Aplikacja: Raty dla biznesu z PragmaGO

Data publikacji: 25 marca 2021 Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024

Aplikacja Raty dla biznesu z PragmaGO umożliwia dodanie w prosty sposób funkcjonalności odroczonej płatności z PragmaGO (finansowania zakupów) w twoim sklepie internetowym.

Do tej pory każda integracja PragmaGO z nowym sklepem wymagała zaangażowania pracowników PragmaGO oraz programistów. Wtyczka jest narzędziem, za pomocą którego uruchomienie finansowania zakupów w sklepie Shoper, jest możliwe za pomocą kilku kliknięć w Appstore.

Waluty obsługiwane w aplikacji to: PLN, EUR.

Jak zainstalować wtyczkę Raty dla biznesu z PragmaGo w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B)i wyszukaj: Raty dla biznesu z PragmaGO, a następnie kliknij: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo
Rys 1. Dodaj aplikację, która umożliwi rozłożyć płatność za zakupy w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo
Rys 1. Dodaj aplikację, która umożliwi rozłożyć płatność za zakupy w sklepie internetowym.
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij: Instaluj (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Instalacja
Rys 2. Przebieg instalacji aplikacji do integracji z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Instalacja
Rys 2. Przebieg instalacji aplikacji do integracji z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonę konfiguracji (C) pokazaną na obrazku poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo
Rys 3. Skonfiguruj integrację z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo
Rys 3. Skonfiguruj integrację z PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Konfiguracja aplikacji Raty dla biznesu z PragmaGo po instalcji

Do prawidłowego działania aplikacji potrzebujesz dodać w Panelu administracyjnym sklepu formę płatności oraz statusy zamówień dla PragmaGO. Pamiętaj, aby dodaną formę płatności powiązać z aktywnymi dostawami. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz w dalszej części.

Po kliknięciu ikony konfiguracji zobaczysz komunikat.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia
Rys 4. Przykład komunikatu o wymaganej konfiguracji formy płatności PragmaGO.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia
Rys 4. Przykład komunikatu o wymaganej konfiguracji formy płatności PragmaGO.
Aby skonfigurować nową formę płatności przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ PŁATNOŚĆ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności
Rys 5. Utwórz nową formę płatności w swoim sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności
Rys 5. Utwórz nową formę płatności w swoim sklepie internetowym Shoper.
Wypełnij pola analogicznie do poniższego przykładu (A), wybierz obsługiwaną walutę (B) i potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Formy płatności > Dodawanie płatności > Formularz > Raty dla biznesu PragmaGO
Rys 6. Tworzenie nowej formy płatności o nazwie: Raty dla biznesu PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Formy płatności > Dodawanie płatności > Formularz > Raty dla biznesu PragmaGO
Rys 6. Tworzenie nowej formy płatności o nazwie: Raty dla biznesu PragmaGO w Panelu administracyjnym sklepu.
Połącz utworzoną formę płatności z dostępnymi w sklepie, wybranymi przez ciebie dostawami. W tym celu przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i przy wybranej formie dostawy kliknij: Edytuj (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja
Rys 7. Wybierz formę dostawy i wejdź do jej edycji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja
Rys 7. Wybierz formę dostawy i wejdź do jej edycji w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
W zakładce: Dane podstawowe (A) w sekcji Obsługiwane płatności zaznacz: Raty dla biznesu PragmaGO (B) i potwierdź zmiany, klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj dostawę > Obsługiwane płatności > Raty dla biznesu PragmaGO
Rys 8. Włącz płatność ratalną w danej formie dostawy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj dostawę > Obsługiwane płatności > Raty dla biznesu PragmaGO
Rys 8. Włącz płatność ratalną w danej formie dostawy.
Po dodaniu nowej formy płatności w ustawieniach aplikacji PragmaGO otrzymasz komunikat, czego jeszcze brakuje do prawidłowego działania aplikacji. Kolejnym krokiem jest dodanie statusów zamówień.

Prawidłowe dodanie statusów jest niezbędne do otrzymywania powiadomień od PragmaGo o zmianie statusu płatności.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Komunikat o statusach zamówień
Rys 9. Pamiętaj o ustawieniu wymaganych statusów zamówień dla płatności PragmaGO.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Komunikat o statusach zamówień
Rys 9. Pamiętaj o ustawieniu wymaganych statusów zamówień dla płatności PragmaGO.
Przejdź zatem do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Statusy zamówień (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ STATUS (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu
Rys 10. Utwórz nowy status dla zamówień z płatnością ratalną PragmaGO.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu
Rys 10. Utwórz nowy status dla zamówień z płatnością ratalną PragmaGO.
Uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
  • Nazwa: PragmaGO – Zaakceptowane (A),
  • Wybierz typ: Zamknięte (zrealizowane) – (B),
  • Status: Aktywny (C),
  • Dla wyróżnienia statusu na liście zamówień możesz zdefiniować kolor (D) – my wybraliśmy pomarańczowy,
  • ZAPISZ (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu > PragmaGO - Zaakceptowane
Rys 11. Wprowadź ustawienia dla nowego statusu zamówienia według przykładu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu > PragmaGO - Zaakceptowane
Rys 11. Wprowadź ustawienia dla nowego statusu zamówienia według przykładu.
Powtórz czynność dla drugiego (już ostatniego) statusu – dodaj status jak wyżej i uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
  • Nazwa: PragmaGo – Odrzucone (A),
  • Typ: Zamknięte (niezrealizowane) – (B),
  • Status: Aktywny (C),
  • Możesz dodać kolor (D) dla wyróżnienia statusu na liście zamówień,
  • ZAPISZ (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu > PragmaGO - Odrzucone
Rys 12. Dodawanie nowego statusu dla niezrealizowanego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodawanie statusu > PragmaGO - Odrzucone
Rys 12. Dodawanie nowego statusu dla niezrealizowanego zamówienia w sklepie internetowym Shoper.
Wróć do ustawień aplikacji w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGO i uzupełnij swoje dane do płatności.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Dane firmy
Rys 13. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu danych twojej firmy.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Dane firmy
Rys 13. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu danych twojej firmy.
Jeśli nie posiadasz: Kodu rekomendacyjnego (A) od PragmaGO, pozostaw pole puste i kliknij: ZAPISZ USTAWIENIA (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Kod rekomendacyjny
Rys 14. Podaj kod rekomendacyjny i zaznacz opcje dostępnych rat w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGo > Ustawienia > Kod rekomendacyjny
Rys 14. Podaj kod rekomendacyjny i zaznacz opcje dostępnych rat w sklepie internetowym Shoper.

Dodatkowe materiały informacyjne dotyczące obsługi aplikacji

Więcej informacji na temat obsługi aplikacji znajdziesz w: Dokumentacja zewnętrzna dla wtyczki PragmaGo do Shoper.

Wideo: prezentacja instalacji wtyczki Raty dla Biznesu z PragmaGO

Obejrzyj film instruktażowy prezentujący proces instalacji wtyczki Raty dla Biznesu z PragmaGO na platformie Shoper.

Wideo poradnik: konfiguracja płatności odroczonych z PragmaGO w sklepie internetowym
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dodać wtyczkę PragmaGo do sklepu internetowego Shoper?
  • Jak dodać formę płatności i statusy zamówień dla PragmaGO w sklepie?
  • Jakie inne materiały pomocą ci w użytkowaniu integracji sklepu Shoper z PragmaGO?
  • Wideo poradnik: jak działa aplikacja Raty dla biznesu z PragmaGO?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności