Dodatkowe pola formularzy
Dodatkowe pola formularzy pozwalają na zebranie dodatkowych informacji od klientów sklepu wynikających z polityki sklepu, specyfiki danego przedsiębiorstwa czy wymogów prawa handlowego.
Do jakich formularzy można dodać dodatkowe pola?
Dodatkowe, własne pola można dodawać do następujących formularzy:
- danych klienta (podczas rejestracji oraz widoczne na koncie klienta po zalogowaniu),
- zamówień (klientów zalogowanych, rejestrujących się oraz nierejestrujących się wcale),
- formularza kontaktowego.
Dostępne typy pól formularza
- pole opis – umożliwia dopisanie przez sprzedawcę treści informacyjnej widocznej w danym formularzu,
- pole tekstowe – umożliwia lub wymaga dopisania informacji przez klienta sklepu,
- pole wyboru – checkbox – umożliwia lub wymaga zaznaczenia np. akceptacji postanowień regulaminu,
- pole wyboru – select – umożliwia lub wymaga wybrania utworzonych opcji np. „wybierz rodzaj opakowania”,
- pole plik (opcja dostępna tylko dla formularza zamówienia) – pozwala na import pliku przez klienta sklepu, maksymalnie 25GB,
- pole ukryte – wykorzystywane i dodawane automatycznie przez wybrane aplikacje z Shoper Appstore.
Dodawanie dodatkowego pola do formularza w sklepie internetowym Shoper

- wskaż typ pola,
- określ czy pole ma dotyczyć rejestracji klienta, zamówienia czy formularza kontaktowego,
- określ w którym miejscu / zamówieniu ma się pokazywać,
- dodaj nazwę – widoczna tylko dla ciebie,
- dodaj opis, a w przypadku pola: select opcje wyboru – widoczne dla klienta sklepu,
- określ wymagalność i aktywność pola,
- zapisz zmiany u dołu ekranu.
Przykładowe pole:

Praktyczne zastosowania dodatkowych pól w formularzy
Podanie numeru NIP do paragonu
Od dnia 1 stycznia 2020 r. obowiązuje przepis ustawy o podatku od towarów i usług, który skutkuje niemożliwością wystawienia faktury na podstawie paragonu, jeśli na paragonie nie jest wskazany numer NIP nabywcy.
- Więcej informacji: jak umożliwić klientowi sklepu dodanie NIPu do paragonu?
Przedsiębiorca jako konsument: zakup niezawodowy
Od dnia 1 stycznia 2021 r. przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą dokonujący zakupu, w niektórych przypadkach ma prawo skorzystać z praw konsumenta w ramach tzw. zakupu niezawodowego i będzie mógł np. skorzystać z prawa odstąpienia od umowy. Więcej informacji znajdziesz tutaj: Zmiany prawa dla e-commerce
- Więcej informacji: jak włączyć w sklepie oświadczenie o zakupie niezawodowym?
Warto zapamiętać!
- W których formularzach można wstawiać własne pola?
- Jakie konkretnie pola można dodać do formularza sklepu?
- Jak zmodyfikować formularz dodając własne pole?
- Jak można użyć dodatkowe pole typu numer NIP lub oświadczenie o zakupie niezawodowym?