Case study – sklep z branży biżuterii
Na początku kampanii budżet stanowiła jedna z najniższych stawek, jednak rentowność była zadowalająca dla klienta. ROAS sięgał ponad 1300%.
Jak osiągnięte zostały takie wyniki przy badanym sklepie?
W kolejnym miesiącu zdecydowaliśmy się podnieść budżet na reklamę dwukrotnie. Przychody zostały podwojone, co pozwoliło zachować rentowność na tym samym poziomie (ROAS wręcz się nie zmienił).
Idąc za ciosem, przy zachowaniu rentowności i aktualnym dobrym sezonie (listopad – grudzień), sklep zdecydował się wydać prawie czterokrotną wartość wydatków w porównaniu do pierwszego miesiąca (650 zł -> 2400 zł)!
Podsumowanie wyników kampanii reklamowej dla badanego sklepu
Wygenerowany ruch przez ostatnie dwa miesiące i znaczny wzrost wydatków na reklamę przełożyły się na uzyskanie dobrej konwersji. Przychody znacząco wzrosły, co sprawiło, że ROAS wzrósł o ponad 70% i osiągnął wynik 1880%.
Spadek lub wzrost rentowności tak naprawdę uzależniony jest od branży sklepu, czasu prowadzenia kampanii, wartości podniesienia budżetu i aktualnego sezonu. Nie we wszystkich sklepach będzie taki sam! Jeżeli jednak twój ROAS od dłuższego czasu utrzymuje się na równym poziomie, to może nadszedł czas, aby spróbować potencjału związanego z wyższym budżetem reklamowym.
Warto zapamiętać!
- Jakie działania pozwoliły na uzyskanie takich wyników w badanym sklepie internetowym?
- Czy utrzymujący się poziom ROAS to znak do podniesienia budżetu kampanii?