Z potrzeby pomagania, z miłości do sztuki, czyli jak działa i sprzedaje marka toMy
Dają potrzebującym pracę, a dzięki wykonanym przez nich produktom zdobywają fundusze na rozwój działalności społecznej. Poznaj sukces marki toMY i sklepu internetowego KupujeszPomagasz.pl.
Fundacja Leny Grochowskiej działa od 10 lat. Od samego początku założycielom (Lenie i Władysławowi Grochowskim) przyświecała idea wspierania osób najbardziej potrzebujących, które muszą adaptować się do nowych warunków – zawodowych, kulturowych, ekonomicznych. Aktywnie i z ogromnym zaangażowaniem wspierają osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi, będące w kryzysie bezdomności oraz uchodźców.

Pomóc normalnie żyć
To idea, która łączy wszystkie działania fundacji. Chcąc aktywować zawodowo dorosłych z różnym stopniem niepełnosprawności, powstał Warsztat Rękodzieła Artystycznego, który dziś zatrudnia ponad 80 osób. W ramach oddziałów rozrzuconych po całej Polsce tworzą one niepowtarzalną ceramikę użytkową i artystyczną, dekoracje wnętrz, obrazy, rzeźby, tekstylia, ubrania i dodatki, np. koszulki czy torby. Produkty sygnowane marką toMy dostępne są stacjonarnie w hotelach grupy Arche oraz w sklepie KupujeszPomagasz.pl.
Efekty ich pracy wyznaczają kierunek dalszych działań fundacji i napędzają jej rozwój, bo dla państwa Grochowskich nie ma nic cenniejszego niż widok zadowolonych, dowartościowanych, pewniejszych siebie i bardziej samodzielnych pracowników.
Kupujesz – Pomagasz
Wyjątkowe rzeczy, które powstają w pracowniach ceramicznych, krawieckich czy malarskich wymagają tego, by się nimi pochwalić szerszemu gronu odbiorców. Tak powstał pomysł założenia sklepu internetowego KupujeszPomagasz.pl sprzedającego rękodzieło marki toMy. Dzięki niemu fundacja pozyskuje fundusze na działalność statutową. To również jej wizytówka i dodatkowy kanał marketingowy, dzięki któremu promuje swoje działania, zwiększa świadomość społeczną i pozyskuje ambasadorów, którzy promują jej działalność wśród znajomych i rodzin.
– Poprzez sprzedaż produktów, np. edukacyjnych czy informacyjnych, organizacje non-profit mogą szerzyć wiedzę na temat swojej misji i celów oraz sprzedawać artykuły związane ze swoją działalnością. Sklep internetowy można też wykorzystać do kampanii crowdfundingowych, nawiązywania partnerstw z firmami czy organizowania aukcji internetowych. Każde z tych działań to możliwość zdobycia środków finansowych, dzięki którym organizacja non-profit może jeszcze lepiej realizować swoją misję – zauważa Monika Stolarska Specjalista ds. sklepu internetowego.
Shoper – przemyślany wybór
Fundacja Leny Grochowskiej postanowiła postawić swój sklep KupujeszPomagasz.pl na platformie Shoper. Ta decyzja to wynik analiz potrzeb fundacji i oferowanych przez platformę funkcjonalności.
– Platforma daje nam duże możliwości personalizacji, zachowując jednocześnie automatyzację kluczowych procesów, dzięki którym klienci zyskują wygodę, a my oszczędzamy czas. Elastyczne podejście firmy oraz dobry kontakt ze wsparciem technicznym upewnił nas, że dokonaliśmy właściwego wyboru – wyjaśnia Monika Stolarska.
Konfiguracja sklepu okazała się łatwa i przebiegła sprawnie. Z poprzedniego sklepu, który miał autorskie oprogramowanie, udało się zmigrować jedynie dane produktów. Reszta tworzona była od podstaw na Shoper. Po dokonaniu wszystkich ustawień i optymalizacji strony wprowadzone zostały zabezpieczenia, takie jak certyfikat SSL oraz Regulamin i Polityka prywatności zgodne z obowiązującymi przepisami.

Plany na przyszłość
Fundacji, która prężnie i wszechstronnie się rozwija, nie brakuje pomysłów na przyszłość. Jeśli chodzi o działalność sklepu internetowego, zespół planuje dalsze rozszerzanie asortymentu oraz wzmacnianie zaangażowania w społeczności, którą udało im się stworzyć.
– Chcemy wzmocnić działania promocyjne i marketingowe, aby docierać do jeszcze większej grupy odbiorców. Na pewno wdrożymy narzędzia do analizy danych, aby lepiej rozumieć zachowania klientów i odpowiadać na ich potrzeby. Rozważamy też integrację z innymi platformami społecznościowymi.
Już zaczęliśmy tworzyć na stronie sklepu unikalne treści pod SEO, kolejnym krokiem będzie optymalizacja ich pod kątem słów kluczowych, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Teraz uruchamiamy program Google Ad Grants, który jest skierowany do organizacji non-profit – wymienia Monika Stolarska.
Przede wszystkim dbałość o jakość
Sukces w sprzedaży internetowej wymaga stałego dostosowywania się do zmian na rynku i potrzeb klientów. Ci, którzy prowadzą KupujeszPomagasz.pl, wiedzą o tym doskonale. Jakość obsługi to dziś klucz do sukcesu w e-commerce. Łatwość znajdowania szukanych produktów, przyjazna nawigacja, bezpieczeństwo transakcji – to wszystko ma znaczenie. Jak podkreśla Monika Stolarska, Specjalista ds. sklepu internetowego, w przypadku organizacji non-profit ważne jest też transparentne komunikowanie swojej misji i celów społecznych.
Ty też możesz działać ze swoim sklepem internetowym i – tak jak inni – rozwijać swoją pasję.
Warto zapamiętać!
- Jakie historie kryją się za marką toMy?
- Co wyróżnia KupujeszPomagasz.pl na tle innych sklepów?
- Jak Shoper pomaga w prowadzeniu sklepu charytatywnego?
- Co fundacja planuje, by docierać do jeszcze większej liczby klientów?
- Jak zapewnić klientom bezpieczeństwo i wygodę zakupów online?