnij podstawowe ustawienia feeda, czyli pliku XML zawierającego produktu ze sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja
Rys 5. Ustaw warianty, rozmiary, terminy wysyłki i inne ustawienia w pliku XML z produktami dla Homebook.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja
Rys 5. Ustaw warianty, rozmiary, terminy wysyłki i inne ustawienia w pliku XML z produktami dla Homebook.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja > Dostępność
Rys 6. Wybierz wartość dostępności według terminów wysyłki dla produktów w feedzie produktowym.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja > Dostępność
Rys 6. Wybierz wartość dostępności według terminów wysyłki dla produktów w feedzie produktowym.

Po uzupełnieniu wymaganych terminów wysyłki, ramka zmieni kolor z czerwonego na neutralny i po zapisaniu ustawień otrzymasz komunikat, że mapowanie zostało poprawnie zapisane.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja > Mapowanie zostało poprawnie zapisane
Rys 7. Przykładowy widok komunikatu o zapisaniu procesu mapowania w aplikacji Homebook.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Konfiguracja > Mapowanie zostało poprawnie zapisane
Rys 7. Przykładowy widok komunikatu o zapisaniu procesu mapowania w aplikacji Homebook.

Wartości po lewej to podane w sklepie etykiety dostępności, natomiast w ramkach po prawej znajdują się dostępne opcje dostawy podane w dniach wg Ceneo (takiej nomenklatury wymaga Ceneo – w pliku XML zamiast „1 dzień” należy podawać pojedynczą cyfrę: „1”). Aplikacja Homebook uzupełni poprawnie te wartości w pliku XML.

W zakładce: Filtrowanie możesz określić, które produkty z Twojego sklepu powinny zostać dodane (lub zostać wykluczone) w pliku XML (tzw. feed produktowy).

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Filtrowanie
Rys 8. Zdecyduj o produktach uwzględnianych w feedzie (pliku XML) dla portalu Homebook.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Filtrowanie
Rys 8. Zdecyduj o produktach uwzględnianych w feedzie (pliku XML) dla portalu Homebook.

Po wprowadzeniu ustawień i zapisaniu zmian – na ekranie zostanie wyświetlony komunikat, że konfiguracja została poprawnie zapisana. W zakładce: Feed produktowy możesz sprawdzić status tworzenia feeda, czyli pliku XML z produktami ze sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Status feedu
Rys 9. Po zapisaniu konfiguracji pliku XML przejdź do zakładki: Feed produktowy, by sprawdzić jego status.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Status feedu
Rys 9. Po zapisaniu konfiguracji pliku XML przejdź do zakładki: Feed produktowy, by sprawdzić jego status.

Po wygenerowaniu pliku XML, status feedu zmieni się na: aktywny, feed generuje się cyklicznie (A).

W zakładce: Feed produktowy będziesz mógł: odświeżyć status, pobrać ponownie produkty do feedu (B), ponownie wygenerować plik XML (C) oraz skopiować link do pliku XML (D). W dolnej części ekranu wyświetlone zostaną statystyki dotyczące produktów, które znajdują się w wygenerowanym feedzie produktowym.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Status aktywny
Rys 10. Po wygenerowaniu pliku XML, status feedu zmieni się na: aktywny, feed generuje się cyklicznie.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Homebook > Feed produktowy > Status aktywny
Rys 10. Po wygenerowaniu pliku XML, status feedu zmieni się na: aktywny, feed generuje się cyklicznie.

Dodatkowe informacje dot. pliku produktowego

Więcej informacji nt. obsługi aplikacji znajdziesz tutaj: Feed produktowy Homebook.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • dla kogo przeznaczona jest aplikacja Homebook,
  • proces instalacji aplikacji Homebook na sklepie Shoper,
  • podstawowa konfiguracja po zakończonej instalacji w sklepie,
  • gdzie znajduje się instrukcja obsługi przygotowana przez autora aplikacji.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności