Jak utworzyć grupę administratorów sklepu?

Data publikacji: 4 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 17 października 2024

Grupa administratorów to zbiór użytkowników sklepu mających takie same uprawnienia w Panelu administracyjnym sklepu. Oprogramowanie Shoper daje możliwość tworzenia wielu grup z różnymi uprawnieniami do różnych sekcji Panelu administracyjnego i / lub WebAPI sklepu.

Dostęp do Panelu administracyjnego sklepu potrzebny jest pracownikom Twojej firmy lub osobom z firm zewnętrznych, wykonujących w sklepie zlecone prace. Warto takie osoby przyporządkowywać tylko do niezbędnych sekcji sklepu nadawanych w ramach zakresu uprawnienia grup, a po wykonaniu zleconych prac usunąć ich konta.

Dostęp do WebAPI potrzebny jest zwykle do integracji Panelu administracyjnego sklepu z zewnętrznym oprogramowaniem, które w ten sposób synchronizuje się ze sklepem.

WAŻNE! Jeżeli tworzysz użytkownika z dostępem do WebAPI, ogranicz uprawnienia grupy do niezbędnego minimum – o zakres potrzebnych uprawnień zapytaj twórcę oprogramowania zewnętrznego, które chcesz zintegrować.

Nadanie zbyt dużych uprawnień grupie i docelowo przypisanemu do niej administratorowi może spowodować automatyczną, niepożądaną ingerencję oprogramowania zewnętrznego w konfigurację i zarządzanie sklepem.

Jeżeli zarządzasz sklepem na najwyższym poziomie, grupa w której się znajdujesz powinna mieć pełne uprawnienia do wszystkich sekcji oraz dostęp do Panelu administracyjnego sklepu i webapi.

Zalecamy jednak, aby nie używać własnego loginu do integracji zewnętrznych programów z WebAPI Shopera, w tym celu stwórz osobną grupę ze wcześniej wspomnianym dostępem do WebAPI.

Jak dodać nową grupę administratorów sklepu?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Administratorzy sklepu (C), a następnie w prawym górnym rogu rozwiń: WIĘCEJ i wybierz opcję: Dodaj grupę administratorów (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Grupa
Rys 1. Utwórz nową grupę dla administratorów w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Grupa
Rys 1. Utwórz nową grupę dla administratorów w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Uzupełnij: Informacje podstawowe o grupie administratorów, którą dodajesz:
  • Nazwa – nazwa grupy, po której będziesz ją identyfikował podczas przypisywania do niej administratorów,
  • Opis – opcjonalny szerszy opis grupy,
  • Typ dostępu – tutaj zdecyduj jakiego rodzaju dostęp mają mieć osoby z danej grupy. Jeżeli tworzysz grupę osób obsługujących sklep, wystarczy: Dostęp do panelu administracyjnego. Jeżeli tworzysz grupę dla administratora (zazwyczaj programu zewnętrznego) z dostępem do WebAPI, wystarczy: Dostęp do webapi,
  • ZAPISZ zmiany u dołu listy.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Formularz tworzenia grupy administratorów
Rys 2. Zdefiniuj nową grupę administratorów, podając nazwę i typ dostępu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Formularz tworzenia grupy administratorów
Rys 2. Zdefiniuj nową grupę administratorów, podając nazwę i typ dostępu.
Po zapisaniu Informacji podstawowych pojawią się dodatkowe zakładki:
  • Uprawnienia (A) – tutaj decydujesz do jakich sekcji sklepu administratorzy danej grupy mają dostęp i w jakim zakresie mogą ingerować w daną sekcję (B),
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Edycja grupy > Uprawnienia
Rys 3. Przyporządkuj uprawnienia (zakres dostępu) dla grupy administratorów w każdej sekcji sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Edycja grupy > Uprawnienia
Rys 3. Przyporządkuj uprawnienia (zakres dostępu) dla grupy administratorów w każdej sekcji sklepu.

WAŻNE! Uprawnienia możesz edytować w każdym momencie, nawet jeżeli do grupy administratorów są przyporządkowani użytkownicy. Pamiętaj, że zwiększenie uprawnień grupy = zwiększenie uprawnień przyporządkowanych do niej administratorów.

  • Administratorzy – tutaj dodajesz administratora, który ma znaleźć się w danej grupie,
  • Weryfikacja dwuetapowa – tutaj skonfigurujesz mechanizm dwustopniowego logowania się do Panelu administracyjnego sklepu, dla administratorów wchodzących w skład danej grupy. Szczegółowa konfiguracja weryfikacji dwuetapowej znajduje się w poradniku: Jak ustawić dwuetapową weryfikację logowania – 2FA?

Usuwanie wybranej grupy z administratorami sklepu

Instrukcja: jak usunąć grupę, w której znajduje się kilku administratorów?

Podstawowe operacje na grupach administratorów

Instrukcja: jak przypisywać pracowników do grup?

Inne artykuły nt. administracji

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego służą grupy administratorów w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak dodać grupę i przypisać do niej administratorów?
  • Jakie inne artykuły opisują proces administracji sklepem?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności