Z miłości do dziergania: tak sprzedaje sklep Ovczarnia.pl

Data publikacji: 20 października 2021 Ostatnia aktualizacja: 27 marca 2025

Poznaj historię sklepu z włóczkami Ovczarnia.pl, który skutecznie przeniósł się z platformy Shoplo na Shoper. Zobacz, jak pasja do rękodzieła przerodziła się w dochodowy biznes e-commerce.

Rys 1. Historia sklepu internetowego Ovczarnia.pl.
Rys 1. Historia sklepu internetowego Ovczarnia.pl.

Od pomysłu do własnego sklepu internetowego z włóczkami

„W pewnym momencie mojego życia zmieniałam pracę i szukałam nowego pomysłu na siebie” – mówi nam Ania Pałyga, właścicielka sklepu internetowego Ovczarnia.pl. „Pomysłu na to, co chciałabym w życiu robić, bo chciałam coś zmienić”.

Idea uruchomienia sklepu internetowego zrodziła się więc u niej z pasji i potrzeby: zajmując się rękodziełem, Ania zauważyła, że wiele zagranicznych sklepów oferuje lepszej jakości asortyment, niedostępny w Polsce. Było to dla niej impulsem do działania, które zaowocowało prężnie działającym sklepem internetowym.

Jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego?

Wybór oprogramowania to podstawa funkcjonowania sklepu.

Oprogramowanie to fundament każdego sklepu online. Tego samego zdania jest właścicielka Ovczarnia.pl, która podkreśla, że właściwy wybór ułatwia późniejszą, codzienną pracę w sklepie. „Ważne jest, czy oprogramowanie pozwoli nam na stworzenie miejsca, gdzie osoby, które odwiedzą nasz sklep dłużej w nim zostaną i czy im się spodoba – co finalnie przełoży się na to, czy zrobią zakupy” – mówi.

Według niej, oprogramowanie powinno zapewniać odpowiedni komfort pracy, czyli np. niezbędne integracje z dostawcami oraz z programem do fakturowania i magazynowania.

W lipcu 2021 roku, właścicielka sklepu Ovczarnia.pl przeniosła go z platformy Shoplo na Shoper. Tak tłumaczy swoją decyzję: „Na początku działania sklepu nie miałam bardzo dużo asortymentu, więc Shoplo mi wystarczało. Z czasem jednak asortyment znacznie się rozszerzył, a ja zaczęłam myśleć o zmianie oprogramowania.

W okresie wakacyjnym, kiedy ruch w sklepie był mniejszy, zdecydowałam się na skorzystanie z 14-dniowego okresu próbnego na Shoper. Skontaktowałam się bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta i podjęłam decyzję o przenosinach“.

Rys 2. Nowoczesny wygląd sklepu internetowego Ovczarnia.pl.
Rys 2. Nowoczesny wygląd sklepu internetowego Ovczarnia.pl.

Migracja z Shoplo na Shoper, czyli zmiana na lepsze

Właścicielka Ovczarnia.pl nie kryje, że myśląc o przenosinach sklepu na nową platformę, bała się o techniczne aspekty – na przykład o przenosiny produktów i danych klientów.

„Okazało się, że moje obawy były bezpodstawne. Zamknęłam sklep Shoplo, zakończyłam realizację zamówień i przekazałam dostęp pracownikom Shopera, którzy zajęli się przeniesieniem sklepu. Zmigrowali dla mnie wszystkie produkty, klientów i zamówienia, a gdy było to zrobione, ja zajęłam się już konfiguracją” – wspomina. „Wygenerowałam regulamin, przekierowałam domenę, podpięto mi certyfikat SSL i na końcu Shoper Płatności. Wszystko poszło bardzo sprawnie”.

„Mój poprzedni sklep był dosyć statyczny, a zależało mi, by wprowadzić do niego więcej dynamiki. Zdecydowałam się więc na szablon graficzny RWD016, gdzie na głównej stronie są ruchome elementy. Podoba mi się, jak wyświetlana jest galeria zdjęć przy produktach. Myślę, że dzięki niej każdy znajdzie u mnie coś dla siebie” – dodaje Anna Pakuła.

Rys 3. Slajder z nowymi produktami w sklepie internetowym Ovczarnia.pl.
Rys 3. Slajder z nowymi produktami w sklepie internetowym Ovczarnia.pl.

Prowadzenie sklepu online: dlaczego warto wybrać e-commerce?

Założycielka marki Ovczarnia.pl pytana, dlaczego zdecydowała się na uruchomienie sprzedaży online mówi, że kierowała się przede wszystkim swobodą, jaką daje dzisiaj kanał internetowy.

„Nie posiadam sklepu stacjonarnego i szczerze mówiąc, gdy otwierałam Ovczarnię, od razu byłam zdecydowana na sklep internetowy. Wynikało to przede wszystkim z tego, że poniosłam dzięki temu dużo mniejsze nakłady finansowe. Sklep stacjonarny musi mieć odpowiednią lokalizację, witrynę, musimy go odpowiednio przystosować do tego, by odwiedzali nas ludzie, właściwą obsługę w określonych godzinach. Sklep stacjonarny w zasadzie działa lokalnie – mając sklep internetowy mamy dostęp do szerszego grona klientów” – podkreśla.

I dodaje: „W prowadzeniu sklepu internetowego najbardziej podoba mi się swoboda: nie jestem zobowiązana jakimiś konkretnymi godzinami pracy, dużo spraw administracyjnych mogę robić z domu”.

Dlaczego warto przenieść sklep na platformę Shoper?

A dlaczego Shoper? „W sklepach, które widziałam na platformie Shoper, bardzo intuicyjnie robiło mi się zakupy. Co mi zawsze podobało się w tych sklepach, to menu kategorii, które przeglądane na telefonie jest bardzo czytelne” – mówi właścicielka Ovczarnia.pl.

„Zdecydowałam się na Shoper Premium, gdzie korzystam z pomocy dedykowanego opiekuna. Jest to jedna osoba, do której zawsze mogę zwrócić się z pytaniem. Kontaktuję się z konkretną osobą i zawsze szybko uzyskuję odpowiedź”.

Dziękujemy za zaufanie, trzymamy kciuki za dalszy rozwój sklepu internetowego Ovczarnia.pl i sukcesy włóczkowego królestwa.

Zobacz również:

Warto zapamiętać!
  • Historia sukcesu sklepu internetowego Ovczarnia.pl.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności