Jak promować zdrowy styl życia w e-commerce? – od świadomości do e-sprzedaży

Data publikacji: 1 lipca 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 marca 2025

Co wspólnego ma fundacja zajmująca się szeroko pojętą promocją zdrowia fizycznego i psychicznego oraz popularyzacją aktywnego stylu życia z platformą sprzedażową Shoper? Oto historia World Health Living Foundation.

Rys 1. Historia sukcesu sklepu internetowego World Health Living Foundation.
Rys 1. Historia sukcesu sklepu internetowego World Health Living Foundation.

Lepiej zapobiegać niż leczyć – tak jednym zdaniem można opisać misję fundacji. To jednak za mało, by w pełni oddać zakres jej działania. Celem World Health Living Foundation jest przede wszystkim budowanie w ludziach świadomości tego, jak to, co robią na co dzień i sposób, w jaki żyją, ma wpływ na ich stan zdrowia, samopoczucie, nastrój, spełnianie marzeń czy osiąganie celów.

– Aktywność fizyczna i umysłowa, dieta, nawyki, nastawienie do życia – na to wszystko mamy wpływ i możemy to kontrolować, o ile świadomie podchodzimy do własnego życia – podkreślają założyciele fundacji.

Wiedzy nigdy za wiele

Wiedzą na temat tego, jak żyć zdrowo i świadomie eksperci fundacji dzielą się w różny sposób: prowadząc wykłady i szkolenia, organizując dedykowane zajęcia dla określonych grup, uczestnicząc w konferencjach czy publikując książki i poradniki.

Najważniejszą jednak rolę w promocji zdrowego stylu życia odgrywają ogólnopolskie kampanie społeczne: Kampania Społeczna Żyję Świadomie oraz program Świadomość procentuje – dla Ciebie i Twoich bliskich skierowany do placówek szkolnych, dzieci i nauczycieli przy jednoczesnym wsparciu rodziców i opiekunów.

Pomysł na e-commerce

Fundacja stale się rozwija. Jak grzyby po deszczu rodzą się kolejne pomysły mające na celu zintegrowanie rosnącej wokół organizacji społeczności. Jedną z inicjatyw było stworzenie publikacji, która pokazałaby czytelnikom, jak krok po kroku budować odporność organizmu poprzez wprowadzanie zdrowych nawyków.

Dzięki współpracy z dr n. biol. Karoliną Trzeciak oraz dr h.c. Piotrem Kardaszem powstała książka, pojawiło się jednak zasadnicze pytanie: w jaki sposób ją dystrybuować, aby dotarła do jak największej liczby odbiorców.

– Forma sprzedaży online była naszym pierwszym wyborem, ponieważ ludzie skupieni wokół naszej fundacji rozrzuceni są po całej Polsce, a także poza jej granicami. Po sprawdzeniu wielu opcji, wybraliśmy tę najkorzystniejszą finansowo oraz łatwą w obsłudze zarówno dla nas, jak i dla naszej społeczności. To był Shoper.

Pomocna dłoń

Swoją decyzję chwalą do dziś Dla fundacji jako organizacji non-profit prowadzenie sklepu nie jest zasadniczą częścią prowadzonej działalności. Dlatego Ci, którzy obsługują sklep na platformie, doceniają ją przede wszystkim za intuicyjność i wygodę korzystania z dostępnych funkcjonalności.

Jako atut wymieniają też duży wybór dodatkowych aplikacji, które pozwalają zautomatyzować procesy sklepowe oraz łatwość uzyskania wsparcia doradców Shoper, szczególnie gdy wyzwanie jest palące.

Zyski na cele statutowe

– Dziś, jeśli masz produkt, który chcesz sprzedawać, musisz być w internecie. To standard. Dzięki sklepowi na Shoper możemy docierać z naszym e-bookiem (i nie tylko) do szerokiego grona odbiorców, którzy chcą wspierać nasze działania edukacyjne na temat świadomego podejścia do życia i zdrowia.

Dzięki środkom zdobytym ze sprzedaży e-booków i innych dostępnych w sklepie produktów fundacja może realizować swoją misję: inicjować i realizować kolejne projekty oraz programy mające na celu edukację zdrowego stylu życia.

Zarządzasz fundacją, stowarzyszeniem, a może myślisz o własnym e-biznesie? Dowiedz się, jak uzyskać dotacje na jego prowadzenie.

Warto zapamiętać!
  • Historia sukcesu sklepu internetowego World Health Living Foundation.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności