Strefy dostaw

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2024

Platforma Shoper umożliwia utworzenie strefy dostaw, dzięki czemu będziemy mogli ograniczyć dostawę dla konkretnego kraju, zestawu krajów lub kodów pocztowych.

Edycja strefy dostaw w e-sklepie Shoper

Aby edytować strefy dostaw, należy:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Strefy dostaw (C). Domyślnie system przyporządkowuje trzy strefy dostaw:
  • Polska,
  • Reszta świata,
  • Unia Europejska.

Strefy w każdej chwili, można usunąć lub edytować (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw
Rys 1. W zakładce: Strefy dostaw możesz edytować lub usunąć konkretną strefę.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw
Rys 1. W zakładce: Strefy dostaw możesz edytować lub usunąć konkretną strefę.

Jeżeli dana strefa, została dowiązana do konkretnej dostawy, nie będzie wówczas możliwości jej usunięcia. Aby ją bezwzględnie usunąć należy najpierw odwiązać ją od konkretnej dostawy.

Jak dodać/usunąć strefę dostawy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw.
Kliknij przycisk: DODAJ STREFĘ.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy
Rys 2. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk do dodania nowej strefy dostaw.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie strefy
Rys 2. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk do dodania nowej strefy dostaw.
W następnym kroku, zdefiniuj: Nazwę oraz wybierz tryb: kraje lub kody pocztowe w kraju. W przypadku trybu: kody pocztowe w kraju należy również określić kraj w którym obowiązywać będzie ograniczenie dostawy.

Wybór trybu: kraje

Wpisz: nazwę grupy (A) i wybierz tryb: kraje (B). Po zapisaniu zmian (C) pojawi się lista z krajami.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kraje
Rys 3. Po wprowadzeniu nazwy strefy wybierz tryb: kraje.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kraje
Rys 3. Po wprowadzeniu nazwy strefy wybierz tryb: kraje.
Wybierz kraje (A), które mają wchodzić w skład strefy i potwierdź zmiany, klikając przycisk: ZAPISZ (B).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb krajePanel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kraje > Zaznaczanie krajów
Rys 4. Dodaj kraje odpowiadające nowej strefie dostawy w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb krajePanel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kraje > Zaznaczanie krajów
Rys 4. Dodaj kraje odpowiadające nowej strefie dostawy w sklepie Shoper.

Jeżeli po wyborze kraju wysyłki, wyświetlony zostanie komunikat o treści: Store administrator has not defined a shipping method that meets the criteria of your order – oznacza to, że dostępne dostawy oraz za czym idzie strefy dostaw, nie umożliwiają wysyłki do tego kraju.

Wybór trybu: kody pocztowe w kraju

Wybierz tryb: kody pocztowe w kraju (A), a następnie zaznacz kraj (B), w którym obowiązywać będzie ograniczenie dostawy. Aby dodać kody pocztowe, potwierdź utworzenie strefy dostaw przyciskiem: ZAPISZ (C).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kody pocztowe w kraju
Rys 5. Ustaw ograniczenie dostawy w kraju za pomocą kodów pocztowych.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kody pocztowe w kraju
Rys 5. Ustaw ograniczenie dostawy w kraju za pomocą kodów pocztowych.
Niżej pojawi się pole: Dodaj lub usuń kody pocztowe. Wprowadź w nim kod pocztowy (A), akceptowany w obrębie danej strefy i kliknij: DODAJ (B). Kodów pocztowych może być wiele. Po zdefiniowaniu strefy potwierdź zmiany, klikając przycisk: ZAPISZ (C).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kody pocztowe > Dodaj kod
Rys 6. Dodaj kody pocztowe dla wybranego z listy kraju.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Strefy dostaw > Dodawanie > Tryb kody pocztowe > Dodaj kod
Rys 6. Dodaj kody pocztowe dla wybranego z listy kraju.

Do definicji stref możesz użyć znaków specjalnych:

  • ? – zastępuje jeden znak (cyfra lub litera),
  • * – zastępuje dowolną ilość znaków (cyfry lub litery).

Na przykład:
31-14? oznacza kody pocztowe od: 31-140 do 31-149 (centrum Krakowa).
31-* oznacza wszystkie kody zaczynające się na: 31 (tu: cały Kraków).

Przypisanie strefy dostaw do konkretnej formy dostawy

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do edycji konkretnej dostawy (D) w menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja
Rys 7. Przejdź do ustawień wybranej formy dostawy w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja
Rys 7. Przejdź do ustawień wybranej formy dostawy w sklepie Shoper.
W danych podstawowych (A) odszukaj sekcję: Strefy dostaw i przypisz jej konkretną strefę (B). Kliknij: ZAPISZ (C), aby zakończyć edycję formy dostawy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja > Strefy dostaw
Rys 8. Zaznacz, która strefa ma obowiązywać w danej formie dostawy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja > Strefy dostaw
Rys 8. Zaznacz, która strefa ma obowiązywać w danej formie dostawy.

Chcesz, aby twój sklep internetowy osiągnął wysokie pozycje w wyszukiwarkach? Pomyśl o profesjonalnej ofercie działań SEO od Shoper dopasowanych do twoich potrzeb.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zmienić strefy dostaw w sklepie na oprogramowaniu Shoper?
  • Jak utworzyć strefę dla kraju lub na podstawie kodów pocztowych?
  • Jak w edycji formy dostawy wybrać utworzoną strefę dostawy?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności