Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.
Co to jest konto prywatne i strona na Facebook?
Powiedzmy najpierw krótko o stronach (dawniej fanpage’ach) na Facebooku i kontach prywatnych.
Profil na Facebooku to po prostu konto osobiste, gdzie możesz dodawać informacje związane z Twoim życiem, rodziną, pracą, wykorzystywać je do komunikacji ze znajomymi. Istnieje limit 5000 znajomych. Profil możesz założyć pod adresem facebook.com
Strona na Facebooku może reprezentować firmę lub organizację, a zamiast znajomych pozyskuje fanów. Nie ma limitu fanów. Strona na Facebooku umożliwia przeglądanie dokładnych statystyk i tworzenie reklam, a profil prywatny – nie.
Zgodnie z regulaminem Facebooka profil na Facebooku powinien być prowadzony z imienia i nazwiska.
Nie możesz nazwać profilu np. „Moja Firma”, gdzie „Moja” to imię, a „Firma” to nazwisko. Facebook może podjąć próbę weryfikacji tożsamości.
Sytuacja jest więc jasna: jeśli chcemy promować biznes, musimy założyć stronę na Facebooku. Przy okazji, koniecznie zapoznaj się ze wspomnianym już regulaminem. Nie jest długi, a zawiera wiele naprawdę ważnych wiadomości. Korzystając z Facebooka, oficjalnie zobowiązujesz się do jego przestrzegania.
Zacznij sprzedawać online z wiedzą od podstaw. Kurs pokaże Ci krok po kroku, jak rozwinąć własny sklep internetowy.
Zapisuję się!
Nie ma czegoś takiego, jak niezależne „konto firmowe” czy samodzielna strona na Facebooku.
Zawsze potrzebujesz również konta prywatnego (na swoje prawdziwe imię i nazwisko), aby móc zarządzać stroną, czy mieć dostęp do później utworzonego Menedżera Firmy (Business Managera).
Jak utworzyć stronę na Facebooku?



Kreator strony na Facebook dostępny jest również pod tym linkiem.


Do kreatora strony możesz też przejść, korzystając z tego linka.
Jak założyć konto firmowe (portfolio firmowe) na Facebooku?
Stroną możesz zarządzać z poziomu konta osobistego lub Portfolio Firmowego (dawniej Business), potocznie nazywanego też „kontem firmowym”.
Konto firmowe zakłada się w prosty sposób na stronie: https://business.facebook.com/overview, podążając za wyświetlanymi komunikatami.

Musisz zalogować się najpierw na swoje konto prywatne, a następnie przejść do konfiguracji konta biznesowego.
Obecnie konto do zarządzania stroną firmową zostało nazwane Meta Business Suite — jest to panel, w którym masz dostęp do wszystkich swoich profili w Meta.
Z poziomu Meta Business Suite możesz zarządzać ustawieniami stron oraz profili na Facebooku i kont na Instagramie.
Jeśli masz już konto prywatne i utworzoną stronę, po przejściu w link, automatycznie będziesz mógł skonfigurować konto Meta Business Suite.

W menu po lewej stronie, w zakładce: Więcej ustawień firmowych znajdź i kliknij: Informacje o firmie, a następnie wypełnij: poprawne dane firmy oraz NIP.
UWAGA! Ikona zębatki będzie widoczna, gdy w górnej części lewego menu wybrany będziesz miał profil firmowy.
Różnice między kontem prywatnym i biznesowym
- Menedżer Firmy pomaga rozdzielić kwestie prywatne od zawodowych. Większość powiadomień dotyczących reklam czy stron znajdziesz właśnie w Menedżerze Firmy.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i Twój biznes będzie się rozwijał jak należy, prędzej czy później i tak będzie trzeba założyć konto biznesowe. Zarządzanie zasobami jego poziomu jest o wiele prostsze.
- Otrzymujesz możliwość zweryfikowania swojej domeny.
- Posiadasz kilka stron lub sklepów? Konto biznesowe będzie niezbędne. Tylko wtedy założysz niezależne konta reklamowe i kilka pikseli Facebooka. Brzmi skomplikowanie? Nie martw się, to po prostu oznacza, że dzięki temu statystyki ze wszystkich sklepów, stron www i stworzonych przez Ciebie reklam będą uporządkowane i dane się nie wymieszają.
- Chcesz współpracować z agencją lub freelancerem? Może planujesz zatrudnienie innej osoby lub pomoc znajomego do prowadzenia strony na Facebooku i tworzenia reklam? Zarządzanie dostępami jest o wiele łatwiejsze z poziomu konta firmowego. Dodatkowo możesz kogoś zaprosić do swojego Portfolio firmowego (Menadżera Reklam) po służbowym mailu.
- Dane firmy do faktury podaje się tak samo niezależnie od tego, z jakiego typu konta korzystasz.
- Łatwiej przejść do zarządzania kontem i tworzenia reklam, wchodząc od razu na business.facebook.com, niż szukając właściwej opcji na koncie prywatnym i przechodząc w zarządzanie reklamami. To bardzo drobne, ale jednak ułatwienie.
- Poprzez konto biznesowe wgrasz katalog produktów, jeżeli prowadzisz sklep internetowy.
Przypominamy, że konto biznesowe / firmowe na Facebooku to nie odseparowane konto Twojej firmy. Do zalogowania się na nie i utworzenia go, nadal potrzebujesz konta prywatnego / osobistego. Dostępy do konta firmowego można wysyłać innym pracownikom również na maile służbowe.
Jeżeli masz pewność, że w najbliższym czasie będziesz prowadzić jedną niewielką stronę na FB, konto prywatne może przez jakiś czas w zupełności wystarczyć. Jeśli chcesz działać profesjonalnie, załóż konto na: https://business.facebook.com.
Nie masz konta prywatnego? Tworząc je, koniecznie podaj swoje prawdziwe personalia. Istnieje spore ryzyko zgłoszenia Twojego profilu i zablokowania go, jeśli istnieje podejrzenie, że podane dane są nieprawdziwe.
Facebook wymaga wtedy przesłania zeskanowanego dokumentu potwierdzającego tożsamość np. dowodu osobistego.
Gdy już zdecydujesz się na konto biznesowe i uda się je założyć, koniecznie poprawnie je skonfiguruj i przygotuj do działania.
- Więcej informacji: Jak przygotować konto firmowe?
Konto prywatne umożliwia zalogowanie się do Menedżera Firmy, dlatego chroń je i swój wizerunek. Nie dopuść do utraty długo budowanej społeczności czy odebrania sobie dostępów. To może również skutkować odpływem pieniędzy z karty, jeśli ktoś podepnie swoje konto reklamowe.
- Więcej informacji: Jak zabezpieczyć konto na Facebooku?
Zacznij sprzedawać online z wiedzą od podstaw. Kurs pokaże Ci krok po kroku, jak rozwinąć własny sklep internetowy.
Zapisuję się!