Ile błędów zawiera regulamin twojego sklepu?

Data publikacji: 27 lutego 2012 Ostatnia aktualizacja: 31 marca 2025

Decydując się na prowadzenie działalności handlowej w internecie musimy mieć świadomości spełnienia kilku warunków.

Na sukces w sieci składa się szereg elementów, m.in: pomysł na biznes, wybór odpowiedniej platformy do prowadzenia sklepu, stworzenie przyjaznej witryny dla użytkowników, odpowiednia ekspozycja oferty, promocja sklepu oraz obsługa sprzedażowa i posprzedażowa klientów. Nie wszystkie z tych elementów są widoczne na pierwszy rzut oka, jednak z punktu widzenia klienta – mogą mieć zasadnicze znaczenie. Takim elementem na pewno jest regulamin sklepu.

Zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku, właściciel sklepu internetowego jest zobligowany do zamieszczenia na stronie sklepu regulaminu świadczenia usług kupującym.

Co powinno znaleźć się w regulaminie sklepu?

  1. Opis oferty sprzedającego (rodzaje i zakres usług).
  2. Zasady postępowania w przypadku reklamacji.
  3. Warunki świadczenia usług.
    a) wymagania techniczne niezbędne do skorzystania z oferty sprzedającego,
    b) zakaz dostarczania przez kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  4. Warunki zawierania oraz rozwiązywania umowy o sprzedaż produktów (lub świadczeniu usług).

Jak zatem dobrze przygotować regulamin sklepu?

Obok ww wspominanej ustawy należy również zapoznać się z dodatkowymi dokumentami regulującymi warunki zakupów w sklepach internetowych, tak by dokument by zgodny z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa:

  1. Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.).
  3. Ustawy zawarte w Kodeksie cywilnym.
  4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 883 ze zm.).
  5. Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 roku (Dz. U. Nr 171, poz. 1800).

Warto skorzystać ze strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl), gdzie znajdują się aktualne przepisy wraz z komentarzami. Powinno to ułatwić przygotowanie regulaminu dla swojego sklepu.

Czy regulamin mojego e-sklepu jest poprawny?

Jeśli Twój sklep posiada regulamin możesz w łatwy sposób sprawdzić poprawność zapisów w przygotowanym dokumencie. Firma DreamCommerce S.A., twórca oprogramowania Shoper podpisała umowę o współpracy z firmą KlauzuleNiedozwolone.pl, dzięki której właściciele sklepów działających na oprogramowaniu Shoper – mogą nieodpłatnie sprawdzić zapisy regulaminów, które udostępniają na swoich stronach.

Klikając w poniższy link możesz zamieścić treść regulaminu Twojego sklepu:

Jeśli system wykryje w Twoim sklepie niedozwolone klauzule, czyli zapisy niekorzystne dla konsumenta, skontaktuj się z obsługą systemu (kontakt@klauzuleniedozwolone.pl). W treści maila podaj kod promocyjny: „DARMOWY PEŁNY RAPORT SHOPER?. W ciągu jednej doby otrzymasz pełny raport wskazujący zapisy regulaminu wymagające zmiany.

Proponowane zmiany zapisów regulaminu nanieś na swój dokument i w poprawionej wersji zamieść na stronie sklepu. Warto okresowo sprawdzać poprawność zapisów w regulaminie, ze względu na częste aktualizacje w regulacjach prawnych dotyczących handlu w sieci.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności