Data publikacji: 25 marca 2021
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Aplikacja Raty dla biznesu z PragmaGO umożliwia dodanie w prosty sposób funkcjonalności odroczonej płatności z PragmaGO (finansowania zakupów) w twoim sklepie internetowym.
Do tej pory każda integracja PragmaGO z nowym sklepem wymagała zaangażowania pracowników PragmaGO oraz programistów. Wtyczka jest narzędziem, za pomocą którego uruchomienie finansowania zakupów w sklepie Shoper, jest możliwe za pomocą kilku kliknięć w Appstore.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B)i wyszukaj: Raty dla biznesu z PragmaGO, a następnie kliknij: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Rys 1. Dodaj aplikację, która umożliwi rozłożyć płatność za zakupy w sklepie internetowym.
Rys 1. Dodaj aplikację, która umożliwi rozłożyć płatność za zakupy w sklepie internetowym.
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij: Instaluj (B).
Rys 2. Przebieg instalacji aplikacji do integracji z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Rys 2. Przebieg instalacji aplikacji do integracji z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonę konfiguracji (C) pokazaną na obrazku poniżej.
Rys 3. Skonfiguruj integrację z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Rys 3. Skonfiguruj integrację z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Konfiguracja aplikacji Raty dla biznesu z PragmaGo po instalcji
Do prawidłowego działania aplikacji potrzebujesz dodać w Panelu administracyjnym sklepu formę płatności oraz statusy zamówień dla PragmaGO. Pamiętaj, aby dodaną formę płatności powiązać z aktywnymi dostawami. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz w dalszej części.
Po kliknięciu ikony konfiguracji zobaczysz komunikat.
Rys 4. Przykład komunikatu o wymaganej konfiguracji formy płatności PragmaGO.
Rys 4. Przykład komunikatu o wymaganej konfiguracji formy płatności PragmaGO.
Aby skonfigurować nową formę płatności przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ PŁATNOŚĆ (D).
Rys 5. Utwórz nową formę płatności w swoim sklepie internetowym Shoper.
Rys 5. Utwórz nową formę płatności w swoim sklepie internetowym Shoper.
Wypełnij pola analogicznie do poniższego przykładu (A), wybierz obsługiwaną walutę (B) i potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Rys 6. Tworzenie nowej formy płatności o nazwie: Raty dla biznesu PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu.
Rys 6. Tworzenie nowej formy płatności o nazwie: Raty dla biznesu PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu.
Połącz utworzoną formę płatności z dostępnymi w sklepie, wybranymi przez ciebie dostawami. W tym celu przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i przy wybranej formie dostawy kliknij: Edytuj (D).
Rys 7. Wybierz formę dostawy i wejdź do jej edycji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Rys 7. Wybierz formę dostawy i wejdź do jej edycji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
W zakładce: Dane podstawowe (A) w sekcji Obsługiwane płatności zaznacz: Raty dla biznesu PragmaGO (B) i potwierdź zmiany, klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Rys 8. Włącz płatność ratalną w danej formie dostawy.
Rys 8. Włącz płatność ratalną w danej formie dostawy.
Po dodaniu nowej formy płatności w ustawieniach aplikacji PragmaGO otrzymasz komunikat, czego jeszcze brakuje do prawidłowego działania aplikacji. Kolejnym krokiem jest dodanie statusów zamówień.
Prawidłowe dodanie statusów jest niezbędne do otrzymywania powiadomień od PragmaGo o zmianie statusu płatności.
Rys 9. Pamiętaj o ustawieniu wymaganych statusów zamówień dla płatności PragmaGO.
Rys 9. Pamiętaj o ustawieniu wymaganych statusów zamówień dla płatności PragmaGO.
Przejdź zatem do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Statusy zamówień (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ STATUS (D).
Rys 10. Utwórz nowy status dla zamówień z płatnością ratalną PragmaGO.
Rys 10. Utwórz nowy status dla zamówień z płatnością ratalną PragmaGO.
Uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
Nazwa: PragmaGO – Zaakceptowane (A),
Wybierz typ: Zamknięte (zrealizowane) – (B),
Status: Aktywny (C),
Dla wyróżnienia statusu na liście zamówień możesz zdefiniować kolor (D) – my wybraliśmy pomarańczowy,
ZAPISZ (E).
Rys 11. Wprowadź ustawienia dla nowego statusu zamówienia według przykładu.
Rys 11. Wprowadź ustawienia dla nowego statusu zamówienia według przykładu.
Powtórz czynność dla drugiego (już ostatniego) statusu – dodaj status jak wyżej i uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
Nazwa: PragmaGo – Odrzucone (A),
Typ: Zamknięte (niezrealizowane) – (B),
Status: Aktywny (C),
Możesz dodać kolor (D) dla wyróżnienia statusu na liście zamówień,
ZAPISZ (E).
Rys 12. Dodawanie nowego statusu dla niezrealizowanego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Rys 12. Dodawanie nowego statusu dla niezrealizowanego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Wróć do ustawień aplikacji w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGO i uzupełnij swoje dane do płatności.
Rys 13. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu danych twojej firmy.
Rys 13. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu danych twojej firmy.
Jeśli nie posiadasz: Kodu rekomendacyjnego (A) od PragmaGO, pozostaw pole puste i kliknij: ZAPISZ USTAWIENIA (B).
Rys 14. Podaj kod rekomendacyjny i zaznacz opcje dostępnych rat w sklepie internetowym Shoper.
Rys 14. Podaj kod rekomendacyjny i zaznacz opcje dostępnych rat w sklepie internetowym Shoper.
Dodatkowe materiały informacyjne dotyczące obsługi aplikacji