Zawsze aktualny regulamin sklepu internetowego
Konsultacje prawne zamień na intuicyjną aplikację, która zaoszczędzi twój czas i przyspieszy wdrożenie niezbędnej dokumentacji w sklepie.
Nie masz jeszcze sklepu? Wypróbuj go za darmo
Pakiet niezbędnych dokumentów przygotowany przez prawników
Aktualizacje do bieżących zmian w prawie
Regulamin dopasujemy do oferty twojego sklepu
Aplikacja dopasuje treść regulaminu do rodzaju produktów (fizyczne, cyfrowe lub obie formy), które sprzedajesz. W dokumencie znajdziesz też punkty na temat funkcjonalności w twoim sklepie, jak np. zapis na newsletter.
Spełnisz wymagania z rozporządzenia RODO
Każdy z dokumentów wygenerowanych w aplikacji spełnia najnowsze wymagania dotyczące ochrony danych osobowych kupujących. Tym samym twój sklep będzie bezpieczny dla ciebie i klientów.
Bieżąco monitorujemy klauzule niedozwolone
Stosowanie klauzul niedozwolonych, np. sprzecznych z dobrymi obyczajami może skutkować nałożeniem kary do 10% obrotów. Dlatego systematycznie sprawdzamy i aktualizujemy je w aplikacji.
Prosty i szybki w obsłudze kreator dokumentów
- 1Wybierz dokument, który chcesz wygenerować.
- 2Odpowiedz na kilka pytań w formularzu. Dzięki twoim odpowiedziom, spersonalizujemy treść dokumentu.
- 3Pobierz gotowy dokument w wybranym formacie np. pliku tekstowym lub PDF.
- 4Opublikuj dokument na stronie twojego sklepu.
Wybierz pakiet dla swojego biznesu
Nie martw się o monitorowanie zmian w prawie. Zajmiemy się tym za ciebie.
Dowiedz się więcej
Dla kogo jest regulamin z aplikacji Shoper Regulaminy?
Regulamin z aplikacji pasuje do zdecydowanej większości sklepów internetowych, w tym także prowadzonych w ramach tzw. działalności nierejestrowanej.
Jeśli sprzedajesz standardowe produkty, takie jak odzież, zabawki czy książki lub oferujesz pliki do pobrania (np. e-booki), masz siedzibę w Polsce, a twoim rynkiem docelowym jest rynek polski, regulamin odpowiednio cię zabezpieczy.
Co ważne, aplikacja obejmuje także sprzedaż w modelu dropshipping, w którym ty jesteś sprzedawcą, a towar jest wysyłany do klienta przez inny podmiot (np. hurtownię).
Regulamin będzie pasować również wówczas, gdy w twoim sklepie w ramach typowej ścieżki zakupowej można zamówić produkt, który będzie dopasowany do życzenia klienta (np. poprzez grawer, nadruk czy dostosowanie wymiarów produktu do indywidualnych wymogów kupującego).
Kiedy nie skorzystam z dokumentów w aplikacji Shoper Regulaminy?
Z dokumentów dostępnych w aplikacji nie skorzystasz, jeśli:
- oferujesz usługi stacjonarne (np. konsultacje dietetyczne, wypożyczanie sprzętu) lub usługi cyfrowe (np. kursy online);
- twoja działalność wymaga uzyskiwania licencji, koncesji czy innych zezwoleń;
- sprzedajesz alkohol, broń, treści pornograficzne, wyroby tytoniowe albo inne produkty/usługi, których oferowanie jest szczególnie regulowane;
- prowadzisz sprzedaż tylko w modelu B2B;
- prowadzisz sklep jako agent, pośrednik lub inny przedstawiciel osoby trzeciej, w tym sprzedajesz w modelu dropshipping, gdzie sprzedawcą jest twój partner (dostawca towarów), a twój sklep służy jedynie do prezentacji oferty partnera;
- kierujesz ofertę na rynki zagraniczne albo jesteś przedsiębiorcą z siedzibą za granicą, a chcesz sprzedawać towary klientom w Polsce;
- sprzedajesz jako osoba prywatna i nie prowadzisz działalności gospodarczej (nawet działalności nierejestrowanej) albo działasz jako stowarzyszenie, fundacja czy inna organizacja NGO;
- sprzedajesz towary używane i chcesz maksymalnie ograniczyć swoją odpowiedzialność za ewentualne wady.
Więcej wyłączeń, tj. informacji dla kogo aplikacja Shoper Regulaminy nie jest odpowiednia, znajdziesz w regulaminie usługi.
Czy aplikacja nadaje się do sprzedaży w modelu dropshipping?
Aplikacja jest dla ciebie, jeśli sprzedajesz w modelu dropshipping i w każdej transakcji jesteś stroną umowy sprzedaży, zawartej z kupującym w sklepie, natomiast hurtownia jest twoim podwykonawcą (zlecasz jej dostarczenie towaru do klienta).
Co ważne, w aplikacji możesz wskazać adres hurtowni dropshippingowej do wysyłki zwrotów i reklamacji, ale nadal ty odpowiadasz za produkt (rozpatrujesz reklamacje i zwracasz pieniądze).
Aplikacja nie jest dla ciebie, jeśli sprzedajesz w modelu dropshipping, a twoja strona internetowa jest jedynie nośnikiem do wyświetlania ofert innych podmiotów czy jest „bramką” do zawierania transakcji pomiędzy kupującymi a innym podmiotem (dostawcą towarów).
Co się stanie z dokumentami z aplikacji, jeśli zajdą zmiany w prawie?
Monitorujemy zmiany w prawie i na bieżąco uwzględniamy je w aplikacji. Dzięki temu masz pewność, że twoje dokumenty na stronie sklepu będą zawsze zgodne z prawem i wolne od klauzul niedozwolonych.
Jeśli nastąpią zmiany w prawie, poinformujemy cię o nich mailowo, a w aplikacji wyświetli się stosowny komunikat. Niektóre aktualizacje będą wymagały odpowiedzi na dodatkowe pytania w aplikacji.
Po każdej zmianie musisz też opublikować w swoim sklepie zaktualizowany dokument.
Czy dokumenty można edytować, jeżeli zmienią się moje dane lub funkcje sklepu?
Tak. Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy w każdym momencie możesz dostosować dokumenty do swoich potrzeb. Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji i zmienisz poszczególne treści.
Pamiętaj też o wprowadzeniu zmian w tekście, gdy rozszerzysz ofertę produktową, np. o produkty cyfrowe albo, kiedy wprowadzisz do sklepu nowe narzędzia marketingowe, wykorzystujące pliki cookies.
Tworzę produkty na indywidualne zamówienie klienta. W jaki sposób regulamin w aplikacji zapewnia mi bezpieczeństwo na wypadek zwrotów / reklamacji?
Regulamin, który powstaje w aplikacji zawiera informację, iż zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta produkty nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane - napis na koszulce, kolor spoza standardowej palety itp.) nie podlegają zwrotom.
Dla twojego bezpieczeństwa radzimy dodatkowo umieszczać informację o braku możliwości zwrotu danego towaru na indywidualne zamówienie w opisie produktu, a także w zakładce „Zwroty i reklamacje” na stronie sklepu.
Pamiętaj też, że gdy nie masz na stanie artykułu i produkujesz go dopiero po zakupie, wówczas klientowi przysługuje prawo do zwrotu.
Sprzedaję towary z krótką datą przydatności. Jak regulamin z aplikacji zabezpiecza mnie w przypadku zwrotów?
Regulamin, który powstaje w aplikacji zawiera informację, iż zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta produkty o krótkim terminie przydatności (np. wędliny, pieczywo) nie podlegają zwrotom. W prawie nie jest jednak doprecyzowany czas przydatności.
Nie można też założyć, że wszystkie produkty spożywcze są wykluczone ze zwrotów. Przykładowo, żywność suszona czy liofilizowana może być wystawiona do ponownej sprzedaży, nawet gdy otrzymasz zwrot od klienta po upływie ustawowych 14 dni.
Jeśli sprzedajesz produkty z krótkim terminem ważności, musisz samodzielnie opracować politykę zwrotów, aby nie naruszać praw konsumentów.
Dla twojego bezpieczeństwa zalecamy umieszczać informację o ewentualnym braku prawa do zwrotu w opisie produktu. Warto też w przejrzysty sposób opisać zasady zwrotów w zakładce „Zwroty i reklamacje” na stronie sklepu.
Sprzedaję towary, w których niektóre elementy ulegają zużyciu. W jaki sposób regulamin chroni mnie przed zwrotami / reklamacjami?
Regulamin, który powstaje w ramach aplikacji zawiera informacje o tym, za co odpowiadasz w odniesieniu do używanego produktu. Oczywistym jest, że nie ponosisz odpowiedzialności za zużycie elementów tzw. eksploatacyjnych (np. starte kółka w wózku dziecięcym).
Dla twojego bezpieczeństwa radzimy umieszczać informację o tym, że w danym towarze niektóre elementy podlegają zużyciu już w opisie produktu.
Pamiętaj, że w regulaminie nie powinno się umieszczać zapisów, które ograniczałyby uprawnienia klientów w kwestii reklamacji, nawet jeżeli z góry wiesz, że skarga będzie niezasadna.
Przetestuj sklep internetowy przez 14 dni za darmo
Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.