Jak promować zdrowy styl życia w e-commerce? – od świadomości do e-sprzedaży
Co wspólnego ma fundacja zajmująca się szeroko pojętą promocją zdrowia fizycznego i psychicznego oraz popularyzacją aktywnego stylu życia z platformą sprzedażową Shoper? Oto historia World Health Living Foundation.

Lepiej zapobiegać niż leczyć – tak jednym zdaniem można opisać misję fundacji. To jednak za mało, by w pełni oddać zakres jej działania. Celem World Health Living Foundation jest przede wszystkim budowanie w ludziach świadomości tego, jak to, co robią na co dzień i sposób, w jaki żyją, ma wpływ na ich stan zdrowia, samopoczucie, nastrój, spełnianie marzeń czy osiąganie celów.
– Aktywność fizyczna i umysłowa, dieta, nawyki, nastawienie do życia – na to wszystko mamy wpływ i możemy to kontrolować, o ile świadomie podchodzimy do własnego życia – podkreślają założyciele fundacji.
Wiedzy nigdy za wiele
Wiedzą na temat tego, jak żyć zdrowo i świadomie eksperci fundacji dzielą się w różny sposób: prowadząc wykłady i szkolenia, organizując dedykowane zajęcia dla określonych grup, uczestnicząc w konferencjach czy publikując książki i poradniki.
Najważniejszą jednak rolę w promocji zdrowego stylu życia odgrywają ogólnopolskie kampanie społeczne: Kampania Społeczna Żyję Świadomie oraz program Świadomość procentuje – dla Ciebie i Twoich bliskich skierowany do placówek szkolnych, dzieci i nauczycieli przy jednoczesnym wsparciu rodziców i opiekunów.
Pomysł na e-commerce
Fundacja stale się rozwija. Jak grzyby po deszczu rodzą się kolejne pomysły mające na celu zintegrowanie rosnącej wokół organizacji społeczności. Jedną z inicjatyw było stworzenie publikacji, która pokazałaby czytelnikom, jak krok po kroku budować odporność organizmu poprzez wprowadzanie zdrowych nawyków.
Dzięki współpracy z dr n. biol. Karoliną Trzeciak oraz dr h.c. Piotrem Kardaszem powstała książka, pojawiło się jednak zasadnicze pytanie: w jaki sposób ją dystrybuować, aby dotarła do jak największej liczby odbiorców.
– Forma sprzedaży online była naszym pierwszym wyborem, ponieważ ludzie skupieni wokół naszej fundacji rozrzuceni są po całej Polsce, a także poza jej granicami. Po sprawdzeniu wielu opcji, wybraliśmy tę najkorzystniejszą finansowo oraz łatwą w obsłudze zarówno dla nas, jak i dla naszej społeczności. To był Shoper.

Pomocna dłoń
Swoją decyzję chwalą do dziś Dla fundacji jako organizacji non-profit prowadzenie sklepu nie jest zasadniczą częścią prowadzonej działalności. Dlatego Ci, którzy obsługują sklep na platformie, doceniają ją przede wszystkim za intuicyjność i wygodę korzystania z dostępnych funkcjonalności.
Jako atut wymieniają też duży wybór dodatkowych aplikacji, które pozwalają zautomatyzować procesy sklepowe oraz łatwość uzyskania wsparcia doradców Shoper, szczególnie gdy wyzwanie jest palące.
Zyski na cele statutowe
– Dziś, jeśli masz produkt, który chcesz sprzedawać, musisz być w internecie. To standard. Dzięki sklepowi na Shoper możemy docierać z naszym e-bookiem (i nie tylko) do szerokiego grona odbiorców, którzy chcą wspierać nasze działania edukacyjne na temat świadomego podejścia do życia i zdrowia.
Dzięki środkom zdobytym ze sprzedaży e-booków i innych dostępnych w sklepie produktów fundacja może realizować swoją misję: inicjować i realizować kolejne projekty oraz programy mające na celu edukację zdrowego stylu życia.
Zarządzasz fundacją, stowarzyszeniem, a może myślisz o własnym e-biznesie? Dowiedz się, jak uzyskać dotacje na jego prowadzenie.
Warto zapamiętać!
- Historia sukcesu sklepu internetowego World Health Living Foundation.