Raport Shoper: Jak reklamować się w sieci, żeby mieć z tego zamówienia?
Sprzedawać każdy może, ale nie każdemu udaje się w szybkim czasie zebrać zamówienia. W naszym poradniku podpowiadamy, jak ułatwić sobie sprzedaż przez internet.
Ustalmy fakty
O tym, że anonimowy klient spoza Twojej rodziny i kręgu znajomych, wejdzie na stronę prowadzonego przez Ciebie sklepu, decyduje najczęściej jego pozycja w wynikach wyszukiwania. I najczęściej w wynikach wyszukiwarki Google, która zgarnia obecnie niemal 95% całego ruchu w sieci.
Żeby klient trafił na stronę sklepu, który nigdzie się nie reklamował, a jedynymi działaniami, jakich się podjął, była inwestycja w pozycjonowanie, trzeba sporo pracy i wysiłku
Pozycjonowanie i generowanie ruchu organicznego zależy od wielu czynników – SEO, często wybierane przez e-sklepy w pierwszej kolejności, nie gwarantuje niestety, że Twoja strona i biznes będą w sieci dobrze widoczne. Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale już ledwie 3% internautów przechodzi na kolejną. Mówienie zatem, że SEO napędzi Ci klientów – jest nieco na wyrost. Na pewno nie stanie się to ani zbyt szybko, ani całkiem za darmo.
Na co więc stawiać?
Odpowiedzi znajdziesz w naszym poradniku o reklamie dla sklepów internetowych, przygotowanym we współpracy z Google.
Miłej lektury i sprawnego wyciągania wniosków!