Aplikacja: Integracja z Ikonka – Verosoft

Data publikacji: 5 lipca 2022 Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2024

Obszar działania aplikacji Integracja z Ikonka: Panel administracyjny sklepu.

Krok pierwszy – nawiązanie współpracy z hurtownią

Przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji Integracja Hurtowni ASI VeroSoft, należy nawiązać współpracę z hurtownią i uzyskać zgodę oraz dostęp do korzystania z danych integracyjnych.

Informacja z jakiego typu danych dostępowych korzysta integracja jest podana w zakładce: [Ustawienia importu produktów] > [Dane dostępowe].

  • przekazanie danych dostępowych – uzyskane od hurtowni dane należy wpisać zgodnie ze wzorem w zakładce: [Ustawienia importu produktów] > [Dane dostępowe],
  • rozpoczęcie integracji – po wprowadzeniu prawidłowych danych dostępowych, po około 1 godzinie w zakładce: [Mapowanie] powinny pojawić się kategorie i produkty w kolumnie: [Kategorie hurtowni] – wtedy można przystąpić do mapowania,
  • import produktów do sklepu – po zmapowaniu pierwszych produktów po około 24 godzinach zmapowane produkty powinny znaleźć się w sklepie.

Zakres integracji VeroSoft ASI

  • zakres produktowy – do sklepu mogą być zintegrowane jedynie produkty, które hurtownia udostępniła w danych integracyjnych – ten zakres może się różnić z tym, co oferuje hurtownia w standardowej sprzedaży poprzez panel,
  • wykluczenia integracji – integracji nie podlegają produkty o stanach magazynowych = 0 oraz te, które nie mają zdjęcia,
  • wybór asortymentu – do sklepu zostaną importowane jedynie produkty wskazane przez zarządzających sklepem w procesie mapowania,
  • aktualność danych o produktach – dane o produktach min. ceny i stany magazynowe są odzwierciedleniem danych integracyjnych udostępnionych przez hurtownię w momencie ostatniego pobrania przez system ASI – należy przy tym pamiętać, że hurtownia sprzedaje towary non-stop, dlatego czasami mogą wystąpić rozbieżności pomiędzy stanem w hurtowni a stanem w sklepie – pomiędzy kolejnymi aktualizacjami,
  • aktualizacja informacji o produktach – aktualizacji podlegają wszystkie pola, które są objęte integracją min. nazwa produktu, opis, cena, stan magazynowy, atrybuty, itp. Czyli jeśli hurtownia zmieni nazwę produktu – to integrator również zmieni ją w sklepie (nadpisze),
  • aktualizacja zdjęć – aktualizacji nie podlegają zdjęcia produktów (są wgrywane jednorazowo przy tworzeniu produktu),
  • wyzwolenie aktualizacji produktu – produkt jest aktualizowany w sklepie tylko wtedy jeśli nastąpiła zmiana informacji o produkcie w hurtowni (np.: zmiana nazwy) lub w panelu zarządzania integracją (np.: zmieniono strategię cenową),
  • zmiany w zakresie na życzenie klienta – w przypadku indywidualnych preferencji różniących się od standardowego zakresu integracji firma VeroSoft może wykonać modyfikacje. Proszę zgłaszać je na adres: crm@verosoft.pl
    Każdorazowo są one analizowane i wyceniane.

Dodatkowe możliwości integracji sklepu internetowego z hurtownią

Aplikacja w wersji standardowej dostarcza niezbędnych funkcjonalności do funkcjonowania integracji. Zadajemy sobie sprawę, że czasami wymagania klientów są bardziej indywidualne, dlatego możemy działanie aplikacji rozbudować o kolejne funkcjonalności.

Przykładami takich dodatkowych rozwiązań mogą być:

  • zablokowanie aktualizacji niektórych pól, aby właściciel sklepu mógł je zindywidualizować,
  • ukrywanie produktów ze stanem magazynowym mniejszym niż x produktów,
  • grupowanie produktów o tym samym EANie w przypadku integracji więcej niż 1 hurtowni,
  • integracja wsteczna, czyli podłączenie do integracji produktów już istniejących w sklepie,
  • ukrywanie produktów o cenie niższej niż x zł,
  • jednorazowa aktualizacja wszystkich zdjęć w sklepie,
  • integracja magazynu własnego,
  • przygotowanie generatora plików XML ze sklepu,
  • itp.

Cennik takich modyfikacji można znaleźć na stronie verosoft.pl w przypadku braku – modyfikacja zostanie wyceniona indywidualnie.

Częstotliwość integracji Hurtowni ASI VeroSoft

  • dodawanie nowych produktów
    • nowe i zmapowane produkty są importowane do sklepu 1 raz na dobę w nocy po godzinie 1:00,
    • w przypadku wykonania mapowania kategorii na poziomie kategorii lub producenta, jeśli w danej kategorii lub producenta pojawi się nowy produkt to zostanie on automatycznie dodany do sklepu.
      Jeśli mapowanie jest robione na poziomie indywidualnych produktów – to każdy nowy produkt należy dodać (zmapować) ręcznie.
  • aktualizacja produktów
    • przeprowadzana jest 4 razy na dobę w okolicach godzin 9, 12, 15, 18 (+/- 1h),
    • aktualizacja produktów w przypadku zmiany informacji o wielu produktach może trwać od kilku minut do nawet wielu godzin – wynika to z szybkości działania API systemu sklepowego.
  • dodatkowe aktualizacje – aktualizacja 4 razy na dobę jest w większości hurtowni wystarczająca, ale można liczbę aktualizacji zwiększyć na indywidualne zlecenie klienta.

Instalacja aplikacji Integracja z Ikonka

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Integracja z Ikonka na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z Ikonka
Rys 1. Dodaj do sklepu Shoper integrację z hurtownią Ikonka (dropshipping).
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z Ikonka
Rys 1. Dodaj do sklepu Shoper integrację z hurtownią Ikonka (dropshipping).
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij: Zamawiam (B).
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z Ikonka > Instalacja
Rys 2. Zamów abonament aplikacji Integracja z Ikonka w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Aplikacje > Integracja z Ikonka > Instalacja
Rys 2. Zamów abonament aplikacji Integracja z Ikonka w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij przycisk konfiguracji Integracja z Ikonka (C) pokazany na obrazku poniżej.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z Ikonka
Rys 3. Po instalacji skonfiguruj połączenie hurtowni Ikonka ze sklepem internetowym.
Panel administracyjny > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Integracja z Ikonka
Rys 3. Po instalacji skonfiguruj połączenie hurtowni Ikonka ze sklepem internetowym.

Dodatkowe materiały informacyjne

Szczegółowa instrukcja obsługi aplikacji znajduje się w tym miejscu: Integracja Sklepu Internetowego z Hurtownią.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • O czym należy pamiętać przed integracją sklepu z wybraną hurtownią?
  • Co obejmuje integracja sklepu internetowego z hurtownią za pośrednictwem systemu ASI VeroSoft?
  • O jakie funkcjonalności można rozbudowywać usługę ASI?
  • Jak często następuje synchronizacja w ramach integracji produktowej z hurtownią?
  • Jak zintegrować sklep internetowy Shoper z hurtownią Ikonka?
  • Jakie inne materiały pomogą ci zintegrować hurtownię Ikonka ze sklepem internetowym Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności