Hello Forma, czyli jak sprzedawać fajne ciuchy

Data publikacji: 15 kwietnia 2016 Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2025

Pomysł na sklep internetowy może się zrodzić w najmniej oczekiwanym momencie. Sprzedająca oryginalną odzież Hello Forma jest tego najlepszym przykładem.

HelloForma_Shoper

– Pomysł na markę znalazłem obserwując… 4-letnią córkę Maję, która pomalowała swoją bluzkę markerem – mówi Bartosz Płonka, szef pracującej na platformie Shoper Hello Formy. – Początkowo myślałem, że córka „zepsuła” kolejny ciuch. Ale nagle sobie przypomniałem, że ja też, kiedy miałem kilkanaście lat, sam tworzyłem swoje pierwsze t-shirty za pomocą wodoodpornego markera. Pomyślałem więc: dlaczego by nie nawiązać do dzisiejszych czasów, gdzie media społecznościowe, hashtagi i chęć pokazywania się w sieci są coraz większe.

W skrócie, Bartek nazywa swój pomysł na biznes połączeniem „Instagramu i odzieży”. Brzmi ciekawie? Poczekajcie na więcej. Dziś jego Hello Forma może się pochwalić jedyną w Polsce (a być może także na świecie) kolekcją „social media”. Tak, tak – za pomocą dołączonego do sprzedawanych ciuchów markera, każdy zainteresowany może postować na kolorowych bluzach i t-shirtach, co tylko przyjdzie mu do głowy.

– Naszą odzież można personalizować we własne #hashtagi, albo wpisując na nich swój @nick z mediów społecznościowych – tłumaczy. – W kolekcji Social Media oferujemy bluzy @Follow Me, Hello I’m oraz #Hashtag, po których można pisać dowolną ilość razy. Teksty można bowiem swobodnie zmywać i nanosić kolejne. Patent polega na tym, że mamy specjalny marker i grafikę z bluzy można usunąć podczas prania. Możesz zatem kreować nowe #hashtagi i grafiki, a kiedy Ci się znudzą, w każdej chwili tworzyć zupełnie inne. Kolekcja Social Media jest swojego rodzajem nośnikiem tego, co czasami chcemy przekazać.

Przeglądając firmowego Facebooka widać, że patent spodobał się nie tylko polskim klientom, ale i tym z dalekich zakątków świata (do współpracy zapraszają mieszkańcy Australii, inni przesyłają pozdrowienia z Chin). W bluzach i t-shirtach Hello Forma paradują również znani muzycy (zespół The Dumplings) oraz celebryci (Michał Baryza z Top Model). Ale to nie przypadek – Bartek zaplanował swój biznes z głową, wcześniej doświadczenie zbierając na stanowisku projektanta marek hiphopowych i streetwearowych. Kiedy jednak Hello Forma zaczęła nabierać rozpędu, zostawił dotychczasowe zajęcia i skupił się w stu procentach na swoim odzieżowym biznesie.

– Jako projektant poznałem proces powstawania kolekcji od podszewki, dowiedziałem się, jak tworzyć dodatki i jak dbać o detale, które finalnie tworzą mocny produkt – wspomina. – Potem doświadczenie zdobywałem jeszcze w działach marketingu, aż w końcu przyszedł czas na własną agencję reklamową. Po trzech miesiącach istnienia Hello Forma, zrezygnowałem jednak z prowadzenia agencji.

HelloForma_Shoper

Inspiracji Bartek szuka dzisiaj w codziennym otoczeniu. Ale to, że proponuje w swoim sklepie nowoczesną modę ulicy, nie znaczy wcale, że to właśnie ulica jest największym katalizatorem jego pomysłów. Jak mówi, szuka inspiracji na zupełnie innych płaszczyznach. – Ostatnio wpadłem na nowy pomył… siejąc rzeżuchę i jedząc kiszone ogórki – tłumaczy. – Moim zdaniem ulica to tylko miejsce egzekucji modowych inspiracji.

Sprzedaż właściciel Hello Formy też woli trzymać z dala od ulicy. Jego odzież sprzedaje się głównie przez internet, wyjątkiem jest tu jedynie dystrybutor na zagranicę, który oferuje też zakupy w sklepie stacjonarnym. Dla Bartka jednak internet jest najlepszym miejscem do prowadzenia tego rodzaju działalności. Nie tylko przez wzgląd na nieporównywalnie mniejsze koszty utrzymania, ale przede wszystkim szybkość dotarcia ze swoim produktem do masowego i – co najważniejsze – globalnego klienta. – No i mogę mieć sklep otwarty przez 24 godziny na dobę – śmieje się. – Jedynym minusem sprzedaży przez internet jest brak możliwości dotknięcia zamawianego towaru. Ale nasi zadowoleni klienci są najlepszym dowodem na to, że w Hello Forma produkujemy odzież z dbałością nie tylko o oryginalny wygląd, ale i wysoką jakość.

Tych ostatnich można podejrzeć m.in. w mediach społecznościowych, w których Bartek działa ze swoim sklepem bardzo intensywnie. Social media to w końcu idealne kanały dystrybucji dla firmy, która ze swoją ofertą wychodzi przede wszystkim do młodego odbiorcy.

– Bardzo stawiamy na Instagram, nieco mniej na Facebooka – zdradza. – Dużo też działamy z blogerami, youtuberami. Gorąco zapraszam do sprawdzenia naszych profili oraz oczywiście do sklepu.

Od nas tylko dodamy, że jeśli masz dość monotonii, kochasz kolory, oryginalne formy i dobrą jakość, Hello Forma jest stworzona właśnie dla Ciebie. #UdanychZakupów

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności