Case study – sklep z branży biżuterii

Data publikacji: 24 marca 2021 Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Na początku kampanii budżet stanowiła jedna z najniższych stawek, jednak rentowność była zadowalająca dla klienta. ROAS sięgał ponad 1300%. 

Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego biżuterie
Rys 1. Wynik ROAS ponad 1300% – sklep sprzedający biżuterie.
Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego biżuterie
Rys 1. Wynik ROAS ponad 1300% – sklep sprzedający biżuterie.

Jak osiągnięte zostały takie wyniki przy badanym sklepie?

W kolejnym miesiącu zdecydowaliśmy się podnieść budżet na reklamę dwukrotnie. Przychody zostały podwojone, co pozwoliło zachować rentowność na tym samym poziomie (ROAS wręcz się nie zmienił).

Zwiększenie budżetu na reklamę - sklep branża biżuteria
Rys 2. Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego biżuterie po zwiększeniu budżetu.
Zwiększenie budżetu na reklamę - sklep branża biżuteria
Rys 2. Wyniki kampanii reklamowej dla sklepu sprzedającego biżuterie po zwiększeniu budżetu.

Idąc za ciosem, przy zachowaniu rentowności i aktualnym dobrym sezonie (listopad – grudzień), sklep zdecydował się wydać prawie czterokrotną wartość wydatków w porównaniu do pierwszego miesiąca (650 zł -> 2400 zł)! 

Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z biżuterią
Rys 3. Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z biżuterią (ROAS na poziomie 1800%).
Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z biżuterią
Rys 3. Wyniki kampanii reklamowej prowadzonej przez Shoper dla sklepu z biżuterią (ROAS na poziomie 1800%).

Podsumowanie wyników kampanii reklamowej dla badanego sklepu

Wygenerowany ruch przez ostatnie dwa miesiące i znaczny wzrost wydatków na reklamę przełożyły się na uzyskanie dobrej konwersji. Przychody znacząco wzrosły, co sprawiło, że ROAS wzrósł o ponad 70% i osiągnął wynik 1880%. 

Spadek lub wzrost rentowności tak naprawdę uzależniony jest od branży sklepu, czasu prowadzenia kampanii, wartości podniesienia budżetu i aktualnego sezonu. Nie we wszystkich sklepach będzie taki sam! Jeżeli jednak twój ROAS od dłuższego czasu utrzymuje się na równym poziomie, to może nadszedł czas, aby spróbować potencjału związanego z wyższym budżetem reklamowym. 

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie działania pozwoliły na uzyskanie takich wyników w badanym sklepie internetowym?
  • Czy utrzymujący się poziom ROAS to znak do podniesienia budżetu kampanii?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności