Data publikacji: 25 marca 2021
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2024
Aplikacja Raty dla biznesu z PragmaGO umożliwia dodanie w prosty sposób funkcjonalności odroczonej płatności z PragmaGO (finansowania zakupów) w twoim sklepie internetowym.
Do tej pory każda integracja PragmaGO z nowym sklepem wymagała zaangażowania pracowników PragmaGO oraz programistów. Wtyczka jest narzędziem, za pomocą którego uruchomienie finansowania zakupów w sklepie Shoper, jest możliwe za pomocą kilku kliknięć w Appstore.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B)i wyszukaj: Raty dla biznesu z PragmaGO, a następnie kliknij: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Po zapoznaniu się z opisem i akceptacji regulaminu Appstore (A) kliknij: Instaluj (B).
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonę konfiguracji (C) pokazaną na obrazku poniżej.
Konfiguracja aplikacji Raty dla biznesu z PragmaGo po instalcji
Do prawidłowego działania aplikacji potrzebujesz dodać w Panelu administracyjnym sklepu formę płatności oraz statusy zamówień dla PragmaGO. Pamiętaj, aby dodaną formę płatności powiązać z aktywnymi dostawami. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz w dalszej części.
Po kliknięciu ikony konfiguracji zobaczysz komunikat.
Aby skonfigurować nową formę płatności przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ PŁATNOŚĆ (D).
Wypełnij pola analogicznie do poniższego przykładu (A), wybierz obsługiwaną walutę (B) i potwierdź zmiany klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Połącz utworzoną formę płatności z dostępnymi w sklepie, wybranymi przez ciebie dostawami. W tym celu przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i przy wybranej formie dostawy kliknij: Edytuj (D).
W zakładce: Dane podstawowe (A) w sekcji Obsługiwane płatności zaznacz: Raty dla biznesu PragmaGO (B) i potwierdź zmiany, klikając: ZAPISZ (C) u dołu strony.
Po dodaniu nowej formy płatności w ustawieniach aplikacji PragmaGO otrzymasz komunikat, czego jeszcze brakuje do prawidłowego działania aplikacji. Kolejnym krokiem jest dodanie statusów zamówień.
Prawidłowe dodanie statusów jest niezbędne do otrzymywania powiadomień od PragmaGo o zmianie statusu płatności.
Przejdź zatem do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Statusy zamówień (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ STATUS (D).
Uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
Nazwa: PragmaGO – Zaakceptowane (A),
Wybierz typ: Zamknięte (zrealizowane) – (B),
Status: Aktywny (C),
Dla wyróżnienia statusu na liście zamówień możesz zdefiniować kolor (D) – my wybraliśmy pomarańczowy,
ZAPISZ (E).
Powtórz czynność dla drugiego (już ostatniego) statusu – dodaj status jak wyżej i uzupełnij dane zgodnie z wytycznymi:
Nazwa: PragmaGo – Odrzucone (A),
Typ: Zamknięte (niezrealizowane) – (B),
Status: Aktywny (C),
Możesz dodać kolor (D) dla wyróżnienia statusu na liście zamówień,
ZAPISZ (E).
Wróć do ustawień aplikacji w zakładce: Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Raty dla biznesu z PragmaGO i uzupełnij swoje dane do płatności.
Jeśli nie posiadasz: Kodu rekomendacyjnego (A) od PragmaGO, pozostaw pole puste i kliknij: ZAPISZ USTAWIENIA (B).
Dodatkowe materiały informacyjne dotyczące obsługi aplikacji