Jak ustawić w koszyku opcję dostawy pod dany adres / na wynos

Data publikacji: 23 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 12 lipca 2024

W celu dostosowaniu sklepu Shoper pod działalność na polu gastronomii bardzo pomocne będzie poprawne i jasne opisanie różnych form dostaw oferowanych klientom.

Poniższy poradnik zawiera proste wskazówki jak dokonać tego małym nakładem pracy.

Dodawanie dostawy pod wskazany w zamówieniu adres

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Strefy Dostaw (C), a następnie kliknij przycisk: DODAJ STREFĘ (D) w prawym górnym rogu ekranu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy
Rys 1. Utwórz strefę dostaw dla zamówień w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy
Rys 1. Utwórz strefę dostaw dla zamówień w sklepie internetowym Shoper.
Wprowadź nazwę strefy np. Kraków (A) i wybierz Tryb: kody pocztowe w kraju (B) oraz Kraj: Polska (C) i ZAPISZ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy > Formularz
Rys 2. Tworzenie strefy dostaw w trybie kody pocztowe w kraju.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy > Formularz
Rys 2. Tworzenie strefy dostaw w trybie kody pocztowe w kraju.
W kolejnym kroku wprowadź kody pocztowe (A), jakie chcesz obsługiwać w dostawie i kliknij: DODAJ (B). Po dodaniu wszystkich kodów pocztowych ZAPISZ (C) zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy > Formularz > Kody pocztowe
Rys 3. Zdefiniuj strefę dostaw przy użyciu kodów pocztowych w wybranym kraju.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy > Formularz > Kody pocztowe
Rys 3. Zdefiniuj strefę dostaw przy użyciu kodów pocztowych w wybranym kraju.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) i kliknij przycisk: DODAJ DOSTAWĘ (D) w prawym górnym rogu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 4. Utwórz nową formę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 4. Utwórz nową formę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Następie wypełnij podstawowe pola – Nazwa (A), Typ: podstawowa (B), włącz Aktywność (C) oraz połącz z odpowiednimi dla ciebie formami płatności (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Formularz
Rys 5. Określ ustawienia nowej formy dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Formularz
Rys 5. Określ ustawienia nowej formy dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Na dole formularza wybierz utworzoną przed chwilą strefę dostawy (A), a następnie kliknij: ZAPISZ (B).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Formularz > Strefy dostaw
Rys 6. W ustawieniach formy dostawy określ wysyłkę za podstawie strefy dostaw.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Formularz > Strefy dostaw
Rys 6. W ustawieniach formy dostawy określ wysyłkę za podstawie strefy dostaw.

Utworzona w ten sposób forma dostawy pozwoli na zamawianie produktów przez twoich klientów z możliwością dowozu pod wskazany adres.

Jeżeli wprowadzonego przez klienta kodu pocztowego twoja wysyłka nie obsługuje, zostanie on o tym fakcie poinformowany odpowiednim komunikatem w sklepie.

Strona sklepu internetowego Shoper > Komunikat > Wybrana forma dostawy nie jest dostępna dla tego adresu
Rys 7. Jeśli dostawa nie jest dostępna pod konkretnym adresem, wyświetli się odpowiedni komunikat w sklepie Shoper.
Strona sklepu internetowego Shoper > Komunikat > Wybrana forma dostawy nie jest dostępna dla tego adresu
Rys 7. Jeśli dostawa nie jest dostępna pod konkretnym adresem, wyświetli się odpowiedni komunikat w sklepie Shoper.

Komunikat możesz zmodyfikować w sekcji menu: Ustawienia (A) > Ustawienia Regionalne (B) > Języki (C). Przejdź do edycji konkretnego języka (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja
Rys 8. Otwórz edycję wybranej wersji językowej w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja
Rys 8. Otwórz edycję wybranej wersji językowej w sklepie internetowym Shoper.

Wybierz zakładkę: Frazy (A) i wpisz frazę związaną z formami dostaw (B), a następnie kliknij: FILTRUJ (C). Aby przejść do edycji frazy kliknij w jej treść lub wybierz z menu akcji opcję: Edytuj (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja > Frazy > Wyszukiwanie frazy o formie dostawy
Rys 9. Zmień treść komunikatu o niedostępnej formie dostawy w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja > Frazy > Wyszukiwanie frazy o formie dostawy
Rys 9. Zmień treść komunikatu o niedostępnej formie dostawy w sklepie internetowym Shoper.

Dodawanie opcji odbiór na wynos

A co z klientami, którzy chcą odebrać zamówienie w twojej siedzibie? Proponujemy stworzenie kolejnej dostawy, przykładowo o nazwie: Odbiór w restauracji.

W tym celu ponownie odwiedź: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy i kliknij w: DODAJ DOSTAWĘ.

Wypełnij podstawowe dane dostawy, nie zmieniaj domyślnej strefy dostaw (niech zostanie Polska) i kliknij: ZAPISZ.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Odbiór w restauracji
Rys 10. Określanie dostawy w formie odbioru zamówienia w restauracji.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostaw > Dodawanie dostawy > Odbiór w restauracji
Rys 10. Określanie dostawy w formie odbioru zamówienia w restauracji.

Ta dostawa (przy jej zerowym koszcie) pozwoli im na zrealizowanie zamówienia i zorganizowanie odbioru zamówienia we własnym zakresie.

Dowiedz się: jakie metody dostaw oferuje usługa Shoper Przesyłki.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak utworzyć nową formę dostawy pod wskazany adres?
  • Jak utworzyć nową formę dostawy typu obiór zamówienie w siedzibie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności